Gå til innhold
Hundesonen.no

Søtlig og kvalm lukt

Mari

Recommended Posts

Ja, sånn har Charliebass gått en stund. Har nevnt det for to forskjellige veterinærer under andre ærend, men ingen av de har egentlig sagt noe særlig om det. Så jeg regner med at det ikke er noe krise iallefall.

Kan dette være en slags soppinfeksjon? Han klør ikke, han har ikke noe slags ubehag i huden. Lukten kommer fra hele hunden.

Han hadde nettopp en omgang med antibiotika og kortison for en hudinfeksjon, men dette problemet startet før det bare så det er sagt. Ånden ble bedre under kuren, men ikke lukta fra kroppen i noe særlig grad.

Han lukter selv etter han blir dusjet.

Er det noe jeg kan gjøre selv for å forsøke å få bort dette? Fikk tips om Eple Cider Eddik på et annet forum, men ikke den vanlige for kjøpes på butikken. Den måtte ha "the mother" i seg, som er en uklar film av noe slag. Kan vist brukes både innvortes og utvortes. Vet uansett ikke helt hvor jeg kan få tak i sånt. Helios kanskje?

Charlie er en seks år gammel amstaff om det spiller noen rolle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke heeelt hva du mener med "søtt og kvalmt", men en periode mens Tulla gikk på homeopatipiller, kom det mer "lukt" av henne. Det var forbigående, og kom av behandlingen. Dette kunne oppstått av seg selv også, uten behandling, visstnok. Lukten hennes var mer "hundelukt", eller noe i den duren. Det finnes homeopatpreparat som skal få bort sånn lukt, bla den hun gikk på da (som også var årsaken til at lukten oppstod; det er litt sånn homeopati fungerer). Hvis det ikke er noe alvorlig som dyrleger reagerer på, så hadde det kanskje vært noe å prøve? Lukten til Tulla kunne jeg knapt kamuflere med en dusj, shampolukten overdøvet den noen timer før lukten kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har luktet analkjertelgugge før, det lukter jo "søtt", kvalmt og varmt. Blææærgh. Hvis det lukter av hele ham er det vel kanskje uansett utelukket at det er det?

Nei, det er ikke analkjertelslush! For ja, jeg har opplevd den! Det er ikke sååå ille. Må stikke snuta nedi ham for å lukte det.

Du kan få neseprøve neste gang vi ses. :)

Skjønner ikke heeelt hva du mener med "søtt og kvalmt",

Det nærmeste jeg kommer til å forklare det er at han lukter litt silo.

Hvis det ikke er noe alvorlig som dyrleger reagerer på, så hadde det kanskje vært noe å prøve?

Det har jeg dessverre ikke råd til. Først må jeg prøve noe som jeg kan gjøre "hjemmefra", og se om det funker. Økonomien tillater ikke noe annet enn det som er høyst nødvendig på en stund. Og siden det ikke plager ham, så må "drastiske" tiltak dessverre vente. :D

Lukten til Tulla kunne jeg knapt kamuflere med en dusj, shampolukten overdøvet den noen timer før lukten kom tilbake.

Samma her. I tillegg hater gutten å dusje, stakkar lille. Så vi forsøker å gjøre det så sjeldent som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt ferdig med resonnementet mitt i sted, men det jeg tenker, utifra hva som skjedde med Tulla og det stoffet hun gikk på, er at preparatet handler om å "drive ut avfall" fra kroppen. Og det kommer da ut gjennom åpninger i kroppen; analkjertler, øyne, ører, munn og hud. Huden er jo et stort "organ", og denne lukten kom altså fra huden. Dette ble forårsaket av Sulfur som vi brukte på Tulla, men Sulfur kan også brukes for å bli kvitt sånne "plager". Altså, kanskje Charlie har noe i systemet sitt som må ut, og så kommer det ut som lukt via huden? En slags renselsesprosess om du skjønner? Det var ei som holdt på å utdanne seg til homeopat som svarte i mine homeopati-tråder, kanskje du kan høre med henne hva hun mener om saken? Selve Sulfuren koster jo ikke så masse, tror det var ca 150 kr for et glass, og det holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slags renselsesprosess om du skjønner? Det var ei som holdt på å utdanne seg til homeopat som svarte i mine homeopati-tråder, kanskje du kan høre med henne hva hun mener om saken? Selve Sulfuren koster jo ikke så masse, tror det var ca 150 kr for et glass, og det holder lenge.

Ah, vakkert! 150 måtte jeg vel brukt på eplecider eddik også. Husker du hva denne brukeren heter?

Du er en knupp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vakkert! 150 måtte jeg vel brukt på eplecider eddik også. Husker du hva denne brukeren heter?

Du er en knupp! :)

Min tråd Marie.S het hun. Vet ikke om hun vil si noe om noe så konkret, og det kan jo være at du må ha et annet middel enn Sulfur, men det skader jo ikke med en søt PM til henne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...