Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til utvikling av hjemmeside !

LindaM

Recommended Posts

Hei :P

Jeg har bare debutert på Piczo hittil, men nå har jeg kjøpt meg domene, og skal prøve meg litt frem...

Men nå sliter jeg ! Jeg skjønner nemlig ikke hvordan jeg legger inn HTML- koder, og hvor jeg får dem fra :P:P

Noen som er snille å kan prøve å forklare meg dette? :P

Blir veldig happy for svar ;D

anyone?? :P

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
anyone?? :P

Tjah - hadde jeg vært deg ville jeg funnet et redigeringsprogram på nettet. Noen er gratis (tror jeg) og andre koster ikke mange kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Jeg kjenner ikke programmet som leveres med one.com men på de aller fleste programmer er det slik at du skriver, velger bokstavstørrelse og farger,legger inn tabeller og bilder etter eget ønske uten å tenke på HTML. Noen som kjenner one.com og redigeringsmulighetene som følger med abonnementet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piczo ja, forferdelige greier hehehe :icon_redface:

Ta og last ned microsoft frontpage. Kan du word, så er dette lett å lære. Det er et såkalt "det du ser, det får du" program, kan ikke sammenlignes med piczo,annet enn at du ikke trenger noen kjenskap til koding for å klare det meste. Hvis du vil kode, kan man også gjøre det. Men ser ikke helt poenget jeg da, når man kan gjøre det på en like bra måte uten å måtte gjøre det.

Er endel som bruker dreamweaver og, men jeg foretrekker altså frontpage.

Jeg kjenner ikke programmet som leveres med one.com men på de aller fleste programmer er det slik at du skriver, velger bokstavstørrelse og farger,legger inn tabeller og bilder etter eget ønske uten å tenke på HTML. Noen som kjenner one.com og redigeringsmulighetene som følger med abonnementet der?

Jeg har selv et par domener på one.com, og den editoren som følger med der er ikke noe bra, veldig begrenset hva man kan gjøre-frontpage extra light :D /Nå har jeg ikke satt meg inn i den da, siden jeg kunne frontpage før jeg kjøpte domer. Man kan like godt lære seg frontpage først som sist, uansett om man er interresert i koding eller ei. Jeg er stort sett selvlært innenfor det, og har allerede laget to hjemmesider som jeg har fått betalt for å lage. Så, det er et enkelt program altså, men det kan alt man trenger, og mer til.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.webdesignskolan.se

Der har du HTML forklart fra det grunnleggende. Anbefaler deg å sette deg inn i HTML koding, og lære deg CSS. Og ikke bare sitte å mekke i de designdelene av programmer.

Personlig foretrekker jeg Dreamweaver framfor Frontpage. Både måten programmet koder på om man ikke gjør den biten selv, og enkelte ekstrafunksjoner som Frontpage ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, Takk :icon_confused:

ehhemm.... mulig jeg er veldig treig i hue... menne, når jeg lager en sånn gjestebok, så kommer det opp en sånn 'html' kode ellerno, å når jeg tar den inn, så kommer det bare opp en link :S og når jeg trykker på den, SÅ kommer jeg inn på selve gjesteboka ! :lol:

hvordan får jeg den inn på selve hjemmesiden, uten at det er bare en link til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt kanskje?

<IFRAME height="3200" width="600" frameborder=0

SRC="linktildingjestebok" TITLE="Guestbook">

<a href="linktildingjestebok">Guestbook</a>

</IFRAME>

(limte inn fra min egen side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, Takk :hmm:

ehhemm.... mulig jeg er veldig treig i hue... menne, når jeg lager en sånn gjestebok, så kommer det opp en sånn 'html' kode ellerno, å når jeg tar den inn, så kommer det bare opp en link :S og når jeg trykker på den, SÅ kommer jeg inn på selve gjesteboka ! :hmm:

hvordan får jeg den inn på selve hjemmesiden, uten at det er bare en link til den?

Du må trykke en på en link for og få den inn. Tror ikke man kan få den på forsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten benytte deg av den muligheten og prøve å inkludere gjesteboken med

<?php include('linktildingjestebok'); ?>

Ellers kan du laste ned en gjestebok og laste opp på FTP serveren din (mye bedre) du kan finne en her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...