Gå til innhold
Hundesonen.no

Politihunden


Ninahz

Recommended Posts

Skrevet

HAHA, så bra!

Hvorfor skulle han liksom slippe unna ? Politihunder er jo i arbeid, og det er jo å utøve vold mot en "politimann" ..

litt morsomt, men kjempe bra syns jeg!

Skrevet

Er ikke dette søkt så vet ikke jeg. En hund er en hund - ikke et menneske. Det er jo vel og bra at man ønsker å beskytte hunder i tjeneste, men...Hvis en hund ser på kuen din, så skal den DØ - på stedet helst - og henrettelsen kan utføres av ca hvem som helst med et våpen mellom hendene. Da blir det liksom litt rart når man kan bøtlegges og det som verre er, dersom man utøver vold mot en annen hund, bare fordi den er i tjeneste. Rimelig absurd hele greien, spør du meg.

Skrevet
Er ikke dette søkt så vet ikke jeg. En hund er en hund - ikke et menneske. Det er jo vel og bra at man ønsker å beskytte hunder i tjeneste, men...Hvis en hund ser på kuen din, så skal den DØ - på stedet helst - og henrettelsen kan utføres av ca hvem som helst med et våpen mellom hendene. Da blir det liksom litt rart når man kan bøtlegges og det som verre er, dersom man utøver vold mot en annen hund, bare fordi den er i tjeneste. Rimelig absurd hele greien, spør du meg.

Du har litt problemer med å klare å skille en hund som løper fritt rundt på et beite og jager dyr, med en hund som er i tjeneste for samfunnet ser jeg. Ikke rart du ikke forstår det da. :)

Skrevet
Du har litt problemer med å klare å skille en hund som løper fritt rundt på et beite og jager dyr, med en hund som er i tjeneste for samfunnet ser jeg. Ikke rart du ikke forstår det da. :)

Det skal svært lite til før en hund "har jaget bufe" - og dermed kan avliving påkreves. Så vidt jeg har fått med meg var det en sak hvor en bonde hadde regelrett henrettet en hund som var ute etter kuene hans. Det var bare det at en slik henrettelse måtte ha skjedd på kloss hold med hunden under kontroll. Det kunne jo like godt ha vært en "offentlig tjenestemann", på vei hjem fra jobb, ikke sant? Hunder er hunder og dette ER komplekst.

Skrevet
Det skal svært lite til før en hund "har jaget bufe" - og dermed kan avliving påkreves. Så vidt jeg har fått med meg var det en sak hvor en bonde hadde regelrett henrettet en hund som var ute etter kuene hans. Det var bare det at en slik henrettelse måtte ha skjedd på kloss hold med hunden under kontroll. Det kunne jo like godt ha vært en "offentlig tjenestemann", på vei hjem fra jobb, ikke sant? Hunder er hunder og dette ER komplekst.

Nå var jo denne saken her en politihund som ble angrepet mens den var i tjeneste. Og da er det bra at de reagerer på det skikkelig. Det samme håper jeg skjer om noen angriper en politihest. Men kanskje det er litt anerledes fordi det er en hest, og den kan potensielt gjøre med skade enn en hund?

Skrevet
Nå var jo denne saken her en politihund som ble angrepet mens den var i tjeneste. Og da er det bra at de reagerer på det skikkelig. Det samme håper jeg skjer om noen angriper en politihest. Men kanskje det er litt anerledes fordi det er en hest, og den kan potensielt gjøre med skade enn en hund?

Det er fint at man tar tak i dyrenes rettigheter, men likevel synes jeg man angriper slike problemer i feil ende. Og det spiller vel ikke noen rolle hvor stor skade hesten kan gjøre, en offentlig tjenestemann er en offentlig tjenestemann liksom. Eller?

Skrevet
Vold mot uansett hund bør straffes! <_<

Enig! *kremt også de som skyter ulv burde også bli straffet bare for å ha sagt det.. :)

Skrevet
Det er fint at man tar tak i dyrenes rettigheter, men likevel synes jeg man angriper slike problemer i feil ende. Og det spiller vel ikke noen rolle hvor stor skade hesten kan gjøre, en offentlig tjenestemann er en offentlig tjenestemann liksom. Eller?

Jeg synes det skal være "likhet for loven" for et hvert dyr som er i tjeneste, uansett art og tjenesteform. Og angriper du et dyr i tjeneste, skal man få reaksjoner.

Skrevet
Jeg synes det skal være "likhet for loven" for et hvert dyr som er i tjeneste, uansett art og tjenesteform. Og angriper du et dyr i tjeneste, skal man få reaksjoner.

Jeg sier ikke at dyr som er i tjeneste ikke skal ha rettigheter. Likevel blir det litt rart når et dyr likestilles med et menneske når det er i tjeneste. Men er det utenom arbeidstidene, så stiller saken seg svært så annerledes - og det er dette jeg stiller spørsmålstegn ved.

Skrevet
Jeg sier ikke at dyr som er i tjeneste ikke skal ha rettigheter. Likevel blir det litt rart når et dyr likestilles med et menneske når det er i tjeneste. Men er det utenom arbeidstidene, så stiller saken seg svært så annerledes - og det er dette jeg stiller spørsmålstegn ved.

Nå ble denne hunden angrepet under tjeneste da. Meg bekjent så bruker nemlig hunder å være i tjeneste når de er med på pågripelser.

Fra artikkelen: "Høyesterett finner at voldsbegrepet også må omfatte vold mot polititjenestehund som blir benyttet som hjelpemiddel for politiet"

Kanskje jeg tolker denne setningen andeledes enn deg, men i mitt simple hodet så snakker de om hunden mens den er i tjeneste. Hvor du har funnet ut at den kan løpe etter sauer, forstår ikke jeg. Men du er sikkert så vennlig og forklarer for oss enkle sjeler?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...