Gå til innhold
Hundesonen.no

Hygieneartikkelspørsmål

Maria

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen av dere jentene kunne hjulpet meg med en sak. Jeg er hypersensitiv ovenfor alt av parfymer, kremer, sjampoer osv. Det samme gjelder deodorant. Jeg bruker Sterilan Oxygen Fresh, og er fornøyd på alle mulige måter. Men jeg tåler den ikke, så jeg kan ikke fortsette å bruke den. Får utslett.. :(

Noen som vet om deodoranter som passer for sensitive folk, helst ikke roll-on, da jeg ikke liker typen. Problemet er at jeg til nå ikke har funnet noen som ikke lukter hest. De som er beregnet på allergikere gjør nesten vondt verre synes jeg :S Den må hjelpe på det en god deo skal hjelpe til med liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd produktene fra Dr. Hauscha? (usikker på stavemåten i farta...). Har sensitiv hud selv, men de er bare helt fantastiske. Ingen kunstige stoffer i de, så jeg tåler de godt. De lukter også veldig godt til å være uten parfyme, og finnes i alt fra solkrem, sminke til sjampo. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, leser alt av nye tråder, håper det går greit at jeg svarer på denne selv om jeg ikke er jente (parfymefrie deodoranter burde vel være kjønnsnøytrale?)

Mitchum heter en deodorant som for så vidt er en roll-on, men utrolig effektiv, og helt uten parfyme, og jeg reagerte aldri på den. Jeg har ikke klart å få tak i den i Norge (kjøpte den i England), men kanskje den kan finnes via nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd produktene fra Dr. Hauscha? (usikker på stavemåten i farta...). Har sensitiv hud selv, men de er bare helt fantastiske. Ingen kunstige stoffer i de, så jeg tåler de godt. De lukter også veldig godt til å være uten parfyme, og finnes i alt fra solkrem, sminke til sjampo. Anbefales på det sterkeste!

Dr. Hauscha (hm, husker ikke helt stavemåten jeg og) har iallefall fantaaastiske hudprodukter, så det kan være et forsøk verdt å teste deoderanten og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, leser alt av nye tråder, håper det går greit at jeg svarer på denne selv om jeg ikke er jente (parfymefrie deodoranter burde vel være kjønnsnøytrale?)

Mitchum heter en deodorant som for så vidt er en roll-on, men utrolig effektiv, og helt uten parfyme, og jeg reagerte aldri på den. Jeg har ikke klart å få tak i den i Norge (kjøpte den i England), men kanskje den kan finnes via nett?

Fant den på nett: http://www.amazon.com/Mitchum-Anti-Perspir...4632&sr=1-2

Finnes visst med parfyme også, så pass på. Glemte å si at det kanskje er den drøyeste deodoranten jeg har hatt - den varte kjempelenge. Tror nesten jeg må handle litt nå.

Redigert: Så at den finnes som "gel" også (med like fornøyde brukere, men jeg har ikke prøvd den selv): http://www.amazon.com/Mitchum-Anti-Perspir...4999&sr=1-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke parfyme/sterke lukter og sverger til Neutral produktene :( Jeg bruker også Rose Kremen fra samt en del sminkeprodukter derfra.

Apotek 1 selger også en serie for sensitiv hud, som jeg ikke husker hva heter (den heter Dermica), den har en veldig god dusjsåpe synes jeg. Også er Lactacyd produktene supre da. :P

EDIT: Huska navnet :P Og nevner Simple serien, uten lukt uten farge, den biligste av de produktseriene jeg har nevnt. Og selvføgelig Clinique serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :P Jeg skal se mer på linkene og produktene dere har anbefalt!

Bardmand: Desto flauere er det for meg, som har trodd du var jente hele tiden.. :( Ingen spesiell grunn til det egentlig, bare det at jeg tar det for gitt at guttene gir opp alle hundedamene her inne. Hehe. Da vet jeg at det ikke stemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke tåler, vet du det? Er det parfymen?

Anbefalninger fa med vil være Stop24 spray, eller Clinique deo. Begge er uten parfyme, Stop24 hindrer i tillegg svette. Snekkersambo synes den er en gudegave, spesielt i detta været! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke tåler, vet du det? Er det parfymen?

Anbefalninger fa med vil være Stop24 spray, eller Clinique deo. Begge er uten parfyme, Stop24 hindrer i tillegg svette. Snekkersambo synes den er en gudegave, spesielt i detta været! :)

Joda, den stop24 hindrer svette under armene, men svetten må jo ut, så den kommer ut andre steder i steden... Jeg prøvde den jeg og, men sluttet fort når jeg begynte å svette alle andre steder i steden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bardmand: Desto flauere er det for meg, som har trodd du var jente hele tiden.. :) Ingen spesiell grunn til det egentlig, bare det at jeg tar det for gitt at guttene gir opp alle hundedamene her inne. Hehe. Da vet jeg at det ikke stemmer ;)

Hmm... vet ikke hvem det er flauest for - men parfymeallergi gjør ikke forskjell på kjønn. Det kan gå bra ei stund, men så begynner jeg plutselig å klø. Kan finne på å reagere på vaskemidler til tøy også, så må enten kjøpe dritdyrt sådan uten parfyme, eller satse på å skifte merke så jeg ikke får tid til å reagere på det. Pussige greier.

Tillegg: Har brukt både Stop24 og Neutral med greit resultat, men synes fremdeles ikke jeg har funnet en parfymefri deo som har vært like suveren som Mitchum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg prøver meg på noe apotek-greier ja. Det er enklest å få tak i.. :whistle: Hvis det ikke funker får jeg teste ut andre forslag her. Stop24 har jeg prøvd, men det funka ikke på meg, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...