Gå til innhold
Hundesonen.no

Hår-kur...

BareLinn

Recommended Posts

..Jaddaaa....

Saken er at jeg sliter så veeeldig med knuter i håret.. "tugger" ..

etter jeg har dusja... det er så ille, og jeg vet ikke hvordan jeg skal slippe unna dem..

Jeg har prøvd annen shampoo... og balsam .. og jeg grer håret mitt heeeeeelt blankt FØR jeg dusjer...og..

ja... Jeg vet snart ikke hva jeg gjør...annet enn å klippe alt av meg snart :whistle:

Jeg ble så frustrert at jeg begynte å gråte..satt det i en strikk,og la meg på sofaen,og syns synd i meg selv.. I det jeg står foran speilet,og skal til å gre,så blir jeg så sint så sint så sint :hyper:

åssåå...blir jeg leeiii :ahappy:

Noen som har tips? ..

Har ganske langt, TJUKT hår.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fra frisør, både shampo, balsam og hårkur for slitt hår. Dersom det er lenge siden du har klippet deg bør du gjøre det også. Så hiver du i masse hårkur, fester et håndkle rundt, og lar det sitte i noen timer. Vidunderkur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balsam bruker jeg ikke lenger.. Det ga jeg opp :)

Men jeg bruker Head & Shoulders... pga veldig mye flass før..det er borte da..

Men jeg har prøvd andre shampoer åsså...Men det blir så fett med engang..

Det er en stund siden jeg klipte meg ja..hm..

kanskje på tide da? .. hehe...

Har ei venninne som er frisør..får klippe meg når hu kommer hjem fra Tyrkia.. :)

Men vidunderkurer fra Frisøren skal prøves.. :)

TUSEN TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Jaddaaa....

Saken er at jeg sliter så veeeldig med knuter i håret.. "tugger" ..

etter jeg har dusja... det er så ille, og jeg vet ikke hvordan jeg skal slippe unna dem..

Jeg har prøvd annen shampoo... og balsam .. og jeg grer håret mitt heeeeeelt blankt FØR jeg dusjer...og..

ja... Jeg vet snart ikke hva jeg gjør...annet enn å klippe alt av meg snart :)

Jeg ble så frustrert at jeg begynte å gråte..satt det i en strikk,og la meg på sofaen,og syns synd i meg selv.. I det jeg står foran speilet,og skal til å gre,så blir jeg så sint så sint så sint :)

åssåå...blir jeg leeiii :)

Noen som har tips? ..

Har ganske langt, TJUKT hår.. :)

Da hadde jeg tatt å klippet håret mitt -- klippet vekk alt det slitte. Når håret er veldig slitt knuter det seg hele tiden. Spesielt etter du har dusjen. Vet det av erfaring...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balsam bruker jeg ikke lenger.. Det ga jeg opp :)

Men jeg bruker Head & Shoulders... pga veldig mye flass før..det er borte da..

Men jeg har prøvd andre shampoer åsså...Men det blir så fett med engang..

Det er en stund siden jeg klipte meg ja..hm..

kanskje på tide da? .. hehe...

Har ei venninne som er frisør..får klippe meg når hu kommer hjem fra Tyrkia.. :)

Men vidunderkurer fra Frisøren skal prøves.. :)

TUSEN TAKK :)

Jeg ville byttet shampoo ihvertfall, og brukt balsam. Du kan kanskje prøve disse produtkene fra Vichy:

http://www.vichy.no/NB-NO/htmlref/produits/SDA00002.html

http://www.vichy.no/NB-NO/htmlref/produits/ASNR0001.html

Shampoo for fett hår og ømfintlig hodebunn, og balsam for tørt/flokete hår. Jeg bruker ihvertfall de produktene og er veldig fornøyd. I tillegg ville jeg kjøpt en skikkelig hårkur for tørt og skadet hår hos frisør, som andre har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift shampo (kjøp fra frisør!), bruk balsam (fra frisør!), bruk hårkur minimum en gang i uken, og klipp deg. Spis B-.vitaminer og drikk masse vann (det kan hjelpe på flass og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg vet at man kun trenger å bruke balsam ytterst i lengdene på håret, så det betyr ikke så mye hvordan hodebunnen er, fet eller tørr.

Jeg har brukt redken kur - for ødelagt hår - bestilte på ebay - rimelig - lurt :)

Har vært veldig plaget med hårknuter i nakken, men ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...