Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie'n Bonnie

LeneG

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg endelig fått tak i noen bilder :)

Tante Helen passet Bonnie mens vi var på ferie og hun har tatt noen bilder fra playdate med Mina.

Her sitter vi og slapper av...

DSC_4620-1.jpg

men det varer ikke lenge... hilsen Bonnie

DSC_4622-1.jpg

DSC_4597-1.jpg

Hehe. Jeg vant...

DSC_4598-1.jpg

Litt slitsomt dette

DSC_4586-1.jpg

Godt jeg er en varulv

DSC_4589-1.jpg

Og at jeg er pen når jeg er helt normal :huh:

DSC_4615-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Sinnssykt kule bilder, Bessie! Du verden som jeg lo og lo og lo av enkelte av bildene her! :P

Lo godt selv når Helen viste meg de :P

:lol: Hun har stadig det kule gliset. :P

Ja :huh: Du og Helen har virkelig snappet henne i riktig øyeblikk.

Bonnie er kul :P

Hun har virkelig begynt å få et mer voksent uttrykk, hvor gammel er hun nå?

Hun ble 4mnd den 23 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hun ble 4mnd den 23 august.

Ser at jeg er litt ute og kjører med datoer her :wub:

Hun blir 5 mnd den 23 august.

Hun er bare helskjønn :D:)

Takk :)

Så nydelig hun er! :wub::) Så flotte bilder du tar!

Det er Helen som er fotograf så jeg kan ikke ta æren for det gitt ....

hehe.. Søt liten piraja det ;)

Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med hun jeg kjøpte Bonnie av i dag.

Vi pratet litt om opphavet til Bonnie og jeg kunne godt tenkt meg å ha stamtavlene til foreldrene hennes selv om Bonnie ikke er

registrert.

Hun fortalte at moren til Bonnie (May) er fra kennel Akersborg og hennes far igjen er Akersborgs Scott.

Linjene til faren (Tex) er visst litt vanskeligere å spore opp men jeg får se når jeg får stamtavlene.

Fant ikke noe særlig på Akersborg sine sider. Er det noen som vet hvor jeg kan lete for å finne ut slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn på Dogweb via NKK sine sider, om du har brukernavn og passord. Da kan du sjekke linjene bakover, om de har gått prøver, er premiert osv.

Hvis du ikke har brukernavn og passord er det kanskje noen du kjenner som kan låne deg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn på Dogweb via NKK sine sider, om du har brukernavn og passord. Da kan du sjekke linjene bakover, om de har gått prøver, er premiert osv.

Hvis du ikke har brukernavn og passord er det kanskje noen du kjenner som kan låne deg :D

Takk skal du ha :P

Da må jeg nok fri til noen her inne. Er det noen som kan sjekke opp navnene for meg?

Jeg får dem i løpet av ett par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ett raskt søk på Akersborg Scott viste at det var 5 hannhunder født mellom 97-05 som er registrert med det navnet, ingen av dem har registrerte avkom. Så lenge ikke avkommende er registrert er det ingen mulighet til å finne stamtavler i NKK. Men om du klarer å skaffe til veie navn og helst reg nr enten i NKK eller ISDS så er det enklere. Du skjønner at bc- eiere har så liten fantasi at alle hundene heter det samme, så for å finne ut hvem de er må man vite enten hvem som eier dem, når de er født (helst dato ikke bare år) eller ett eller annet reg nr..

Dette er ulempen med ureg hunder, også får du ikke starte på gjeterprøver, i tillegg til andre offesielle prøver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett raskt søk på Akersborg Scott viste at det var 5 hannhunder født mellom 97-05 som er registrert med det navnet, ingen av dem har registrerte avkom. Så lenge ikke avkommende er registrert er det ingen mulighet til å finne stamtavler i NKK. Men om du klarer å skaffe til veie navn og helst reg nr enten i NKK eller ISDS så er det enklere. Du skjønner at bc- eiere har så liten fantasi at alle hundene heter det samme, så for å finne ut hvem de er må man vite enten hvem som eier dem, når de er født (helst dato ikke bare år) eller ett eller annet reg nr..

Dette er ulempen med ureg hunder, også får du ikke starte på gjeterprøver, i tillegg til andre offesielle prøver..

Moren og faren til Bonnie er registrerte begge to ettersom jeg forstod.

Kanskje jeg har missforstått.

Jeg kan vel fremdeles ha en mulighet til å registrere Bonnie men jeg tror ikke jeg gidder å styre med det.

Jeg liker ikke å mase på folk :D

Det er litt dumt at jeg ikke kan starte på gjeterprøver da, ihvertfall hvis det går bra men det er ikke noe must for min del.

Hun kan vel gjete alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel fremdeles ha en mulighet til å registrere Bonnie men jeg tror ikke jeg gidder å styre med det.

Det er litt dumt at jeg ikke kan starte på gjeterprøver da, ihvertfall hvis det går bra men det er ikke noe must for min del.

Er det ikke greit å få registrert henne, i tilfelle du faktisk skulle få lyst til å starte på en prøve en gang? Bare tenker at du kan komme til å angre på det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis begge foreldrene er registert, hvorfor er ikke Bonnie det da?

Det er ikke mas, det er en enkel forspørsel, om du har betalt full pris på henne (6000-8000kr) og har en kjøpekontrakt hvor det står at hun skal registreres så er det en smal sak og spørre oppdretteren om når de har tenkt å få ordnet med registreringen. Nå er det ikke du som valpekjøper som kan registrere hunden, det må oppdretter gjøre (med hele kullet).

Hvis du har kjøpt henne som uregistrert bc så er jo det akkurat det samme som en blandingshund.

Er det ikke greit å få registrert henne, i tilfelle du faktisk skulle få lyst til å starte på en prøve en gang? Bare tenker at du kan komme til å angre på det siden.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...