Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er hunden din redd for?


TrudeM

Recommended Posts

Cane er skeptisk til kuer og hester som løper etter ham og skal ta ham. Det er vel det jeg vet om så langt. Og jeg er egentlig glad for at han trekker seg unna i slike tilfeller, ellers hadde jeg nok vært veldig bekymret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Cane er skeptisk til kuer og hester som løper etter ham og skal ta ham. Det er vel det jeg vet om så langt. Og jeg er egentlig glad for at han trekker seg unna i slike tilfeller, ellers hadde jeg nok vært veldig bekymret. :)

Han er en fornuftig belgermann han der Cane, jeg er ikke bare skeptisk men livredd hvis kuer eller hester løper etter meg og vil ta meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa begynner også å bjeffe som jeg aldri har hørt henne bjeffe før, når hun ser folk som røyker.

Klein er redd for kloklipping og Sara er redd for raketter.

Kaisa hater kloklipping !

*Dobbelpost, bruk redigerings- og siteringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min liker ikke ballonger..de er ekkle.. ellers er han skeptisk til søpplebilen men blir med når jeg går forbi.Han er ikke noen stor fan av vetrinæren heller.Da vil han bare vekk og peser fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en fornuftig belgermann han der Cane, jeg er ikke bare skeptisk men livredd hvis kuer eller hester løper etter meg og vil ta meg :)

Redd ble liksom feil ord å bruke for så snart beistene snur ryggen til, løper han etter dem. :rolleyes:

Jeg, på den andre siden, reagerer litt mer sånn som deg - iallefall når det gjelder kuer og okser og sånt. Jeg og Aya hadde jo en koselig opplevelse med noen sånne, såvidt jeg husker var vi mennesker mer redd enn valpene den gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enya er redd for høye smell. Spesielt salutten som smeller på 17. mai. Da peip hun og var redd. Ellers er det noe hun ikke liker. Ballonger, oppblåsbare badedyr (sånne store sorte ringer er det teiteste Enya vet) og her om dagen gikk hun er stor runde for å unngå en sånn markør som settes opp i veien der de jobber. Hadde stått der hvertfall 3 uker og vi hadde gått forbi alle dagene. Men den dagen da var den plutselig skummel liksom.. Da hun var valp var hun redd for støvsugern, men det har gått over. Hun liker den ikke, men er ikke redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er redd dyreleger og sprøyter, fordi han har negative opplevelser ifm det.

Ellers er han veldig uredd, men litt skeptisk til pipeleker ja.. :P

Ja, kaisa er helt hysterisk når hun skal ta en sprøyte.

Pippeleker ja, når Kaisa pipper med pipeleken uler hun :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skudd og raketter... Andre bråkete og bråe lyder bryr han seg overhodet ikke om. Kan ramle et hus ned i hodet på han uten at han bryr seg egentlig.. Og så har han respekt for bestemte tisper, uansett størrelse, men han er vel ikke direkte redd akkurat. Han liker ikke pipeleker noe særlig, men han bare rynker litt på nesa og går sin vei.. Ellers er han vel ikke redd for noe? Han kan skvette og synes ting er litt ekkelt, men utenom pang pang er det faktisk ingenting jeg kommer på som han er redd for?

Hmm..og han som liksom skal være en nervøs belger *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

De er søte og rare disse hundevofsene våre ja:)

Må le av og til, for min hund blir så yr enkelte ganger når vi skal gå tur, at han begynner å rulle rundt og rasere alle putene ned av sofaen, andre ganger så begynner han å tygge på beinet sitt i samme glede, og glemmer heeele turen.. <_<

så der står jeg da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd og redd.. Tulla kan til tider være nøye på hvordan noen folk hilser på henne, men jeg ser lite mønster i hvem og hva og hvor og hvordan, men det er tydeligvis noe hun ser.. Ellers kan hun få for seg at hun er i spøkelsesalderen igjen; en plastpose kan være skummel, så kryper hun inntil den før hun begynner å leke med den. Virker som om hun noen ganger øver seg i å flykte, sånn i tilfelle det skulle være nødvendig. Ja, og så kompostgrinder da! De er hun livredd for. Hun hater lyden av de, og tør ikke være borti de, hun er sikkert redd de skal falle over henne.

Aynï er vel ikke så veldig redd noen ting, enda.. Hun syns ting kan være litt skumle, men så overvinner hun frykten. Typisk valp; ting kan være ukjente og skape en slags nysgjerrighet/frykt-reaksjon, så undersøker hun og så er hun ferdig med det liksom. Men små broer som går over små bekker, som er laget av trevirke og som har mellomrom mellom plankene liker hun ikke sånn direkte å gå på, kumlokk med store hull er også skummelt, men begge disse tingene har hun falt nedi med labbene/satt seg litt fast, og hun er jo liten og burde passe seg, så det er jo bare sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker'n min er ikke redd NOE i verden.

Jeg kan komme luskende opp bak henne, bøye meg over med fullt svart antrekk og ta vekk matskålen, uten at hun så mye som rister på en labb. Hun bare ser opp på meg som om jeg er en skikkelig dust og venter tålmodig på maten.

Løper opp sklier og hopper opp på husker. Elsker alt i verden.

.....vel, så glemte jeg av hann-dalmatineren i nabohuset.

Han er hun strengt tatt redd.

Ja. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd ble liksom feil ord å bruke for så snart beistene snur ryggen til, løper han etter dem. :rolleyes:

Jeg, på den andre siden, reagerer litt mer sånn som deg - iallefall når det gjelder kuer og okser og sånt. Jeg og Aya hadde jo en koselig opplevelse med noen sånne, såvidt jeg husker var vi mennesker mer redd enn valpene den gangen. :lol:

Ikke SNAKK om det en gang *grøss* Vi endte opp på topp av en haug med steiner mens vi veivet med langliner og bånd for å skremme bort oksen (ja, jeg er sikker på at det var en okse som gikk med en drøss kuer- den var såå stor og såå skummel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra raketter kan jeg ikke komme på noe Snorre er redd for... I dagene rundt nyttår (altså etter) kan han reagere på lyder som KAN være raketter, men bryr seg ikke ellers i året...

Han er redd (overser) katter som IKKE løper.

Han hater dusjen, men elsker å bade...

Han hater isbilen (og kjenner den igjen FØR den ringer med bjella) og skal helst "ta" den

Man liker ikke store hundegutter med bart, men damene derimot er helt toppers...

Dette kan jo bunde i frykt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er redd dyreleger og sprøyter, fordi han har negative opplevelser ifm det.

Samme med min.. Tok to sprøyter rett før ei utstilling, og gjett hvem som IKKE fikk borti baken hans :rolleyes:

Må ha munnbind når vi er hos dyrelegen.

Han er redd enkelte mannfolk med skjegg. Og høye menn.

Haater å være i bur, og vil IKKE baki bagasjerommet når vi skal kjøre stasjonsvogn(har ikke det selv, men låner en sjelden gang og da vil de ha han baki der og ikke i baksetet).

Han er litt usikker på enkelte ting med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Tibia

Hunden her er kun redd for en av dyrlegene i området. Tror det er noe med ham for stort sett alle dyr misliker ham.

Hesten stikker når hun ser ham. Den forrige hunden vår reiste seg og knurret den dagen han kom for å avlive henne fordi vi trodde hun ikke kunne reise seg lengre. Men dyrlegen er verdens greieste fyr og er utrolig flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...