Gå til innhold
Hundesonen.no

Hår-kur...

BareLinn

Recommended Posts

..Jaddaaa....

Saken er at jeg sliter så veeeldig med knuter i håret.. "tugger" ..

etter jeg har dusja... det er så ille, og jeg vet ikke hvordan jeg skal slippe unna dem..

Jeg har prøvd annen shampoo... og balsam .. og jeg grer håret mitt heeeeeelt blankt FØR jeg dusjer...og..

ja... Jeg vet snart ikke hva jeg gjør...annet enn å klippe alt av meg snart :whistle:

Jeg ble så frustrert at jeg begynte å gråte..satt det i en strikk,og la meg på sofaen,og syns synd i meg selv.. I det jeg står foran speilet,og skal til å gre,så blir jeg så sint så sint så sint :hyper:

åssåå...blir jeg leeiii :ahappy:

Noen som har tips? ..

Har ganske langt, TJUKT hår.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fra frisør, både shampo, balsam og hårkur for slitt hår. Dersom det er lenge siden du har klippet deg bør du gjøre det også. Så hiver du i masse hårkur, fester et håndkle rundt, og lar det sitte i noen timer. Vidunderkur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balsam bruker jeg ikke lenger.. Det ga jeg opp :)

Men jeg bruker Head & Shoulders... pga veldig mye flass før..det er borte da..

Men jeg har prøvd andre shampoer åsså...Men det blir så fett med engang..

Det er en stund siden jeg klipte meg ja..hm..

kanskje på tide da? .. hehe...

Har ei venninne som er frisør..får klippe meg når hu kommer hjem fra Tyrkia.. :)

Men vidunderkurer fra Frisøren skal prøves.. :)

TUSEN TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Jaddaaa....

Saken er at jeg sliter så veeeldig med knuter i håret.. "tugger" ..

etter jeg har dusja... det er så ille, og jeg vet ikke hvordan jeg skal slippe unna dem..

Jeg har prøvd annen shampoo... og balsam .. og jeg grer håret mitt heeeeeelt blankt FØR jeg dusjer...og..

ja... Jeg vet snart ikke hva jeg gjør...annet enn å klippe alt av meg snart :)

Jeg ble så frustrert at jeg begynte å gråte..satt det i en strikk,og la meg på sofaen,og syns synd i meg selv.. I det jeg står foran speilet,og skal til å gre,så blir jeg så sint så sint så sint :)

åssåå...blir jeg leeiii :)

Noen som har tips? ..

Har ganske langt, TJUKT hår.. :)

Da hadde jeg tatt å klippet håret mitt -- klippet vekk alt det slitte. Når håret er veldig slitt knuter det seg hele tiden. Spesielt etter du har dusjen. Vet det av erfaring...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balsam bruker jeg ikke lenger.. Det ga jeg opp :)

Men jeg bruker Head & Shoulders... pga veldig mye flass før..det er borte da..

Men jeg har prøvd andre shampoer åsså...Men det blir så fett med engang..

Det er en stund siden jeg klipte meg ja..hm..

kanskje på tide da? .. hehe...

Har ei venninne som er frisør..får klippe meg når hu kommer hjem fra Tyrkia.. :)

Men vidunderkurer fra Frisøren skal prøves.. :)

TUSEN TAKK :)

Jeg ville byttet shampoo ihvertfall, og brukt balsam. Du kan kanskje prøve disse produtkene fra Vichy:

http://www.vichy.no/NB-NO/htmlref/produits/SDA00002.html

http://www.vichy.no/NB-NO/htmlref/produits/ASNR0001.html

Shampoo for fett hår og ømfintlig hodebunn, og balsam for tørt/flokete hår. Jeg bruker ihvertfall de produktene og er veldig fornøyd. I tillegg ville jeg kjøpt en skikkelig hårkur for tørt og skadet hår hos frisør, som andre har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift shampo (kjøp fra frisør!), bruk balsam (fra frisør!), bruk hårkur minimum en gang i uken, og klipp deg. Spis B-.vitaminer og drikk masse vann (det kan hjelpe på flass og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg vet at man kun trenger å bruke balsam ytterst i lengdene på håret, så det betyr ikke så mye hvordan hodebunnen er, fet eller tørr.

Jeg har brukt redken kur - for ødelagt hår - bestilte på ebay - rimelig - lurt :)

Har vært veldig plaget med hårknuter i nakken, men ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
    • Hei. Lang historie kortet ned. Kjøpte valp i starten av desember av nkk-registrert oppdretter med gode reviews. Hen virket seriøs og svarte ”riktig“ på det vi hadde av spørsmål. Eneste var at stamtavle skulle ettersendes pr post pga en feil i registreringen til far. Tiden gikk og ingen stamtavle kom. DyreId vi fikk med helseboken dukket heller ikke opp ved søk og vi tok kontakt med NKK som sa vi måtte ta det med oppdretter. Valpen vår (en corgi) fikk påvist short ulna syndrom tidlig og vi hadde store problemer med å få svar/responser fra oppdretter ang dette, så vi hadde ikke rare håpet om svar ang manglende registrering og der står saken vår nå 6 mnd etter kjøp. Kullet er omsider registrert i nkk, men med oppdretter som eneste eier. Hen står da også som eier hos DyreId fant jeg ut i dag. Meldte hen på nytt i dag morges og fikk ikke svar, så har nå informert om at vi kommer til å anmelde for svindel om ikke forholdet blir rettet innen utgangen av morgendagen. Vi har kjøpt en valp på falske premisser når oppdretteren ikke sørger for å ordne ting i henhold til kontrakten. Det er en rimelig fortvilet situasjon. Vi ønsker å være registrerte eiere hos NkK og DyreID slik at alt er i orden. Hva mer/annet kan vi gjøre? Føler vi ikke har en sak når ikke oppdretter gjør det hen skal og NkK ikke vil hjelpe. Er det bare tull da at det lønner seg å kjøpe valp fra registrert oppdretter? 
    • Dra på utstilling og få en dommer til å bedømme henne. Trolig har hun steil front, og det er det ingenting å gjøre med. 
    • Det er jo særlig hvis hunden begynner å kaste opp eller vise tegn til smerter. Det går i de aller fleste tilfeller fint.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...