Gå til innhold
Hundesonen.no

Tar du ekstra kopi av bildene dine?

PsychoLynx

Recommended Posts

Er du flink til å brenne ut cd med bildene dine, eller lagre de på ekstern harddisk i tilegg til på den vanlige pc'n?

Har du erfart å miste haugevis av bilder?

Hvorfor tar du ikke sikkerthetskopi om du ikke gjør det?

Hvor ofte kopierer du om du gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brenner ut DVD med bildene mine på ganske ofte.. Dvs så fort jeg har nok bilder til en full DVD til. Ellers har jeg de liggende på en stabil stasjonær PC. Bruker den som lagringsplass for laptoppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flink til å brenne ut cd med bildene dine, eller lagre de på ekstern harddisk i tilegg til på den vanlige pc'n?

Jeg betaler for online lagring, sikkert som banken...

Har bare 6Gb der enda... Men øker stadig...

Tja, nesten mistet, har fått gjenopprettet data på harddisk...

-

1-6ganger om dagen, gjøres automatisk.. :lol:

Så fort en fil blir redigert, eller et nytt bilde havner i bildemappen, så lastes det opp til databanken...

Til dere som har på annen pc, brenner dvder, eller har på ekstern harddisk...

Hva om huset brenner ned.? Da hjelper det lite om man har det liggende på 4 forskjellige media, sålenge alt er i huset...

- Brenn ut, eller ta med ekstern harddisk til foreldre, jobben eller naboen...

- Bruk online lagring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være flink å brenne ut på cd'er... (burde vel gå over til dvd). I tilegg har jeg alt på en ekstern harddisk.

Cd'ne lagrer jeg hos mamma og pappa, så de er sikret i tilfelle brann.

Dreit meg ut med dette engang, så 6 mnd med bilder forsvant.. Deriblandt de 6 første månedene med Lucifer katten i hus, og ikke minst de siste 6 mnd til Buffy...

Etter det har jeg lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle bildene mine på en ekstern harddisk. Prøver å få ført over en gang i uka eller noe. Jeg starta å brenne ned på CDer, men det blir ufattelig mye CDer, og siden jeg planlegger å kjøpe ny datamaskin neste mnd, så skal jeg heller brenne de ned på DVDer. Da blir et sett liggende hjemme, og et i en bankboks...

Har aldri opplevd å miste alle bilder. De to gangene jeg har hatt krasj på dataen, var før jeg fikk digitalkamera. Dessuten ble all informasjon reddet begge gangene... Men det er et mareritt å miste alt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler for online lagring, sikkert som banken...

Har bare 6Gb der enda... Men øker stadig...

Hvor har du din online lagring? Kan du anbefale noen steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Foreløpig ligger de på pcen, samt at noen ligger på nettet. Ekstern harddisk SKAL kjøpes inn, eventuelt brenning til CD/DVD i tillegg...

Jepp. Jeg mistet ALLE valpebildene av Orry etter en skikkelig pc-krasj, noe som er fryktelig trist :P Det eneste jeg har igjen er 2-3 scannede bilder av han som liten.

I tillegg klarte jeg nylig å, på en eller annen måte, slette alle bildene på FTP/nettet fra det siste året, TAKK OG LOV at disse fremdeles ligger på pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å brenne ut bildene mine på dvder med ujevne mellomrom.

Ganske lenge siden sist nå, så tror jeg skal gjøre det snart. Bra med en påminnelse. Har ikke plass til alle bildene mine på dataen, kameraet er som en forlengelse av meg selv, og det blir ofte noen hundre bilder på en dag (mange av disse slettes selvsagt, men likevel). Men uansett kan man jo ikke stole helt på datalagringen, så for kommende generasjoner sin skyld velger jeg å brenne dem ut. :P lol

Men nei, jeg er nok litt for sløv altså, også når det gjelder å legge dvdene på steder jeg finner dem igjen. De er vel stort sett spredd rundt om i rotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du din online lagring? Kan du anbefale noen steder?

Finnes bare et kriteria...

Det må være enkelt...

1. Jeg har online kryptert databank hos mozy.com...

Som automatisk tar løpende backup av filene mine, 1minutt etter jeg har redigert det viktige word dokumentet så er det sikkert lagret på en server i usa... Uten at jeg foretar meg noenting...

2. Jeg lagrer også på en ekstern harddisk jeg ikke har koblet til pcn, dette gjør jeg hver helg, harddisken har jeg også i samme rom som pcn...

Brenner ikke dvd'er, det er et evig kaos........

Om mozy...

** Prisen er enestående.! mens andre alternativer tar 1500kr året for 100Gb,

gir mozy Unlimited backup for bare 260kr året.! (+3mnd gratis)

** Filene er sikre, de krypteres med 448-bit Blowfish kryptering før de forlater pcn, 

under opplasting brukes 128-bit Secure Socket Layer kryptering...

** Og det beste av alt, alt dette trenger du ikke tenke på, for når filene først er lastet opp, 

er det bare "vedlikehold"/oppdatering av filene, noe som skjer helt automatisk...

Tips, de første 2Gb er gratis, ingen restriksjoner utover 2Gb, dette for å teste tjenesten, og kanskje mange greier seg med 2Gb for å ha backup av tekstdokumenter ol... Når du har lastet opp 2Gb, så kan man enkelt kjøpe 2års ubegrenset plass til 260kr året...

Edit: Telenor tilbyr slik tjeneste (ikke så automatisert), til syke 1188kr året for lille 10Gb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bare et kriteria...

Det må være enkelt...

1. Jeg har online kryptert databank hos mozy.com...

Som automatisk tar løpende backup av filene mine, 1minutt etter jeg har redigert det viktige word dokumentet så er det sikkert lagret på en server i usa... Uten at jeg foretar meg noenting...

Takk for tipset, skal sjekkes ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt ekstern harddisk, og lagret noen bilder der, men pga tull og tøys har det ikke skjedd i det siste. Har gitt gubben beskjed om å fikse tilgangen til den eksterne igjen nå, for jeg hater å sitte på en pc med masse bilder, hvor pc'en finner på å klikke sånn i ny og ne. Skummelt. For noen år siden valgte vi å fremkalle 500 bilder, de peneste fra den gang. Bare for "å ha", selv om planen også var å sette de i album.

Jeg har ikke mistet noen bilder enda, og vi pleier å brenne de på dvd med ujevne mellomrom. Det varierer veldig hvor ofte vi gjør det, men nå er det jammen på tide igjen snart.

Jeg lagrer jo endel av bildene, de fineste mener jeg selv, på ekstern server som jeg betaler for. De ligger jo i tillegg på hjemmesiden, sånn at hvis pc'en her hjemme kræsjer og bildene går tapt, og jeg ikke har rukket å brenne alle, så ligger de beste i alle fall på en annen server og jeg har i det minste noen igjen.. Hater forresten å tenke på dette, for det er skikkelig ekkelt og skummelt, og jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg hadde mistet alle bildene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine bilder på en ekstern harddisk, men har i det siste vurdert å brenne dem på DVD'er også.

Det med bankboks hørtes veldig lurt ut, er det dyrt å ha en slik?

De minste boksene koster bare noen hundrelapper i året trur jeg. Men affeksjonsverdien på bildene er jo større. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. :rolleyes: Har lenge hatt planer om å kjøpe ekstern harddisk, men det blir aldri noe av.

Jeg var VELDIG nær en gang hele harddisken kræsja. Trodde alt håp var ute, men takket være min datakyndige fetter mistet jeg ingenting. :wub:

Latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke noe flink til det i det hele tatt. Men har tenkt til å bli det :wub:

Tar ikke ekstra kopi av bildene nå , men har planer om å bli flinkere.. :closedeyes:

Nei. :rolleyes: Har lenge hatt planer om å kjøpe ekstern harddisk, men det blir aldri noe av.

Jeg var VELDIG nær en gang hele harddisken kræsja. Trodde alt håp var ute, men takket være min datakyndige fetter mistet jeg ingenting. :)

Latskap.

uff uff folkens. Lær av MINE feil iallefall da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...