Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som er overivrig med valper


Sanne

Recommended Posts

Men problemet er at han blir så stressa av dem. Greier ikke å la dem være i fred :whistle: Dette er jo ganske kjipt. Vi tenker jo på å skaffe oss Shar pei valp om noen år, men det blir vanskelig hvis han skal være sånn. Og kaster ikke ut han til fordel for en valp :P

Det jeg lurte på er om noen har stødige valper innpå her, som kanskje kunne møtt meg og Ulrik, så han blir litt sosialisert med valper. Han har ikke møtt mange i voksen alder :P Så kanskje han kan legge av seg denne iveren og stresset.. For det er veldig kjipt at når vi får valper hit så greier ikke han å slappe av. Vi er krisehjem, men det funker ikke med valper pga han. Han må pusse på dem, holde på med dem, ja faktisk pare seg på dem. Har snakket med ei som har drevet med hund i mange år og hu sa at paringa er ikke tegn på hormoner, men stress rett og slett...

Skjønner at dere ikke vil utsette valpen for noe sånt. men jeg kommer jo selvfølgelig til å passe på så han ikke blir altfor voldsom mot den lille. Hadde vært til STOR hjelp. For dette er veldig frustrerende :)

Skjønner hvis ingen vil. Bare så det er sagt igjen. Han er på ingen måte slem mot dem. De får omtrent gjøre hva de vil med han. Hender han setter dem på plass hvis de biter han for hardt. da biter han forsiktig over snuten på dem, akkurat som mora dems ville gjort. Han er nesten som en overivrig mamma faktisk.

Håper på tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er han med unghunder da? Knerten er 10 mnd, så han er jo mer fjortisss enn baby nå, men han sier nå hvertfall klart ifra om at han ikke vil herjes med/ jokkes på/ vaskes etc... Han kjefter :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. godt spørsmål. Han er vel bedre med dem vil jeg tro, men antageligvis ganske så gira på dem også :lol:

Det er akkurat det jeg trenger. Hunder som sier ifra til han. Han skjønner ikke hvor grensa går vett.. Bare overkjører disse små stakkars valpene/unghundene.. Han er besatt av valper tror jeg :)

Hvilken rase har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. godt spørsmål. Han er vel bedre med dem vil jeg tro, men antageligvis ganske så gira på dem også :lol:

Det er akkurat det jeg trenger. Hunder som sier ifra til han. Han skjønner ikke hvor grensa går vett.. Bare overkjører disse små stakkars valpene/unghundene.. Han er besatt av valper tror jeg :)

Hvilken rase har du?

Det er virkelig ikke ok å la ANDRE hunder oppdra din egen hund. Det er faktisk DU som må sette grenser for din egen hund og si fra til ham at dette IKKE er akseptabel adferd. Små valper må da virkelig ikke brukes til å "lære" en voksen hund å oppføre seg - det er det eier som må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Siri. Det er DU som må si fra - og si nei når det blir for mye. Kanskje har du en hund som lar seg gire opp av hvalper av en eller annen grunn, men kanskje han er sånn - det er nok av andre hunder som knapt ser hvalper annet enn hvert jubelår, som likevel oppfører seg greit.

Det høres ut som en form for oppgiring, en fiksering - som kanskje kan ha ulike årsaker. Jeg har hatt hunder som ble sånn av kattene til en slektning; de var "snille" med dem, men de snuste dem bak, slikket på dem, fikk store klinkekuleøyne av opphisselse, og så... helt ærlig... ikke så veldig "snille" ut.

Kanskje kan du ikke være beredskapshjem for hvalper, det kan bli litt sterkt for ham hvis han blir oppgiret. Da får du la være, og gi ham tid til å vokse til - samtidig som DU viser ham hvor grensen går for å mase med hvalper dere treffer ute. Kanskje det blir for mye for ham med hvalper innom huset deres, da må du ta hensyn til din hund først - og unngå det, ellers kanskje vedlikeholder du det, hvis du ikke tar kontrollen.

Å "sosialisere" en voksen hund på hvalper, og forvente at hvalpene skal si fra, det er IKKE noen ønskelig - eller særlig virksom - metode, vil jeg påstå. Hvalper er ikke programmert for å si fra til voksne hunder, eller bli tatt alvorlig. De som sier fra, vil antagelig ta i for mye - og det er ikke god læring, den kan de ta med seg til de selv blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. godt spørsmål. Han er vel bedre med dem vil jeg tro, men antageligvis ganske så gira på dem også :lol:

Det er akkurat det jeg trenger. Hunder som sier ifra til han. Han skjønner ikke hvor grensa går vett.. Bare overkjører disse små stakkars valpene/unghundene.. Han er besatt av valper tror jeg :)

Hvilken rase har du?

Chihuahua. Så mange større behandler han som valp, legger han i bakken og "vasker og steller" med han. Og det finner han seg ikke i, hehe. Han er vel kanskje ekstra opptatt av å si ifra og sette seg i respekt, han som er så liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri og akela: Slapp av, jeg vet at jeg må lære han det . Jeg er jo ikke helt bak mål heller da vett :P

Og selvfølgelig tar jeg hensyn til han OG den eventuelle valpen/unghunden.

Når vi hadde valp i krisehjem så tok jeg han ut av situasjonen hvis han ble for ille. Vi har ikke hatt noen valp her etter dette. Og i utgangspunktet er det største ønsket at han skal MØTE valper. Rett og slett bli sosialisert med dem. Kan ikke forstå hvorfor dere synes det er så galt jeg da... Det var det som sto i mitt første innlegg :P Ikke nødvendigvis at de MÅ si fra til han. Men uansett så sier valper ifra i lek hvis en voksen hund blir for ivrig. Og mener dere at det er galt at en valp setter grenser for seg. Og jeg snakker ikke valper på 2 - 3 mnd heller da vett. Og jeg har faktisk selv blitt anbefalt å MØTE valper ute med han.

På meg virker det som dere har misforstått hele tankegangen min bak dette. Jeg får inntrykk av at dere tror at jeg skal stå å se på mens han får gjøre det han vil. Men take it easy, som sagt; jeg er ikke helt bak mål.

ella.sh og SD: Kan vi evt møte dere da? Og til dere også, jeg skal passe på så han ikke overkjører hundene deres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ella.sh og SD: Kan vi evt møte dere da? Og til dere også, jeg skal passe på så han ikke overkjører hundene deres :P

Ja, det kan vi. Men det passer aller best i helgene eller på kveldstid hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Her jeg helt på linje med Akela og Siri........

...og det er mulig du ikke er helt bak mål, men enhver som stiller valpen sin til rådighet i en slik setting er i alle fall i nærheten.

En valp skal IKKE måtte sette grenser, den grensen skal eier sette - punktum.

Men for all del, når folk tenker som dere så er det jaggu ikke rart det finnes hauger og lass med usikre hunder som blir "nebbete" mot andre etterhvert som de vokser til. Det handler nemlig om tillit mellom hund og eier.

Det er ikke tilrådelig å bruke valper på den måten som dere planlegger her. Og taperne er valpene. Det er ikke kult når en valp blir så presset at den må bruke tenna - det er egentlig ganske trist.

Mitt råd til deg med type hyperstressa dustehund (jo, de er duster når de er sånn) - ha bånd på hunden, tråkk på båndet og tving han til å ligge fullstendig i ro å bare observere. Ikke noe bort å hilse eller snuse før han aksepterer å ligge relativt avlsappet å se på andre hunder - først når den er rolig kan den få hilse, og prosedyren med å hindre han ved å stå på båndet så han MÅ ligge - gjentas med en gang det er tegn til oppstressing.

Konsekvent trening ved bruk av en slik metode vil til slutt få han til å ta tegninga - uten at du overlate ansvaret for å oppdra hunden din til valper.

Det hjelper ikke å si man ikke er på jordet liksom - man bruker ikke valper på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg med type hyperstressa dustehund (jo, de er duster når de er sånn) - ha bånd på hunden, tråkk på båndet og tving han til å ligge fullstendig i ro å bare observere. Ikke noe bort å hilse eller snuse før han aksepterer å ligge relativt avlsappet å se på andre hunder - først når den er rolig kan den få hilse, og prosedyren med å hindre han ved å stå på båndet så han MÅ ligge - gjentas med en gang det er tegn til oppstressing.

Konsekvent trening ved bruk av en slik metode vil til slutt få han til å ta tegninga - uten at du overlate ansvaret for å oppdra hunden din til valper.

For alt du vet var det kanskje denne type trening/sosialisering hun mente, ikke full lek der valpene må ordne opp selv. Det er jeg ikke med på. Men for å trene og sosialisere med f.eks valper rundt seg, trenger man jo valper. Jeg hadde jo ikke tenkt å kaste inn hunden min i en ring og la den ordne opp med den andre hunden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at folk ikke skjønner hva en annen person mener innpå her??

Når sa jeg egentlig at jeg skulle ta av hunden båndet? Selvfølgelig gjør jeg ikke det!

Og jeg har aldri sagt at en valp SKAL sette grenser! Sorry meg, men tror dere misforstår hele settingen noe voldsomt her nå altså.

Du går faktisk til angrep og kritiserer her, og det er steike meg temmelig usaklig. Du får ikke mye respekt ved å kritisere folk før du vet fakta.

Hvem i svarte har sagt noe som helst om å presse valpen egentlig?? Er det press å ta med en valp for å møte en annen hund?

Kan ikke du fortelle meg hvordan du mener at vi kommer til å bruke valpen Belgerpia? For jeg skjønner ikke hva du hisser deg opp for.

Og å kalle hunden dust kan du spare deg for. Det viser bare nok en gang hvor usaklig du er når du kaller et levende vesen dust.

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ganske uklar, Sanne. Jeg var helt klar til å skrive et liknende innlegg som de andre damene før jeg så at de hadde advart mot "valpeterapien". Du sa da bare at du ville bruke en trygg valp som kunne si fra. Så det var fort gjort å tro at du mente det du skrev. Nå er jeg litt interessert i å få vite hva du tenker å gjøre, jeg da. Det er da ingen som vil gi deg råd du ikke trenger, kan du skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Carro
Mitt råd til deg med type hyperstressa dustehund (jo, de er duster når de er sånn) - ha bånd på hunden, tråkk på båndet og tving han til å ligge fullstendig i ro å bare observere. Ikke noe bort å hilse eller snuse før han aksepterer å ligge relativt avlsappet å se på andre hunder - først når den er rolig kan den få hilse, og prosedyren med å hindre han ved å stå på båndet så han MÅ ligge - gjentas med en gang det er tegn til oppstressing.

Konsekvent trening ved bruk av en slik metode vil til slutt få han til å ta tegninga - uten at du overlate ansvaret for å oppdra hunden din til valper.

Du går bare ikke å kaller andre sine hunder dustehunder! Det kan du spare deg for, du er ikke mindre dustete selv når du sier slik. Denne hunden er VERDENS snilleste hund! Han gjør ikke noen vondt. Han har blitt angrepet av flere hunder, uten å gjøre noe tilbake. Det eneste som er at han blir stresset|usikker når det kommer til valper... Da tenker jeg at det er best at han får møte andre valper rolig i starten, slik at han får vendt seg til og evt bli roligere rundt dem før det evt kommer en valp i hus om noen år. Det er ikke slik at han skader valper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går bare ikke å kaller andre sine hunder dustehunder! Det kan du spare deg for, du er ikke mindre dustete selv når du sier slik. Denne hunden er VERDENS snilleste hund! Han gjør ikke noen vondt. Han har blitt angrepet av flere hunder, uten å gjøre noe tilbake. Det eneste som er at han blir stresset|usikker når det kommer til valper... Da tenker jeg at det er best at han får møte andre valper rolig i starten, slik at han får vendt seg til og evt bli roligere rundt dem før det evt kommer en valp i hus om noen år. Det er ikke slik at han skader valper!

Hva er det med dere? BP sa da helt tydelig fra at det var oppførselen hans mot valper som var dustete. "Han er dustehund når han oppfører seg slik" eller noe sånt. Jeg foreslår at dere tar diskusjoner på msn hvis dere ikke tåler svar på innleggene deres.

EDIT: Jeg har en drittbikkje selv, jeg. Men der går det mest i sykler og slikt. Det er lov å si det. Hun er ei skikkelig drittbikkje. Ganske ofte. Ellers er hun verdens beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker da selvfølgelig ikke en valp for å "lære" opp min. Både jeg og samboeren har holdt på med hund i mange år så vi kan nok til å skjønne at det ikke er heldig. Ja, en trygg valp selvfølgelig. er det galt? Og jeg sier ikke at Ulrik skal KASTE seg over dem. Han kommer aldri til å få sjansen til å "skade" hunden på noe som helst vis, verken psykisk eller fysisk. Og det kommer jo helt an på hvordan de går overens uansett. Jeg må se an begge hundene. Jeg kan ikke bare sette en teknikk nå. Det er ikke sikkert at den teknikken funker der og da. Prøve å venne han på valper. Er det virkelig så galt?

Dette forumet begynner å provosere meg litt nå. Og her var det ikke snakk om å gi råd, her gikk folk til angrep og kritiserte/var usaklig uten å spørre litt mer. SPØR litt før man "klikker" er en goood ide! Har vært borti så mange forum der folk kritiserer og det har enkelte ganger gått så langt at folk har forlatt forumet. Fikk bra førsteintrykk av dette, men nå er jeg skeptisk til det.

Forumet får ikke noe godt rykte av at folk skal "angripe" folk på den måten. Jeg er ikke den som kommer til å anbefale det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Carro
Hva er det med dere? BP sa da helt tydelig fra at det var oppførselen hans mot valper som var dustete. "Han er dustehund når han oppfører seg slik" eller noe sånt. Jeg foreslår at dere tar diskusjoner på msn hvis dere ikke tåler svar på innleggene deres.

EDIT: Jeg har en drittbikkje selv, jeg. Men der går det mest i sykler og slikt. Det er lov å si det. Hun er ei skikkelig drittbikkje. Ganske ofte. Ellers er hun verdens beste.

Jeg mener at det er ikke rett til å kalle hverandres sine hunder, dustehunder. Om en har et barn, skal vi gå rundt å kalle dem dustebarn til vedkommede da? Hundene er som barna våre, og jeg aksepterer ikke at noen kaller dem slik uten at de ikke kjenner dem! Det er da ikke dustete å være stressa, er det det? Hunden min kan jage sykler han også, men jeg kaller han ikke ei drittbikkje, jeg kaller ikke "barna" mine drittunger... Hyperstressa dustehund... Jaja, folk har kommentarer og komme med hører jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere? BP sa da helt tydelig fra at det var oppførselen hans mot valper som var dustete. "Han er dustehund når han oppfører seg slik" eller noe sånt. Jeg foreslår at dere tar diskusjoner på msn hvis dere ikke tåler svar på innleggene deres.

EDIT: Jeg har en drittbikkje selv, jeg. Men der går det mest i sykler og slikt. Det er lov å si det. Hun er ei skikkelig drittbikkje. Ganske ofte. Ellers er hun verdens beste.

Helt enig med deg... Jeg tror også det kommer litt an på hvor mye man legger i begrepet dustehund, og hvor mye man faktisk tar seg nær av det. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har dustehunder i noen situasjoner. Og ja Ida, tollerprinsessa kan nok være en dustehund innimellom, men oftest er hun jo bare søt da *flir*

Ellers er jeg enig med flere over meg at jeg stusset litt over ditt første innlegg.. Man trener IKKE hunden sin med valper, man trener seg selv og hunden sin RUNDT valper. Personlig har jeg holdt min yngste LANGT unna situasjoner hvor hun har måttet si i fra, valper skal nemlig ikke trenge det...

Edit: siste avsnittet ble uklart gitt.... Med første innlegg sikter jeg til trådstarters innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Carro
Men problemet er at han blir så stressa av dem. Greier ikke å la dem være i fred :P Dette er jo ganske kjipt. Vi tenker jo på å skaffe oss Shar pei valp om noen år, men det blir vanskelig hvis han skal være sånn. Og kaster ikke ut han til fordel for en valp :P

Det jeg lurte på er om noen har stødige valper innpå her, som kanskje kunne møtt meg og Ulrik, så han blir litt sosialisert med valper. Han har ikke møtt mange i voksen alder :P Så kanskje han kan legge av seg denne iveren og stresset.. For det er veldig kjipt at når vi får valper hit så greier ikke han å slappe av. Vi er krisehjem, men det funker ikke med valper pga han. Han må pusse på dem, holde på med dem, ja faktisk pare seg på dem. Har snakket med ei som har drevet med hund i mange år og hu sa at paringa er ikke tegn på hormoner, men stress rett og slett...

Skjønner at dere ikke vil utsette valpen for noe sånt. men jeg kommer jo selvfølgelig til å passe på så han ikke blir altfor voldsom mot den lille. Hadde vært til STOR hjelp. For dette er veldig frustrerende :P

Skjønner hvis ingen vil. Bare så det er sagt igjen. Han er på ingen måte slem mot dem. De får omtrent gjøre hva de vil med han. Hender han setter dem på plass hvis de biter han for hardt. da biter han forsiktig over snuten på dem, akkurat som mora dems ville gjort. Han er nesten som en overivrig mamma faktisk.

Håper på tilbakemeldinger.

Hva er det med dette dere ikke skjønner? Det som er snakk om, det er å prøve å soslialisere han litt med valper. Spør ikke om råd her, men om det er noen som har valper som vi kunne ha møtt for å se hvordan det går. Er ikke det bedre om man prøver ALT da? Det er viktig med sosialisering også, det er ikke bare valper som trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette dere ikke skjønner? Det som er snakk om, det er å prøve å soslialisere han litt med valper. Spør ikke om råd her, men om det er noen som har valper som vi kunne ha møtt for å se hvordan det går. Er ikke det bedre om man prøver ALT da? Det er viktig med sosialisering også, det er ikke bare valper som trenger det :P

Valper trenger sosialisering, voksne hunder trenger miljøtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette dere ikke skjønner? Det som er snakk om, det er å prøve å soslialisere han litt med valper. Spør ikke om råd her, men om det er noen som har valper som vi kunne ha møtt for å se hvordan det går. Er ikke det bedre om man prøver ALT da? Det er viktig med sosialisering også, det er ikke bare valper som trenger det :P

Så er det altså noen av oss som ikke er enige i at hunden din trenger å ha omgang med valper før den vet hvordan den skal oppføre seg. Vi har kanskje noen andre idèer om hvordan du kan tilnærme deg problematikken. Sosialiseringsperioden er over for lengst. Miljøtrening er det heller ikke snakk om. Her er det snakk om å endre på et uheldig atferdsmønster. Det vil si legge opp en ny forsterkningsstrategi for å utkonkurrere den som hittil har etablert og opprettholdt din hunds oppførsel i nærvær av valper.

Hadde du vært interessert i å prøve alt, ville du kanskje tatt til deg eller iallfall vært litt nysgjerrig på noen av disse idèene. Men det vil du jo ikke. Dine idèer har tydeligvis ikke vært særlig gode foreløpig, men denne kan jo være det.

Hundesonens rykte oppstår når noen sprer rykter om hundesonen. Hvis noen bryr seg mer om sladder og ryktemakeri enn om hva som er lurt å gjøre for en hund som er i ferd med å drite skikkelig på draget, sier det kanskje noe om hvor ryktene kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Carro
Valper trenger sosialisering, voksne hunder trenger miljøtrening.

Miljøtrening ja, men det er jo også sosialt, eller hva? Har fått inntrykk av at det er mange her som bare skal kvervulere her <_<

Så er det altså noen av oss som ikke er enige i at hunden din trenger å ha omgang med valper før den vet hvordan den skal oppføre seg. Vi har kanskje noen andre idèer om hvordan du kan tilnærme deg problematikken. Sosialiseringsperioden er over for lengst. Miljøtrening er det heller ikke snakk om. Her er det snakk om å endre på et uheldig atferdsmønster. Det vil si legge opp en ny forsterkningsstrategi for å utkonkurrere den som hittil har etablert og opprettholdt din hunds oppførsel i nærvær av valper.

Hadde du vært interessert i å prøve alt, ville du kanskje tatt til deg eller iallfall vært litt nysgjerrig på noen av disse idèene. Men det vil du jo ikke. Dine idèer har tydeligvis ikke vært særlig gode foreløpig, men denne kan jo være det.

Hundesonens rykte oppstår når noen sprer rykter om hundesonen. Hvis noen bryr seg mer om sladder og ryktemakeri enn om hva som er lurt å gjøre for en hund som er i ferd med å drite skikkelig på draget, sier det kanskje noe om hvor ryktene kommer fra?

Nå skjønner jeg ikke helt hva du snakker om her...

Så er det altså noen av oss som ikke er enige i at hunden din trenger å ha omgang med valper før den vet hvordan den skal oppføre seg.

Hvordan mener du at hunden skal vite det UTEN at den får møte valper?

Hadde du vært interessert i å prøve alt, ville du kanskje tatt til deg eller iallfall vært litt nysgjerrig på noen av disse idèene. Men det vil du jo ikke. Dine idèer har tydeligvis ikke vært særlig gode foreløpig, men denne kan jo være det.

Hva vet du hva som er prøvd å ikke prøvd??

Hundesonens rykte oppstår når noen sprer rykter om hundesonen. Hvis noen bryr seg mer om sladder og ryktemakeri enn om hva som er lurt å gjøre for en hund som er i ferd med å drite skikkelig på draget, sier det kanskje noe om hvor ryktene kommer fra?

Hvem er det som sprer rykter?

Vi tar gjerne imot tips og forslag, men man kan snakke høflig og ikke "angripe" en person om man ikke forstår innlegget. Da kan man heller spørre i stedet for at det skal bli slik som dette.

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier jo faktisk å holde deg saklig og høflig da ida, det skal du ha. Vi gidder ikke å bli angrepet på den måten! Og når man skriver på den måten du gjør så blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøtrening ja, men det er jo også sosialt, eller hva? Har fått inntrykk av at det er mange her som bare skal kvervulere her <_<

Miljøtrening er preventivt, altså noe man bedriver for at hunden skal lære å takle ulike settinger. Denne hunden har truffet valper mange ganger, men lært seg en uheldig omgangsform. Miljøtrening er uaktuellt. Det toget har gått. Denne hunden må trenes til å fremvise alternativ atferd.

Vi tar gjerne imot tips og forslag, men man kan snakke høflig og ikke "angripe" en person om man ikke forstår innlegget. Da kan man heller spørre i stedet for at det skal bli slik som dette.

Hvem er "vi"? Sanne er trådstarter og om du skyter inn fra venstreving, må du gjerne det, men kanskje det ikke tjener tråden så veldig....

Du greier jo faktisk å holde deg saklig og høflig da ida, det skal du ha. Vi gidder ikke å bli angrepet på den måten! Og når man skriver på den måten du gjør så blir det noe annet.

Så fint at du ikke ble sint på meg, du også da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Carro
Hvem er "vi"? Sanne er trådstarter og om du skyter inn fra venstreving, må du gjerne det, men kanskje det ikke tjener tråden så veldig...

Jeg er andre eier av hunden, så jeg har vel rett til å snakke for meg jeg også? :P Men det visste selvfølgelig ikke dere da :P

Så fint at du ikke ble sint på meg, du også da. :P

Det er utrolig flott :P Du snakker på en roligere måte :P Kan si at jeg ikke har holdt meg så rolig :P Men jeg hater at noen skal si slikt om våre hunder, når de ikke kjenner dem en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...