Gå til innhold
Hundesonen.no

Kameraet mitt ble plutselig blurrete!

Inustaff

Recommended Posts

Jeg skulle ut å ta bilder,tok kamera på og kikket i det.

Det var helt blurrete,så jeg prøvde å få trykket litt på knappen for å få det til å stille seg inn selv å bli klart(som det alltid gjør)

Men nå ville det ikke,og uansett hvor mye jeg prøvde å trykke forsiktig på knappen,så ville det ikke bli skarpt!

Jeg trykket av for å ta et bilde,og det første så ut til å være normalt,selv om jeg ikke fikk sett det før det kom på skjermen.Men bildene etterpå ble bare verre og verre.

BAtteriene er nye,det er ikke skadet,det er helt nytt...og om det skulle hjelpe er det et Pentax K100

Jeg er så lei meg for det virker jo ødelagt!Jeg har aldri hatt sånn kamera før og blir veldig trist om det skal svikte etter ca 3 uker...

Er det mulighet for at jeg kan ha kommet borti noe eller?

Huff...Det var hvertfall ikke gøy..

Det var forresten ikke mulig å få det til å fokusere med manuell fokus heller,og det var ikke på manuell fokus men auto.

Håper noen kan hjelpe...

Edit: De digitale greiene inni der er blurrete de og..er ikke mulig å se hva som står

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde hos meg for et par dager siden med mitt Pentax K10D, men det var bare å vaske linsa og uv-filteret så var det godt som nytt. Det klarte rett og slett ikke fokusere pga skitne glass. Er jo verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det også slik at du ikke kunne se de der digitale greiene inni der?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal vaske det?Noen tips?Er livredd for å gjøre noe feil..Har ikke greie på kamera jeg..

Er litt usikker på hva du mener med det første, men den eneste feilen jeg merket noe til var at kameraet ikke klarte å fokusere.

Jeg vasket linse- og filterglasset med sånn spray som er laget for formålet, sprayet på papir (som og er laget for å tørke av linseglass) og tørket vekk skitten. Du får sikkert kjøpt spray og papir på steder hvor de selger kameraer og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inustaff mener er vel at der hvor du kan velge forskjellige ting og sånt ( fungsjoner o.l ) også var blurrete.... jeg har absolutt ikke greie på dette, men virker jo som etteller annet med skjermkort(?) eller no sånt er ødelagt.... du har ikke no nummer til den butikken i sverige da? så du kunne ha ringt å klaget?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inustaff mener er vel at der hvor du kan velge forskjellige ting og sånt ( fungsjoner o.l ) også var blurrete.... jeg har absolutt ikke greie på dette, men virker jo som etteller annet med skjermkort(?) eller no sånt er ødelagt.... du har ikke no nummer til den butikken i sverige da? så du kunne ha ringt å klaget?!

At displayene ikke funker? Da er det jo selvsagt noe helt annet. Ville og tatt kontakt med butikken og klaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha...dumme meg hadde kommet bort ein sånn der "skyveknapp" som påvirker det firkanta hullet som vi ser inni..alt iorden nå!

Men takk for svar likevel da...Er ikke så lett å være amatør..øøøh..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...