Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Noen andre enn meg som har et Olympus kamera? Jeg ville jo helst hatt Nikon jeg da, men når man får speilrefleks til jul klager man ikke akkurat på "feil" merke, vel? :whistle: Fikk det som sagt forrige jul, men lærer noe nytt om det hver dag, nye innstillinger, funksjoner, triks etc, det er kjempemorsomt! Fatter ikke folk som mener foto ikke er skikkelig kunst...

Jeg har ingen ordentlige bilder her nå, siden alle er for store til å laste opp, men jeg får finne noen og forminske dem så jeg kan vise dem fram senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg som har et Olympus kamera? Jeg ville jo helst hatt Nikon jeg da, men når man får speilrefleks til jul klager man ikke akkurat på "feil" merke, vel? :whistle: Fikk det som sagt forrige jul, men lærer noe nytt om det hver dag, nye innstillinger, funksjoner, triks etc, det er kjempemorsomt! Fatter ikke folk som mener foto ikke er skikkelig kunst...

Jeg har ingen ordentlige bilder her nå, siden alle er for store til å laste opp, men jeg får finne noen og forminske dem så jeg kan vise dem fram senere :)

Jeg har Olympus! Hvilket har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-510 = Bildestabilisator

E-410 = IKKE bildestabilisator

Forøvrig er 510 hakket nyere og har ettersigende en nyere bildeprosessor en 410...

Da vet vi det! Takker og bukker :( Du vet ikke tilfeldigvis hva forskjellen er på E-510 og E-520 også da? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg om det blir FOR voldsomt... :) men, bare for å spørre? Tenker ud at teksten på mine bilder er ok eller for mye?

(se www.psycholynx.com for eksempler)

Oiiii, ser at dette innlegget burde jeg kanskje ha svart på for en god stund siden.... Hehehe.

Vel, bedre sent enn aldri.

Var nettopp innom å tittet på siden din. Jeg synes ikke du har for stor tekst på bildene dine av de du har lagt ut. (20 november).

Synes ikke det bør vær noe større. Men det er min mening.

Er jo ikke noe fint å se skriften før bildet. Er nok flere her inne som burde lære av deg. <_< :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii, ser at dette innlegget burde jeg kanskje ha svart på for en god stund siden.... Hehehe.

Vel, bedre sent enn aldri.

Var nettopp innom å tittet på siden din. Jeg synes ikke du har for stor tekst på bildene dine av de du har lagt ut. (20 november).

Synes ikke det bør vær noe større. Men det er min mening.

Er jo ikke noe fint å se skriften før bildet. Er nok flere her inne som burde lære av deg. <_< :whistle:

hehe, sant det. men samtidig skjønner jeg de som har stor skrift også.. det er vanskeligere å fjerne evnt skrift på bildene jo større de er liksom. Jeg har sett eksempler der folk har fjernet skriften på mine bilder feks.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sant det. men samtidig skjønner jeg de som har stor skrift også.. det er vanskeligere å fjerne evnt skrift på bildene jo større de er liksom. Jeg har sett eksempler der folk har fjernet skriften på mine bilder feks.. <_<

Skjønner godt hva du mener, men da får vi heller "ta" de som stjeler bildene våres.

Sier jo mye mer om de, da eier de jo rett og slett ikke folkeskikk! Skjønner heller ikke de som synes det er gøy å ta æren av bilder de vet med seg selv de ikke har tatt, og i tillegg kan bli oppdaget.

Jeg vet at skriften på bildene mine er små, men vil likevel beholde de slik. Istede for at det skal ødlegge motivet eller inntrykket av et bilde.

Du tar mange fine bilder, Marit, så du må ikke la den teite skrifen ødelegge <_< ;) Som nevnt, det er flere som burde lære av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...