Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopseprat


deermountain

Recommended Posts

Bildeeeerr! : =)

Eldstemann: Bilde 1

NUCH Crowhill Special Edition.

Mellomste: Bilde 2

Soldronningens Vigdis

Yngstemann og min superBaby: 3

Soldronningens The Man In Black

Vigdis er Parret med Special edition, så vi håper på småtroll.. :lol:

Dessverre er yngstemann litt for tynn(den sorte), men vi jobber med saken.. :)

post-3498-1212704295_thumb.jpg

post-3498-1212704351_thumb.jpg

post-3498-1212704620_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Bildeeeerr! : =)

*klippet*

Vigdis er Parret med Special edition, så vi håper på småtroll.. :lol:

Dessverre er yngstemann litt for tynn(den sorte), men vi jobber med saken.. ;)

Hvor mye veier han som er for tynn?

Harley er litt over tre måneder og veier tre kilo, men han er verken tykk eller tynn. (Jeg syns han er slank, han har bare litt mye valpehud, men venninna mi som har whippeter kaller ham "tjukken"... :P) Hvordan kan man skille mellom en normal og tynn mops? eller normal og tjukk? - når de er valper... Voksne er lettere å se det på selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også høre hele tiden at Felix er for tynn.

Han er nå 1,5 år og veier litt over 8kg.

Han får den maten han trenger og han er fornøyd, så jeg syntes ikke han trenger å bli så tykk jeg da.

Han er jo en veldig aktiv krabat, noe han har vært fra dag en så han legger vel på seg mer når han begynner å roe seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier han som er for tynn?

Harley er litt over tre måneder og veier tre kilo, men han er verken tykk eller tynn. (Jeg syns han er slank, han har bare litt mye valpehud, men venninna mi som har whippeter kaller ham "tjukken"... ;)) Hvordan kan man skille mellom en normal og tynn mops? eller normal og tjukk? - når de er valper... Voksne er lettere å se det på selvfølgelig.

På valper er det vel ikke noe å ta på vei for om de er litt ustabile i vekta, evt litt tynne eller tykke. De vokser jo litt i rykk og napp. Veterinæren sa at enkleste måte å vite om en mops er overvektig er å kjenne etter ribbena. Kan du ikke kjenne dem, bør hunden slankes litt.

Dette med å være for tynn har ikke vært noe problem for tispa vår. Hun har ikke vært/er ikke tykk, men hun er stor og tung for tispe å være.

Fine bilder Nikki :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopser skal ikke ha oppsving bak.. Underlinje eller hva det nå heter.. :)

De skal gå rett bakover.. :)

Han veier 8,8 er syv mnd og blabla dager (21 juni er han 8 mnd)

Han skal opp i 9,2-3-4 minst. =)

Fiin Emmaen og Felixen var på stranden da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopser skal ikke ha oppsving bak.. Underlinje eller hva det nå heter.. :blink:

De skal gå rett bakover.. :lol:

Han veier 8,8 er syv mnd og blabla dager (21 juni er han 8 mnd)

Han skal opp i 9,2-3-4 minst. =)

Fiin Emmaen og Felixen var på stranden da! :D

Oppsving? Underlinje? Mener du magen? Harleys er flat. Den går ikke opp mellom ribbeina og hoftene, men etter han har spist står den ut på sidene (bittelitt). Ribbeina kan kjennes når man klapper ham (hvis man presser lett - han har mye hud... mener jeg ihvertfall! :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsving? Underlinje? Mener du magen? Harleys er flat. Den går ikke opp mellom ribbeina og hoftene, men etter han har spist står den ut på sidene (bittelitt). Ribbeina kan kjennes når man klapper ham (hvis man presser lett - han har mye hud... mener jeg ihvertfall! :P)

Ja.. De skal ikke ha oppsving bak! gudameg:P vanskelig å forklare.. hehe. :lol:

Han vokser inn i den huden etterhvert, bare vent! :)

(men noen har litt rynker på ryggen... Boris har det.. =) )

post-3498-1213561963_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja.. De skal ikke ha oppsving bak! gudameg:P vanskelig å forklare.. hehe. :)

Han vokser inn i den huden etterhvert, bare vent! :)

(men noen har litt rynker på ryggen... Boris har det.. =) )

Flat rygg? :) Nå er jeg vanskelig her.. Vel, tenker at de ikke skal ha svai i ryggen. Harley er en skikkelig rynkepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat rygg? :lol: Nå er jeg vanskelig her.. Vel, tenker at de ikke skal ha svai i ryggen. Harley er en skikkelig rynkepute.

Stemmer det.. Men hvis mopser er tynne, er de stygge.. :lol: Boris har deriomt funnet ut at å spise er kjedelig!

uff og æsj! :rolleyes2:

ellers har han gått opp 300 gram og fylt 8 mnd siden sist.. :wub:

Bolledyret mitt som ikke er så bollete som ønskelig..

Forresten.. Vigdis er drektig.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weey, en mopsetråd.. Som treige, treige meg ikke har oppdaget før nå!

Jeg oppfordrer alle til å slenge inn bilder av mopsen sin.

Også ang de tyske "mopsene" Disse kan ikke registreres fordi det er blandet inn Boston Terrier og små Boxere i de for å få bedre pust (bla annet) . Så de ansees ikke som renrasede...

Syns de er stygg jeg da.. ;)

Heisan !

Først må jeg si at det ikke stemmer. Jeg er medlem og oppdretter i MPRV og vi har i flere år bare parret de beste mopsene med de lengste næsan med hverandre for å få denne gammle typen mops sånn som den va i 1930. Det er ikke blandet inn andre hunderaser !

Og vi er anerkjennt i Tyskland og USA hvor vi seller de meste valpener til.

Synes det va veldig spennandes og finne denne mopsepraten :rolleyes: . Takk for tipsen Bård :) !

Hilsen til alle med 2 og 4 bein !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan !

Først må jeg si at det ikke stemmer. Jeg er medlem og oppdretter i MPRV og vi har i flere år bare parret de beste mopsene med de lengste næsan med hverandre for å få denne gammle typen mops sånn som den va i 1930. Det er ikke blandet inn andre hunderaser !

Og vi er anerkjennt i Tyskland og USA hvor vi seller de meste valpener til.

Synes det va veldig spennandes og finne denne mopsepraten :rolleyes: . Takk for tipsen Bård :) !

Hilsen til alle med 2 og 4 bein !

Det er dette jeg har fått oppgitt av oppdrettere her til lands og Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsen Bård :console: !

Hilsen til alle med 2 og 4 bein !

Bare hyggelig! Velkommen!

De to valpene ser kjempefine ut. Må innrømme at mops egentlig ikke har vært en rase som har appellert voldsomt til meg, men disse "gammeldagse" er utvilsomt ganske sjarmerende.

Det er dette jeg har fått oppgitt av oppdrettere her til lands og Sverige.

Man kan jo lure på hvorfor de ville si noe sånt? <_<

Kanskje du kan spørre hvor de har disse opplysningene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Fint å høre fra deg igjen Bård :-) !

Ja det er dessverre sånn at enda mange andere oppdrettere gir feil informasjon over MPRV-Mopsene. Spesiell her i Tyskland.

Vi selger jo 3 ganger så mange valper som dem,så man lurer jo virkelig på hvorvor dem kommer med sånne feil informasjoner ... <_< Men det er jo klart at valpekjøpere heller vil ha en frisk mops som kan puste ordentlig. For her i tyskland er det dessverre kommet so langt,at de kortnesa mopsene ikke for puste ordentlig mere. Dyrelegan her sir at hvist noen vil føle hva en mops må gå gjennom hele sitt liv så må han bare prøve å gå rundt med en klesklype på nesan hele dagen. Jeg har prøvd og det va ikke fint .. :console: Vi viser også en sånn skrekkelig dødskamp på vorres dvd for å få oppdretter og valpekjøpere til å tenke seg om og dem gjør heldigvis det. Jeg må gråte hver gang jeg ser på denne dvden..

Operasjoner på kortnesa mopsene blir mere og mere her. Og det vi er så forbanna over i MPRV og som vi synes er mere enn trist er at noen oppdretter går over helsa til hunden bare for å få en hund som dem synes er pen. Og vi blir truet offentlig av dem bare fordi vi prøver å få mopsen frisk igjen. Og det er demmes hunder vi får når dem blir så syk at eieren ikke takler det mere. For vi har satt oss til mål at ingen mops her i tyskland skal havne i dyrehjemm og derfor tar vi opp alle mopsene som ellers hadde havnet i dyrehjemm og gir dem ett nytt hjem.Vi elsker alle mopsene ! Om dem har nese eller ikke.

Og fidele gammeldags mopsene vorres,dyrelegan og lykkelige valpekjøpere viser oss at vi er på rette veien :lol: !

En fin kveld til alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MPRV er ofte på tysk TV. For alle som har interesse å se på nyeste filmen kan gå til www.wdr.de og der til "Mediathek regional" (oppe på høyre siden) og klikke på "Videos und Audios aus Ihrer Region" og der må dere bare fylle in "Mops" der hvor det står "Suchbegriff" og da får dere opp Filmen som heter "Neue Nasen für Möpse" .

I denne Filmen ser dere stakkars Emma som har FCI-Standard og som er ett eksempel for å vise hvordan meste kortnesa mopsene ser ut og er her og dere ser spreke Attila som har MPRV-Standard og som er resultatet av MPRV-Oppdrett :console: .

Sånn vil vi at alle mopsene skal bli etter hvert !

God natt til alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vår kjære Pomeranian valp som er snart 10 uker satt på fanget til en venn ved spisebordet i går, han sa først at hun prøvde å hoppe ned.. senere sa han att hun falt ned. I fallet/hoppet landet hun med hode først… Hun pep veldig uten stopp og holdt en pote opp, og jeg så på hele henne at hun ble kjempe redd. Aldri sett henne slik før og gjorde vondt å se henne så redd. Hun fortsatte å pipe når jeg løftet henne opp, men ga seg når jeg fikk roet henne ned. Da ble hun også trøtt og sovnet.    Jeg klemte først på poter, beina, halen magen/bryst og lett rundtomkring i ansiktet uten noen antydning til at hun fikk vondt. fordi jeg først ikke viste at hun landet med hode først.. Når jeg litt senere fikk vite att hun landet på hodet klemte jeg igjen rundtomkring i hele hode hennes. Da ga hun et lite pip og vred seg unna når jeg klemte på ene siden av kjeven. Dette skjedde et par ganger til når jeg klemte igjen på samme sted utover dagen. Når samboer tittet på henne virket hun helt fin og pep ikke. Senere på kvelden gikk mamma nøye over hele henne og hun syntes valpen virket helt fin og hun var nøye med hode og valpen piper ikke når hun klemmer rundt kjeven.  Hun lekte, bet biteleker og spiste på kvelden i går og har lekt masse i dag. Tror dere valpen kan ha fått noen skader av fallet? Eller at hun «bare» fikk vondt og ble redd? For en valp er det jo veldig høyt… og burde hun bli tatt med til veterinær, Selvom hun virker hel og pen i dag?
    • Du skrev selv i startinnlegget at du er kjent med littermate syndrome, så da har du allerede en del av svaret. Klart de kommer til å ha trygghet i hverandre den første tiden, men er det verdt utfordringene som kan vare langt forbi valpetiden og ut i voksenlivet også? Det krever store mengder arbeid for å unngå at de blir emosjonelt avhengige av hverandre, og begge valpene vil derfor kreve individuell tid til trening og sosialisering. To kullsøsken kommer til å plukke opp hverandres uvaner like raskt som vaner, som kan være vanskelige å få bukt med fordi de forsterker hverandre. (For ikke å snakke om renslighetstrening av to valper samtidig...)
    • Det er mer enn dobbelt så mye jobb. Fordi de trekker hverandre opp når de er lekne, overtrøtte, overgira, ufokuserte osv. og det gjør det vanskeligere å trene dem sammen. Og som patricia nevner over, så må de dermed ha mye tid separat med en-til-en trening, tur, miljøtrening, i hovedsak alt man gjør med en valp av grunntrening, miljøtrening og hverdagslydighet må gjøres separat. Og det vil likevel være vanskeligere, fordi når de er sammen så vil de trekke hverandre opp og være mer opptatte av hverandre enn av deg.  
    • Ulempen er ( for kjøper) at valpene trenger mye tid hver for seg, med tanke på miljøtrening, oppdragelse , å oppleve verden på egen pote, kort sagt, å bli to selvstendige, sosiale, veloppdragne individer. Enkelt sagt, dog så vanskelig og tidkrevende.  
    • Hva er ulempene da? Fordelene er at valpene har hverandre og de har trygghet i hverandre når de blir tatt vekk fra valpemor og de andre søsknene.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...