Gå til innhold
Hundesonen.no

Flybur


PsychoLynx

Recommended Posts

Det er snakket litt på at vi kanskje skal til tromsø en tur i sommer. (besøke min aller beste venn og Bridie sin kjæreste! ;)) Da er planen å ta fly, og selvfølgelig vil jo ikke jeg reise på besøk dit UTEN å ta med meg Bridie jenta..

Men, saken er at vi ikke har flybur, og jeg syns vel kanskje det er litt drøyt å KJØPE et bur for å kanskje bruke det kun en gang.

Finnes det noen her inne, i Oppland/Hedmark/Oslo distriktet som kanskje kunne tenke seg å låne bort sitt flybur for en langhelg? Blir det noe av, så reiser vi vel mest sannsynlig i Juli en gang, men det er ikke helt bestemt enda. Antar vi må bestemme oss ganske fort pga flybilett prisene.

Vi kan komme å hente bur, og levere det tilbake. Og sku det skje noe med buret, så er det en selvfølge at vi dekker skadene.

Bridie er en australian shepherd jente på 20 kg og 53 cm på manken.

Hvor stort bur trenger jeg til henne?

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Vari kennelbur str. intermedium med målene 81 x 56 x 58 cm, som jeg ikke kommer til å bruke selv før ca. 15. juli. Om det ikke blir for lite kan du sikkert få låne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i sommer blir det? Jeg har flybur til Tia som jeg faktisk aldri har brukt, det bare står der og råtner og venter på at jeg bestemmer meg for å ta henne med på flytur. Men jeg bor jo i Trondheim, og flytter tilbake til Bergen nå i Juni. Jeg reiser ganske fort igjen til Oslo med toget (nkk bjerke, verdensutstillingen, møte venner i Hamar og Oslo osv), og da har jeg ikke noe imot å ta det med. Så kan du egentlig bare ha det så lenge du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Vari kennelbur str. intermedium med målene 81 x 56 x 58 cm, som jeg ikke kommer til å bruke selv før ca. 15. juli. Om det ikke blir for lite kan du sikkert få låne det.

Hmm, jeg aner virkelig ikke hvor stort det må være jeg??? :)

Når i sommer blir det? Jeg har flybur til Tia som jeg faktisk aldri har brukt, det bare står der og råtner og venter på at jeg bestemmer meg for å ta henne med på flytur. Men jeg bor jo i Trondheim, og flytter tilbake til Bergen nå i Juni. Jeg reiser ganske fort igjen til Oslo med toget (nkk bjerke, verdensutstillingen, møte venner i Hamar og Oslo osv), og da har jeg ikke noe imot å ta det med. Så kan du egentlig bare ha det så lenge du vil

OM det blir noe, så blir det nok mot slutten av juli tror jeg.. Vi må få bestemt dette ganske fort, men ting tar tid vettu :)

Jeg skal på NKK Bjerke har jeg tenkt, så kunne jo evnt ha møtt deg da om det blir aktuelt.

Kan jeg ikke bare ta kontakt med deg når vi vet mer da?

Hadde vært supert iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vari Kennel i str large til Lyng. De har målt og sjekket flere ganger på Gardermoen når vi reiste hjem til Tromsø og konklusjonen av alle de målingene er vel at han, for bakkepersonellet der, er på grensen til for stor for det buret :rolleyes: (kan legge til at an er 51,5cm høy i manken, 20,5kg). Ene mannen på flypalassen der nede sa at ørene ikke skulle røre i taket og at hvis de hadde hengeører så skulle man løfte de opp for å sjekke :lol: Glad jeg ikke hadde cocker da :)

I Tromsø har buret/hunden blitt sjekket en gang og i Kirkenes har de sjekket det to ganger og der ble det godkjent med god margin;)

Du må nok ha large til Bridie, ikke mindre i alle fall:) Kan ende opp med at buret blir stående igjen i Oslo..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vari Kennel i str large til Lyng. De har målt og sjekket flere ganger på Gardermoen når vi reiste hjem til Tromsø og konklusjonen av alle de målingene er vel at han, for bakkepersonellet der, er på grensen til for stor for det buret :rolleyes: (kan legge til at an er 51,5cm høy i manken, 20,5kg). Ene mannen på flypalassen der nede sa at ørene ikke skulle røre i taket og at hvis de hadde hengeører så skulle man løfte de opp for å sjekke :lol: Glad jeg ikke hadde cocker da :P

I Tromsø har buret/hunden blitt sjekket en gang og i Kirkenes har de sjekket det to ganger og der ble det godkjent med god margin;)

Du må nok ha large til Bridie, ikke mindre i alle fall:) Kan ende opp med at buret blir stående igjen i Oslo..:P

Er det sant? Jeg har nettopp kjøpt Vari Kennel str. L til Amira... må sjekke det med ørene, for jeg gidder ikke stå å krangle i det flyet drar av sted. Og jeg flytter ikke til Pasvik UTEN Amira altså...! Hun kan snurre rundt inni der, stå (men det kan godt hende at hun har hodet ned..!) hun kan sikkert ikke sitte uten at ørene er oppi... men hun kan ligge (vet ikke hvor behagelig det er, men det ser ikke vondt ut heller..). Amira er 53 (?) cm høy og veier 16-17 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Jeg har nettopp kjøpt Vari Kennel str. L til Amira... må sjekke det med ørene, for jeg gidder ikke stå å krangle i det flyet drar av sted. Og jeg flytter ikke til Pasvik UTEN Amira altså...! Hun kan snurre rundt inni der, stå (men det kan godt hende at hun har hodet ned..!) hun kan sikkert ikke sitte uten at ørene er oppi... men hun kan ligge (vet ikke hvor behagelig det er, men det ser ikke vondt ut heller..). Amira er 53 (?) cm høy og veier 16-17 kg...

Skal du til Pasvik (fhs)? Da får jeg hilse på deg og Amira når vi er hjemmom en sving;)

Jeg hadde Laska, huskyen i et Vari Kennel strl L når vi fløy, og hun var med meg masse mellom Tromsø-Kirkenes, en tur i Sverige og til Svalbard. Fikk aldri noe klage på henne, og ørene hennes står, men ble brettet i taket på buret. Hun er 58cm høy (24kg). Hun sto med hodet litt bøyd. Tror ikke du vil ha noe problemer med å fly med Amira;)

Mener å ha lest en plass at målet skal være en knyttneve (av en voksen person) mellom ryggen og taket, slik at de uten problem kan snu seg, sånn offisielt, men hvor mange som vet det er jo et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Pasvik (fhs)? Da får jeg hilse på deg og Amira når vi er hjemmom en sving;)

Jeg hadde Laska, huskyen i et Vari Kennel strl L når vi fløy, og hun var med meg masse mellom Tromsø-Kirkenes, en tur i Sverige og til Svalbard. Fikk aldri noe klage på henne, og ørene hennes står, men ble brettet i taket på buret. Hun er 58cm høy (24kg). Hun sto med hodet litt bøyd. Tror ikke du vil ha noe problemer med å fly med Amira;)

Mener å ha lest en plass at målet skal være en knyttneve (av en voksen person) mellom ryggen og taket, slik at de uten problem kan snu seg, sånn offisielt, men hvor mange som vet det er jo et annet spørsmål.

Jepp, vi skal til Pasvik folkehøyskole *grue seg litt - veldig spent!* Klart du må hilse på! Burde ta det i en annen tråd, men det finnes vel royal canin i kirkenes? Det var noen som sa de ikke trodde det, men det har jeg vanskelig for å tro...

Ok, men da regner jeg ikke med det blir noe problem... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Large Vari Kennelbur til mine aussier og det har gått utmerket å fly med det, både til Bardufoss, Bodø, Trondheim og Gardemoen. Arniparnien og Lyng er jo på størrelse med Bridie, så tror du bør satse på et Large bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Burde ta det i en annen tråd, ...

neeeida, jeg bryr meg ikke om hva som blir skrevet i tråden min jeg. :P Ikke tenk på det :P

Har Large Vari Kennelbur til mine aussier og det har gått utmerket å fly med det, både til Bardufoss, Bodø, Trondheim og Gardemoen. Arniparnien og Lyng er jo på størrelse med Bridie, så tror du bør satse på et Large bur.

Oki.. Large it is...

Gi lyd når du vet du Labbis!

Om det nå blir tur da.... vi er jo ikke kkurat kjappe med å bestemme oss for ting <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er reglene sas liksom skal følge. http://www.trustforwarding.no/default.asp?NavID=1200 Etter som jeg har skjønt på folk jeg har prata med, så kommer det veldig an på hvem man treffer og om man reiser sammen med hunden, eller om den blir sendt som cargo alene.

Der står det jo at de skal kunne stå oppreist normalt uten å berøre taket, og i strengeste tolkningen så vil jo det si at de heller ikke skal berøre taket med øra.

Bestilte XL til min riesen tispe, så blir spennende om jeg må opp enda en størrelse når hun blir voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste med SAS i desember, og hadde lånt flybur siden vi ikke visste om det ble med denne ene flyturen.

I følge reglene var burene faktisk for små, og i ettertid har jeg fått høre at vi var heldige som ikke møtte noen som håndheva reglene...

Så når vi nå kjøpte oss egne flybur kjøpte vi intermedium til både gårdisen og shibaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi skal til Pasvik folkehøyskole *grue seg litt - veldig spent!* Klart du må hilse på! Burde ta det i en annen tråd, men det finnes vel royal canin i kirkenes? Det var noen som sa de ikke trodde det, men det har jeg vanskelig for å tro...

Ok, men da regner jeg ikke med det blir noe problem... :P

Siden Marit sa det var greit, så skriver jeg videre her;) Er veldig fint i Pasvik, hva skal du gå? Klart det finnes RC! *ler* Kirkenes er jo en by, du skal jo ikke helt til gokk :P På Sandnes, ca 3mil unna Svanvik, får du kjøpt RC på Villmarkskroken (ved "Kiwikjosken"/mix), ellers selges det i byen også, litt usikker på hvor men har sett det. De fleste sportsbutikkene selger hundefor/utstyr, dyrebutikk har vi hatt, men de er desverre nedlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Marit sa det var greit, så skriver jeg videre her;) Er veldig fint i Pasvik, hva skal du gå? Klart det finnes RC! *ler* Kirkenes er jo en by, du skal jo ikke helt til gokk :P På Sandnes, ca 3mil unna Svanvik, får du kjøpt RC på Villmarkskroken (ved "Kiwikjosken"/mix), ellers selges det i byen også, litt usikker på hvor men har sett det. De fleste sportsbutikkene selger hundefor/utstyr, dyrebutikk har vi hatt, men de er desverre nedlagt...

puh :P Da blir Amira glad! Vi skal gå hundekjøring og villmarksliv selvsagt! Hadde veldig lyst til friflyt (<3 kiting), men har jo tross alt hund...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...