Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsen Emma

Nikki72

Recommended Posts

I Februar var Emma på besøk noen dager her hos oss. Hun var en

fin og nydelig hund. Og umulig å ikke bli glad i.

Emma ble født hos en kjent mops kennel, og ble solgt videre som valp til en annen kennel.

Når Emma var ca 20 mnd ble hun solgt fra denne kennelen forde hun ikke tok til seg når hun ble parret.

Neste eier skulle kun ha henne som kosehund. Og fikk Emma billigere.

Denne sier å være uvitende om at hun ikke kunne få valper og prøvde og parre henne en gang, da uten hell.

Etter at denne eier har hatt Emma i 7mnd utvikler et familiemedlem allergi og Emme må selges.

Jeg ser Emma står tilsalgs på nett og bestemmer meg for å ringe.

Får opplyst pris og at hun har blitt prøvd parret igjen men dyrlege har sagt det ikke var noe.

Vet det kan være vanskelig å parre en mops på rett tid.

Så jeg bestemte meg for å ta henne.

Drar og henter henne og er fornøyd.

Når jeg kommer hjem har jeg fått mail fra den kennel hun ble født og fikk da opplyst om at Emma ikke kunne få valper.

hadde mest sannsynelig ikke eggløsning.

Jeg ble jo litt skuffet da og syntes jeg hadde betalt mye. (Noe oppdretter mener er helt normal pris)

Ringte da eier og fortalte hva jeg hadde fått vite, og hun ble like overrasket som meg. Men sier det var fler som hadde ringt på henne så det var ikke noe problem å få solgt ho igjen.

Men nei, jeg syntes at Emma har gått igjenom nok nå, så hun blir her hos meg uansett.

Ho er en ordentlig kosehund og har premier fra utstilling i 05 og 06.

Og ho går kjempe fint sammen med mine andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :lol:

Hun er fra Tangetoppen.

Felix har også forfedre derfra.

Siden jeg ikke har noen kontakt med Felix sin oppdretter så har jeg

sendt masse spørsmål dit.

Og jeg får svar og tilbakemeldinger på alle mail jeg sender.

De er så koselige.

Jeg er kjempe fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...