Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Da jeg kjøpte kameraet mitt fulgte det med en lapp oppi om nikon fotokurs som var gratis. Noen her som har vært på noe sånt? Jeg er helt grønn og burde gå noe kurs for å få fram potensialet i både kameraet og meg ;)

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Noen andre enn meg som har et Olympus kamera? Jeg ville jo helst hatt Nikon jeg da, men når man får speilrefleks til jul klager man ikke akkurat på "feil" merke, vel? :whistle: Fikk det som sagt forrige jul, men lærer noe nytt om det hver dag, nye innstillinger, funksjoner, triks etc, det er kjempemorsomt! Fatter ikke folk som mener foto ikke er skikkelig kunst...

Jeg har ingen ordentlige bilder her nå, siden alle er for store til å laste opp, men jeg får finne noen og forminske dem så jeg kan vise dem fram senere :)

Skrevet
Noen andre enn meg som har et Olympus kamera? Jeg ville jo helst hatt Nikon jeg da, men når man får speilrefleks til jul klager man ikke akkurat på "feil" merke, vel? :whistle: Fikk det som sagt forrige jul, men lærer noe nytt om det hver dag, nye innstillinger, funksjoner, triks etc, det er kjempemorsomt! Fatter ikke folk som mener foto ikke er skikkelig kunst...

Jeg har ingen ordentlige bilder her nå, siden alle er for store til å laste opp, men jeg får finne noen og forminske dem så jeg kan vise dem fram senere :)

Jeg har Olympus! Hvilket har du?

Skrevet
Jeg har Olympus! Hvilket har du?

E-510, er ganske sikker på at det er det det heter. Og helt standard objektiv (tror det er 14-42mm) :whistle:

*ønsker seg stativ til jul*

Skrevet
E-510, er ganske sikker på at det er det det heter. Og helt standard objektiv (tror det er 14-42mm) :whistle:

*ønsker seg stativ til jul*

Åja. Jeg har E-520 jeg da.

*ønsker meg også stativ til jul*

Skrevet
Åja. Jeg har E-520 jeg da.

*ønsker meg også stativ til jul*

Er det noen forskjell? O_o En venn av meg har E-410, og syns det er klin likt mitt jeg (ikke at jeg har sett så kjempenøye på det, men jau...)

Skrevet
Er det noen forskjell? O_o En venn av meg har E-410, og syns det er klin likt mitt jeg (ikke at jeg har sett så kjempenøye på det, men jau...)

Jeg vet ikke hva forskjellen er jeg, men det er sikkert noen.

Skrevet
Jeg vet ikke hva forskjellen er jeg, men det er sikkert noen.

E-510 = Bildestabilisator

E-410 = IKKE bildestabilisator

Forøvrig er 510 hakket nyere og har ettersigende en nyere bildeprosessor en 410...

Skrevet
E-510 = Bildestabilisator

E-410 = IKKE bildestabilisator

Forøvrig er 510 hakket nyere og har ettersigende en nyere bildeprosessor en 410...

Da vet vi det! Takker og bukker :( Du vet ikke tilfeldigvis hva forskjellen er på E-510 og E-520 også da? :whistle:

Skrevet
enig med deg om det blir FOR voldsomt... :) men, bare for å spørre? Tenker ud at teksten på mine bilder er ok eller for mye?

(se www.psycholynx.com for eksempler)

Oiiii, ser at dette innlegget burde jeg kanskje ha svart på for en god stund siden.... Hehehe.

Vel, bedre sent enn aldri.

Var nettopp innom å tittet på siden din. Jeg synes ikke du har for stor tekst på bildene dine av de du har lagt ut. (20 november).

Synes ikke det bør vær noe større. Men det er min mening.

Er jo ikke noe fint å se skriften før bildet. Er nok flere her inne som burde lære av deg. <_< :)

Skrevet
Oiiii, ser at dette innlegget burde jeg kanskje ha svart på for en god stund siden.... Hehehe.

Vel, bedre sent enn aldri.

Var nettopp innom å tittet på siden din. Jeg synes ikke du har for stor tekst på bildene dine av de du har lagt ut. (20 november).

Synes ikke det bør vær noe større. Men det er min mening.

Er jo ikke noe fint å se skriften før bildet. Er nok flere her inne som burde lære av deg. <_< :whistle:

hehe, sant det. men samtidig skjønner jeg de som har stor skrift også.. det er vanskeligere å fjerne evnt skrift på bildene jo større de er liksom. Jeg har sett eksempler der folk har fjernet skriften på mine bilder feks.. <_<

Skrevet
hehe, sant det. men samtidig skjønner jeg de som har stor skrift også.. det er vanskeligere å fjerne evnt skrift på bildene jo større de er liksom. Jeg har sett eksempler der folk har fjernet skriften på mine bilder feks.. <_<

Skjønner godt hva du mener, men da får vi heller "ta" de som stjeler bildene våres.

Sier jo mye mer om de, da eier de jo rett og slett ikke folkeskikk! Skjønner heller ikke de som synes det er gøy å ta æren av bilder de vet med seg selv de ikke har tatt, og i tillegg kan bli oppdaget.

Jeg vet at skriften på bildene mine er små, men vil likevel beholde de slik. Istede for at det skal ødlegge motivet eller inntrykket av et bilde.

Du tar mange fine bilder, Marit, så du må ikke la den teite skrifen ødelegge <_< ;) Som nevnt, det er flere som burde lære av deg.

Guest Just me!!
Skrevet

Mih, vi har nettopp begynt med speirefleks på skolen. Kan jo ingnting om det, så dette er bare bilder hvor vi har prøvd oss ut:

neij.jpg

jodaa.jpg

hstmarianne4.jpg

hstmarianne2.jpg

hstmarianne3.jpg

_MG_5864.jpg

_MG_5331.jpg

... ups. Skal man ikke poste bilder her? :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...