Gå til innhold
Hundesonen.no

Grr blir så irritert!

Brunette88

Recommended Posts

Skrevet

Ei jente i klassen har skaffet seg valp, rottweiler... Okay tenkte jeg.. Ikke akkurat en førstegangs hund, men hun har vel erfaring da.. Etter å ha pratet en stund med henne fant jeg ut at hun kunne null komma niks om hund... Hun bare spurte foreldrene endag og de sa ja, faren synes rottweilere var tøffe, så det blei de:s Ingen av dem har noen gang hatt hund før... Ikke skal de bruke HAN til noe eller... De får han om to uker, ikke snakk om å lese bøker eller noe, ikke kommer han fra seriøs oppdreter eller, han er 5 uker når de får han.. JEg blir så sint!

Skrevet

Sånt er så fælt... over 50 % sjans for at den enten avlives eller omplasseres!

En i klassen min er omtrent samme. Han vet ikke om de har labrador eller blanding :roll: Han sier han liker den er ulydig, og at de ikke vil ha en lydig hund. på valpekurset trener de uten bånd, så hundene stikker og løper rundt. Himmel!

Skrevet

Han skal være "kosehund" huff.. Synes så utrolig synd på den stakkars lille valpen.. det ekke hans feil at han må ditt.. Satt istad og skrev liste til henne om hva hun må ha, burde ha, og vaksineringer hun må huske på osv... De hakke forberdt seg noe...

Skrevet
Ei jente i klassen har skaffet seg valp, rottweiler... Okay tenkte jeg.. Ikke akkurat en førstegangs hund, men hun har vel erfaring da.. Etter å ha pratet en stund med henne fant jeg ut at hun kunne null komma niks om hund... Hun bare spurte foreldrene endag og de sa ja, faren synes rottweilere var tøffe, så det blei de:s Ingen av dem har noen gang hatt hund før... Ikke skal de bruke HAN til noe eller... De får han om to uker, ikke snakk om å lese bøker eller noe, ikke kommer han fra seriøs oppdreter eller, han er 5 uker når de får han.. JEg blir så sint!

Høres IKKE bra ut. Får de han når han er 5 uker??? Er det fra en registrert oppdretter? Dette er ikke lov.

Skrevet
Noppe.. Ikke registrert oppdretter.. Ikke er de registrert eller..

har så lyst å si noen mindre pene ord nå! Å, det er sånne personer som ødelegger så mye for andre! (oppdretteren alså!) :)

Skrevet

Off :) Hva om du bare sier en dag; så kult at du skal få deg hund, lyst til å bli med på valpekurset og se en dag? eller noe i den dur? For det er så mange som reagerer så utrolig dårlig hvis de får kritikk.. Men om du klarer å få henne med i et miljø så får hun iallefall hjelp med den. Rottis er ikke akkurat noen førstegangshund. Også er det hannhund i tillegg, som mister mye av den verdifulle første tida med mamma og de andre valpene? Redd de kan få litt problemer med den og andre hannhunder etterhvert ja..

Skrevet

hehe har gjort det allerede! Har dårlig erfaring med å kritisere folk! Har pratet lenge med henne og alt.. Ho er grei og det, men har ikke peiling bare! Har en liten bichon havanais tispe, 4 måneder eldre:p Men ikke så store;p Skal vene dem til hverandre etter hvert og, hun skal bli med meg imorgen til rottweiler trenning, får å komme litt inn i miljøet.. forhåpentlig hvis kanskje jeg klarer å konvertere henne til å bli en av oss(Hundefolk!) Hun virker interesert.... Men har ikke peiling... Har skrevet lista ferdig, og gitt henne nr til ei vennine av mamma som driver med rottweiler, som kommer til å bli glad å bli kontaktet.. Huff håper bare hun tar råda mine.. Vil ikke gå for fort fram med henne eller.. Så det ikke blir så mye på en gang at hund mister interesen...

Skrevet

5 uker??????!!!!!! :-o

:)

Håper virkelig hun kommer inn i hundemiljøet og lærer seg hund.

En rottweiler er jo ikke akkurat en førstegangshund.

Skrevet

har så lyst å si noen mindre pene ord nå! Å, det er sånne personer som ødelegger så mye for andre! (oppdretteren alså!) :)

helt enig med deg der ja, det er sånne folk som ødlegger for oss seriøse oppdrettere. :D:D:D [-X

Skrevet

Uff! :) hørtes ikke bra ut nei, en hund er ikke noe man bør teste ut, det er et liv vi snakker om her, og en stor og sterk en attpåtil.

Skrevet
Uff! :)  hørtes ikke bra ut nei, en hund er ikke noe man bør teste ut, det er et liv vi snakker om her, og en stor og sterk en attpåtil.

enig...

• 4 weeks later...
Skrevet

Vel... Nå sier hun at det er et problem hund, at de kommer sannsynlig vis til å avlive han, siden han bjeffer(Å herregud! Valpen bjeffa!) Og det har til og med TISSET OG BÆSJET inne! Du skjønner, den vil ikke forstå at det må skje ute, så lurte hun på hvordan jeg fikk mine til å være renslige... GRRRR! Mine er ikke valper lenger! f**n ass.. Og ja,, Han er problem hund skjønner du.. Han biter... GRRR

Skrevet

Og hvor gammel er valpen nå?

Hun der burde fått vett banket inn i skallen. Det er tydelig at hun har skaffet hund bare fordi den var fin, og at hun har null kunnskaper.

Skrevet
Ei jente i klassen har skaffet seg valp' date=' rottweiler... Okay tenkte jeg.. Ikke akkurat en førstegangs hund, men hun har vel erfaring da.. Etter å ha pratet en stund med henne fant jeg ut at hun kunne null komma niks om hund... Hun bare spurte foreldrene endag og de sa ja, faren synes rottweilere var tøffe, så det blei de:s Ingen av dem har noen gang hatt hund før... Ikke skal de bruke HAN til noe eller... De får han om to uker, ikke snakk om å lese bøker eller noe, ikke kommer han fra seriøs oppdreter eller, han er 5 uker når de får han.. JEg blir så sint![/quote']

Hvis jeg var deg, ville jeg fått beskjed om hvilken oppdretter dette er. Det er aldeles UHØRT [-X å drive slikt. Man selger ikke en valp på 5 uker. Den er langt fra klar til å bli tatt vekk fra sin mor og sine søsken.

Skrevet

blir så irritert når jeg hører om sånne tilfeller :) avliving?vel,det kan vel bli vanskelig å få en dyrlege til å avlive en frisk valp,eller? prøv å få henne til å omplassere han isteden,det finnes et "omplasseringsbyrå"som driver med bare rottweiler.har sett annonsene deres på finn.no flere ganger.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...