Gå til innhold
Hundesonen.no

Nemi, sort schæfer


Bullitt

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Her er noen nye bilder:

DSC00089.jpg

Første dagen vi fikk til apportering (i motsetting til å bare løpe bort og legge seg ned ved ballen :P)

DSC00094.jpg

Zzzzzznork!

DSC00091.jpg

Her fant hun ut at det jo var mye kortere å løpe over sofaen enn rundt,

når jeg satt fram matskåla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, herlig da! Og ja, det ER kortere å løpe over enn rundt, hilser Bridie å sier her :)

Mulig at bror til Nemi havner hos en venninne av meg nå. Han sku omplasseres igjen pga allergi på babyen i huset, og min venninne skal inn å hilse på han i kveld. Så gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så Johnny Walker måtte flytte. Synd med allergi, men det er jo litt fint at de oppdager det såpass tidlig.

Det er litt lettere for han å omstille seg når han er såpass ung..

Yapp, og NÅ har han flyttet inn til min venninne! :) Gleder meg til å bli kjent med han.

De ha akkurat mistet en valp, 5 mnd gammel, pga epilepsi, og hatt en tispe på prøve nå som de valgte å ikke beholde, så håper de har hell med Frigg, som han nå heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yapp, og NÅ har han flyttet inn til min venninne! Gleder meg til å bli kjent med han.

De ha akkurat mistet en valp, 5 mnd gammel, pga epilepsi, og hatt en tispe på prøve nå som de valgte å ikke beholde, så håper de har hell med Frigg, som han nå heter.

Ah, så bra. Da får vi kanskje en tråd for han her etterhvert også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi på NKK's hundetorg på Bjerke. Det var første gang på noe sånt for både hund og eier,

men utrolig morsomt.... Det var også relativt gjørmete der, så når vi kom hjem bar det i dusjen for første gang.

Først hund, så eier, så vask av badet, og imorgen vask av bilen innvendig :lol:

Hun oppførte seg mye bedre enn forventa i dusjen. Litt klynking, men ingen tegn til panikk.

På den annen side så ramla hu ned i et tjern i skogen i forrige uke nå hun skulle drikke,

og så ikke ut til å bry seg nevneverdig om det. Bare svømte rolig bort og fant et sted å klatre opp igjen.

Hun var vel mest forundra over å plutselig befinne seg i den store "vannskåla" :lol:

Her slapper hun av på pluto-duken (som er en genial oppfinnelse) etter dusjinga......

DSC00096.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var synd. Det kom litt brått på meg at det var arrangement der også,

så turen dit ble bråbestemt (kjekt å bo 10 minutter unna :lol:).

Vi skal definitivt dit neste gang også, men det er vel ikke før august -09 regner jeg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi har vært i litt dårlig form de siste 2 dagene.

Litt tygging på et spennende fuglekadaver i et ubevoktet øyeblikk, resulterte i en veldig dårlig mage.

Og varmen gjorde ikke ting stort bedre, så hun har for det meste ligget rett ut og hvilt.

Men idag var formen tilbake, og vi feiret det med en tur i skogen.

Tidlig på ettermiddagen, er det sjelden folk å møte, så hun fikk gå løs hele turen :ahappy:

Nå vil enkelte kanskje påpeke at det er båndtvang her. Men vi er nødt til å trene på å gå uten også,

så det løser vi enkelt med min egen lille tolkning av loven: Båndtvangen gjelder bare hvis noen ser oss :P

DSC00101.jpg

Wohoo, skogen!

DSC00105.jpg

På sporet av noe spennende

DSC00103.jpg

Sluuuurp!

DSC00106.jpg

Og til slutt en lang hvil i skyggen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var Nemi med på jobb. Jeg var tilfeldigvis hos en kunde rett ved Frognerparken,

så da tok vi en tur innom hundejordet der etterpå.

Og den første hunden vi møtte var en 2 år gammel schäfer, så da ble det litt lek.

Det kom etterhvert flere hunder, men da sto de aldri stille lenge nok til at jeg fikk tatt noen brukbare bilder :frantics:

DSC00130.jpg

DSC00129.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har vært litt dårlig med bilder i det siste, men her er ihvertfall noen nye:

DSC00152.jpg

Her har hun til sin store forbauselse endelig klart å fange en humle.

(Og lurer fælt på hva hu skal gjøre med den)

DSC00163.jpg

Det er alltid gøy å leke litt med en pinne. Og for en gangs skyld fant hu en i litt passende størrelse...

DSC00136.jpg

De hu vanligvis finner er nemlig på denne størrelsen og oppover.

Gjerne små trær, som hu helst vil dra med seg hjem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ja, jeg har glemt denne posten litt i det siste (dvs. et halvt år!), men nå kommer endelig noen nye bilder.

Fikk hjelp til å ta litt ettårsbilder av pelsdyret, og her er resultatet:

IMG_7426.jpg

Full fart...

IMG_7446.jpg

Et sjeldent øyeblikk hvor hun står rolig og speider

IMG_7626.jpg

Hjelp, en gal hund!

IMG_7654.jpg

Det er viktig å holde tunga rett i munn :icon_confused:

IMG_7686.jpg

IMG_7876.jpg

Her tar hun ikke imot ballen, men kaster den faktisk fra seg

IMG_7622.jpg

Og her har vi et bilde av den ekstremt sjeldne svartreven som lusker rundt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...