Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Noen andre enn meg som har et Olympus kamera? Jeg ville jo helst hatt Nikon jeg da, men når man får speilrefleks til jul klager man ikke akkurat på "feil" merke, vel? :whistle: Fikk det som sagt forrige jul, men lærer noe nytt om det hver dag, nye innstillinger, funksjoner, triks etc, det er kjempemorsomt! Fatter ikke folk som mener foto ikke er skikkelig kunst...

Jeg har ingen ordentlige bilder her nå, siden alle er for store til å laste opp, men jeg får finne noen og forminske dem så jeg kan vise dem fram senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg som har et Olympus kamera? Jeg ville jo helst hatt Nikon jeg da, men når man får speilrefleks til jul klager man ikke akkurat på "feil" merke, vel? :whistle: Fikk det som sagt forrige jul, men lærer noe nytt om det hver dag, nye innstillinger, funksjoner, triks etc, det er kjempemorsomt! Fatter ikke folk som mener foto ikke er skikkelig kunst...

Jeg har ingen ordentlige bilder her nå, siden alle er for store til å laste opp, men jeg får finne noen og forminske dem så jeg kan vise dem fram senere :)

Jeg har Olympus! Hvilket har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-510 = Bildestabilisator

E-410 = IKKE bildestabilisator

Forøvrig er 510 hakket nyere og har ettersigende en nyere bildeprosessor en 410...

Da vet vi det! Takker og bukker :( Du vet ikke tilfeldigvis hva forskjellen er på E-510 og E-520 også da? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg om det blir FOR voldsomt... :) men, bare for å spørre? Tenker ud at teksten på mine bilder er ok eller for mye?

(se www.psycholynx.com for eksempler)

Oiiii, ser at dette innlegget burde jeg kanskje ha svart på for en god stund siden.... Hehehe.

Vel, bedre sent enn aldri.

Var nettopp innom å tittet på siden din. Jeg synes ikke du har for stor tekst på bildene dine av de du har lagt ut. (20 november).

Synes ikke det bør vær noe større. Men det er min mening.

Er jo ikke noe fint å se skriften før bildet. Er nok flere her inne som burde lære av deg. <_< :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii, ser at dette innlegget burde jeg kanskje ha svart på for en god stund siden.... Hehehe.

Vel, bedre sent enn aldri.

Var nettopp innom å tittet på siden din. Jeg synes ikke du har for stor tekst på bildene dine av de du har lagt ut. (20 november).

Synes ikke det bør vær noe større. Men det er min mening.

Er jo ikke noe fint å se skriften før bildet. Er nok flere her inne som burde lære av deg. <_< :whistle:

hehe, sant det. men samtidig skjønner jeg de som har stor skrift også.. det er vanskeligere å fjerne evnt skrift på bildene jo større de er liksom. Jeg har sett eksempler der folk har fjernet skriften på mine bilder feks.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sant det. men samtidig skjønner jeg de som har stor skrift også.. det er vanskeligere å fjerne evnt skrift på bildene jo større de er liksom. Jeg har sett eksempler der folk har fjernet skriften på mine bilder feks.. <_<

Skjønner godt hva du mener, men da får vi heller "ta" de som stjeler bildene våres.

Sier jo mye mer om de, da eier de jo rett og slett ikke folkeskikk! Skjønner heller ikke de som synes det er gøy å ta æren av bilder de vet med seg selv de ikke har tatt, og i tillegg kan bli oppdaget.

Jeg vet at skriften på bildene mine er små, men vil likevel beholde de slik. Istede for at det skal ødlegge motivet eller inntrykket av et bilde.

Du tar mange fine bilder, Marit, så du må ikke la den teite skrifen ødelegge <_< ;) Som nevnt, det er flere som burde lære av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...