Djervekvinnen Skrevet 20. Mai 2008 Rapporter Skrevet 20. Mai 2008 Er det noen som er god på å lese stamtavler og beregne innavelsgrad osv. Jeg kunne gjerne tenkt meg å få litt hjelp til å tolke et par stamtavler som jeg er litt usikker på med tanke på slektskap. Hvis noen vil hjelpe meg, si ifra, eller send PM. Håpre noen vil hjelpe.
lisbeths Skrevet 20. Mai 2008 Rapporter Skrevet 20. Mai 2008 jeg kan sikkert hjelpe deg Klarer å se innavls grad helt bak i 8 generasjoner
Huldra Skrevet 21. Mai 2008 Rapporter Skrevet 21. Mai 2008 Du kan finne den ene hunden (moren/faren), skriv ned/kopier reg.nr. Finn den andre hunden (moren/faren), velg fiktiv stamtavle, lim inn reg.nr. på den første hunden, så kommer innavlsgrad opp. Antar dette er på dogweb..
Djervekvinnen Skrevet 21. Mai 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mai 2008 Takk for svar. Vet ikke om dogweb tar utenladske hunder? Lisbeths: sender deg en pm.
helle Skrevet 21. Mai 2008 Rapporter Skrevet 21. Mai 2008 Kan ikke stole på den på dogweb om det er utenlandske hunder i stamtavlet dessverre..
Huldra Skrevet 21. Mai 2008 Rapporter Skrevet 21. Mai 2008 Kan ikke stole på den på dogweb om det er utenlandske hunder i stamtavlet dessverre.. Nei, eller hvis de er blitt omregistrert. Stod vel en artikkel om dette i Hundesport sist gang eller gangen før?
SusanneL Skrevet 21. Mai 2008 Rapporter Skrevet 21. Mai 2008 DogWeb er nærmest ubrukelig på importer, eller barn av importer, da det ligger så få hunder inne i stystemet på stamtavlen deres. (Tenker da på innavlsgrad, selvsagt) Men heldigvis er ikke hundeavl noe som kan beregnes på et skrivebord, ved hjelp av en PC eller prosentregning, da... Susanne
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar