Gå til innhold
Hundesonen.no

Våre ildere

Guest Carro

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Så fine de er.. *sukk*

Jeg har ikke ilder lengre, men Gud.. I går var jeg en tur innom Alnabru og fikk gå inn i ildergarasjen. Hehe. Der var det to pirajaer som bet inn i granskauen hardt, slik mange bøllete ildervalper gjør. De var bare så nydelige. :icon_redface:

*jeg skal ikke ha ny ilder ennå, jeg skal ikke ha ny ilder ennå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...
  • 4 weeks later...
Nydelige! Hvordan er Ilder egentlig å ha i hus?:D

Vi hadde en ilder på besøk (klassekjeledyr stakkar) og han var helt gal! Han løp rundt og bet alle i tærene og så tisset han på foten til mamma...

Men han var søt da, bare ikke akkurat rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Gammelt detta ser jeg. Vi har ikke bare lenger Kompis og Miss for å si det sånn :D

Nå er vi fem ildere ;) Kompis, Miss, Vitani, Nala og Kiara. Herlige små troll! :D Jeg husker vi ble fortalt etter vi hadde fått Kompis og Miss at vi ikke måtte bli bitt av ilderbasillen. og vi tenkte "neeeida, vi blir ikke det. Det blir med disse to og ikke flere" ..Ja der kan man se.. Den basillen var farligere enn vi trodde. tok ikke lange tiden før vi hadde fem stk gale små gitt ;) Hehe.. Verdt det da ;)

Ser det er spurt for lenge siden åssen det er å ha ilder i hus. Vel det er fantastisk! Du trenger ikke tv for å si det sånn. og har du veloppdragne ildere så biter de ikke i tær :P Dog er det rampete dyr, helt klart! Men det er det som er så herlig med dem! Men det er myyye man må ta hensyn til! Planter må opp i høyden, hull må tettes, sofa må sikres, bord må være tomme, vinduer må holdes stengt osv osv. I tillegg er det IKKE burdyr, så da må det også taes hensyn til. Våre har egene rom. Kompis, Miss og Vitani på ett og Nala og Kiara på det andre :P Men når alt det er sørget for, ja da er det bare å nyte ilderne i sin prakt :) Du verden for noen skapninger altså!

Våre ildere har hittil herpet to sofaer (altså vi bruker dem fremdeles, men måtte ta av føttene på begge sofaene fordi de brukte det som hule og gravde ut all innmaten :o:) )

Det er arbeid, men du verden så mye du får igjen av de små pølsene da :):D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...