Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkars, lille Prada

Recommended Posts

Skrevet

I går hylte plutselig Prada da hun klødde seg. Jeg sjekket øret, og det var kjemperødt! Ikke vanskelig å se at det var ørebetennelse. Hun klødde hele kvelden, og hylte hver gang. Hun hadde virkelig kjempevondt! Jeg fikk helt vondt av henne, og bestemte meg for at det første jeg skulle gjøre når vi sto opp i dag var å kjøre til veterinæren!!

Til alt hell så snakket jeg med min venninne, (Putte her inne), og hun hadde medisiner hjemme hos seg. Vi kastet oss i bilen, og kjørte og fikk hentet medisiner. De virket fort, og kløen avtok. Prada fikk sove godt, uten kløe. *Lettet*

Nå har vi vært hos veterinæren, og hun fikk en hurtigvirkende sprøyte, resept på øredråper, og ble i samme slengen revaksinert. Siden vi først var der fikk vi med oss resept på ExSpot også, så holder vi forhåpentligvis flåtten unna i sommer.

Nå håper jeg hun snart blir bedre. Lille PrinsesseGullet mitt. *Hønemamma*

Skrevet
Stakkars lille prinsessen! Sender bli bedre klem! :wub:

Det takker hun for! Hun ser ut til å ha glemt hele veterinæren nå, og jeg håper ørebetennelsen forsvinner raskt.

Jeg får jo SÅÅÅ vondt! Jeg tror nesten JEG har det verre enn henne. Hehe...

(Står mer i bloggen.)

Skrevet

Hun er allerede på bedringens vei. Heldigvis! Det er så godt å se at hun er seg selv lik igjen. :wub:

Skrevet

Ørebetennelse er jeg VELDIG godt kjent med, hipp hurra for at jeg har en rase som er veldig disponert for det... :rolleyes:

Flott at hun er bedre, ørebetennelse er ikke spesielt behagelig for dem!

Skrevet

Sprøyta hun fikk i går har virket kjempebra. Hun klør ikke mer nå, men skal fortsatt gå på dråper i 6 dager til. :hmm:

Hun er MYE bedre! :hmm:

Skrevet

Maia føler med deg. Hun fikk øreinfeksjon. Dvs hun klødde som gal men ingen smerter så fikk vel tatt det før betennelsen kom. japp øredråpene funker dritfort. Hun har kun klødd i øret 3 ganger på 3 dager. 7 dager igjen av dråpene hun da. Men god bedring til Prada fra oss.

Skrevet

Akkurat nå tror jeg hun sliter mer med varmen, enn ørene. Hehe... 27 grader i skyggen. *peees*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...