Gå til innhold
Hundesonen.no

Sverige diskuterer hvor grensene for seksuelle overgrep overfor dyr går


SFX

Recommended Posts

Vel for oppegående folk så er vel det opplagt hvor grensene går fra et vanlig forhold til kjæledyr til det at det begynner å bli seksuelt? Man har ikke seksuell kontakt med bikkja på noen som helst måte, det være seg putte ting inn her eller der liksom.

Og noen syns kanskje det er et Overgrep å ta hunden til Vet for å tømme hunden for sæd til nedfrysning osv, men det syns jeg er noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Jeg syns og det var en ganske opplagt grense der, selv om jeg kan se poenget til den svenske landbruksministeren.. Det han sa var jo:

«Låt mig ta några exempel. Är det, och ska det vara, lagligt att på ett kön stryka på något som för exempelvis en hund smakar eller luktar gott, för att låta denna hund slicka av det som är påstruket på könet? Ska det vara tillåtet att smeka en tik på spenarna av kärlek, eller ska det räknas som ett sexuellt nyttjande av djur? Det blir ytterst svåra bedömningsfrågor att ta ställning till även med en förändring av lagstiftningen. »

Jeg vil jo si at om du smører inn kjønnsorganer med noe hunden syns er godt for så la hunden slikke det av, så er det et seksuelt overgrep. Men jeg koser begge mine tisper (og hannvalpen vi har i hus for øyeblikket) over magen, der de tilfeldigvis har spener (hannvalpen har kjønnsorgan), uten at det ligger noe annet enn kos i det - både for de og for meg.

Jeg syns jo egentlig at det går ved tanken.. Gjør du noe med hunden din som du mener som en seksuell greie mellom deg og hunden din (bare for å forhindre noe greier om parring mellom hunder), så er det et overgrep. Man skal ikke ha sex med dyr, hverken på den ene eller den andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for oppegående folk så er vel det opplagt hvor grensene går fra et vanlig forhold til kjæledyr til det at det begynner å bli seksuelt? Man har ikke seksuell kontakt med bikkja på noen som helst måte, det være seg putte ting inn her eller der liksom.

Og noen syns kanskje det er et Overgrep å ta hunden til Vet for å tømme hunden for sæd til nedfrysning osv, men det syns jeg er noe ganske annet.

Jeg kan late som om jeg ikke er så oppegående jeg, for også mindre oppegående har hund.

Handler seksuell kontakt kun om penetrering?

Hva med mannens konkrete eksempel om å smøre noe på egne kjønnsorgan, som hunden slikker av? Der er ingen penetrering?

Og når du nevner tømming av sæd - er det greit at hundeeier gjør det selv, eller kan det være på kanten? Bør en profesjonell - veterinær eller annet - gjøre det? Vil en klinisk distanse gjøre det akseptabelt, mens en eier vil balansere på noen grenser?

Vel.. Jeg syns og det var en ganske opplagt grense der, selv om jeg kan se poenget til den svenske landbruksministeren.. Det han sa var jo:

«Låt mig ta några exempel. Är det, och ska det vara, lagligt att på ett kön stryka på något som för exempelvis en hund smakar eller luktar gott, för att låta denna hund slicka av det som är påstruket på könet? Ska det vara tillåtet att smeka en tik på spenarna av kärlek, eller ska det räknas som ett sexuellt nyttjande av djur? Det blir ytterst svåra bedömningsfrågor att ta ställning till även med en förändring av lagstiftningen. »

Jeg vil jo si at om du smører inn kjønnsorganer med noe hunden syns er godt for så la hunden slikke det av, så er det et seksuelt overgrep. Men jeg koser begge mine tisper (og hannvalpen vi har i hus for øyeblikket) over magen, der de tilfeldigvis har spener (hannvalpen har kjønnsorgan), uten at det ligger noe annet enn kos i det - både for de og for meg.

Jeg syns jo egentlig at det går ved tanken.. Gjør du noe med hunden din som du mener som en seksuell greie mellom deg og hunden din (bare for å forhindre noe greier om parring mellom hunder), så er det et overgrep. Man skal ikke ha sex med dyr, hverken på den ene eller den andre måten.

Et seksuelt overgrep straffes blant annet fordi det ansees som skadelig for offeret. Men hva når offeret ikke skades? Hva om en fotfetisjist får "good vibrations" av å bli slikket på tærne, og hunden gjør dette - er det et seksuelt overgrep? Er det da et overgrep hver gang en hund slikker tærne til noen?

Jeg mener å kverulere litt nå, for jeg synes det er viktig å se nøye på slike grensediskusjoner. Hvis noe virker åpenbart, er det etter min oppfatning ikke alltid det.

For øvrig har det jo vært flere dyreeiere som har sett på sine handlinger som kjærlighetserklæringer, ikke seksuelle handlinger, så det må jo et definert regelverk til for å hjelpe de som ikke tenker som flertallet. Spørsmålet blir dermed igjen hvor grensene i regelverket skal trekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...