Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte


Recommended Posts

Har lyst til å skaffe meg magebelte, men lurer litt på hva deres erfaringer er.

Chicka drar ikke i båndet, ikke en gang med sele, så jeg vet ikke om jeg trenger de mest robuste beltene, men bør sitte litt bra rundt meg da :lol:

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Baggen belte og er super fornøyd.

Den har strikk i livet så du kan bruke vanlig kobbel om du ønsker det ( både kort og langt ). I tillegg er det ikke noe fare for at kobblet skal "hoppe" av kroken som på det gamle Kennel magebelte jeg har ( noe som skjer om hunden stopper opp, snuser etc - da skal det ingenting til før koblet er løst ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Trekker hun ikke (og du ikke tenker å ha fremtidige hunder som trekker) så kan du jo bare bruke et vanelig billig lærbelte (og klemme sammen kroken) eller bare bruke et tau med karabinkrok rundt livet. Jeg har et sånt enkelt lærbelte til snørekjøring fordi jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe nytt og bedre, og irriterer meg alltid over vond rygg etter rykk i et belte som etterhvert ligger oppunder puppene. Men trekker hun ikke så har jo ikke det noe å si. Da kan du jo bruke hva som helst. Men veldig deilig å få hendene fri da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker hun ikke (og du ikke tenker å ha fremtidige hunder som trekker) så kan du jo bare bruke et vanelig billig lærbelte (og klemme sammen kroken) eller bare bruke et tau med karabinkrok rundt livet. Jeg har et sånt enkelt lærbelte til snørekjøring fordi jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe nytt og bedre, og irriterer meg alltid over vond rygg etter rykk i et belte som etterhvert ligger oppunder puppene (ihvertfall for oss som har midje). Men trekker hun ikke så har jo ikke det noe å si. Da kan du jo bruke hva som helst. Men veldig deilig å få hendene fri da :lol:

Det var jo genialt! :)

Chicka trekker ikke og jeg har egentlig ikke gjort noe for at hun skal lære det heller, blir hun ivrig så trekker hun litt, men hun blir liksom ikke sterk og jeg kan regulere det med stemmen så hun gir seg med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke trekker, ville jeg kjøpt meg en av disse koblene som har justeringsmuligheter i "håndtaket". Altså som har karabinkrok i begge ender, og flere ringer nedover kobbelet... (det finnes også ett sånt med ett felt med strikk i, og med feeceforet håndtak (som da kommer rundt livet) som jeg ikke husker hva heter i farta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke trekker, ville jeg kjøpt meg en av disse koblene som har justeringsmuligheter i "håndtaket". Altså som har karabinkrok i begge ender, og flere ringer nedover kobbelet... (det finnes også ett sånt med ett felt med strikk i, og med feeceforet håndtak (som da kommer rundt livet) som jeg ikke husker hva heter i farta).

Du tenker sikkert på MR-kobbelet? Vurderer å kjøpe det, men tørr ikke kjøpe på nett for jeg må prøve det, er så smal i livet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...