Gå til innhold
Hundesonen.no

Annonsere kull på f.eks Finn


charlotte

Recommended Posts

Jeg synes ikke finn er et useriøst sted å annonsere på. Jeg har faktisk funnet begge hundene jeg har hatt gjennom finn. Synes at det er oppdretters oppgave å finne rette eiere,å med det så må man jo annonsere for å få folk som viser interesse for valpene. Det har jo ingenting med at finn driver kjøp og salg at det er de som står bak de som er useriøse som selgere/kjøpere. Men en oppdretter burde ta seg såpass tid med å finne rett hund til rett eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen tror at man nødvendigvis selger til hvem-som-helst bare fordi man annonserer på Finn.no, jeg. Hvorfor tror man at DET har en sammenheng??

Man MÅ ikke selge sine produkter bare fordi man har annonsert de til salg der - enten det er en bil, kjøleskap eller en hund.

Susanne

Helt og absolutt enig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu litt på det; jeg hadde ikke droppa å kjøpe av en oppdretter, hvis jeg hadde funnet ut at h*n annonserte på finn, liksom. Avstamningen på hunden blir ikke verre av å legge ut kull der, og den blir neimen ikke bedre av å IKKE gjøre det.

Nettopp. Jeg synes heller ikke oppdretterne blir mer "useriøse" av å legge ut sine kull på Finn. Om man tar springeren som eksempel; dette er en rase som har "eksplodert" de siste årene, både i antall kull og i antall interesserte. Enkelte oppdrettere er "større" og har holdt på lenger enn andre, og for dem holder det gjerne bare å annonsere kullene sine på sin egen hjemmeside. Andre kan være nyoppstartede, men likevel seriøse. For disse blir det gjerne "vanskelig" å annonsere kun gjennom hjemmesiden, rett og slett fordi de er vanskeligere å finne. Da kan Finn være et alternativ, men det betyr jo likevel ikke at oppdretteren velger de første og beste kjøperne....

Edit: hjelpes, for et rotete innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva jeg tenker om oppdrettere som annonserer på finn. Først og fremst tar man jo selve annonsen i betraktning, dersom den ser grei ut er det klart at man får et bedre inntrykk av oppdretteren sånn umiddelbart. Jeg ser også an hvilken rase det er snakk om. Det er klart at dersom en Schäferhundoppdretter annonserer på finn, ser ikke jeg den som rart eller dumt. Det er så mange av denne rasen, at etterspørselen ikke kan dekke salget for alle valpekjøpere. Ikke alle kan få solgt alle valpene før de er født liksom. Men når det gjelder min egen rase derimot, ser jeg med litt andre øyne på oppdrettere som annonserer valper på nett/i avisen. Grunnen er at dette ofte er oppdrettere som ikke får solgt valpene av en årsak - for å si det sånn, alle oppdretterne av rasen min som er seriøse og følger alle retningslinjer osv. får solgt valpene sine omtrent før de er født. De fleste har milelange ventelister, så å få solgt valpene er det minste problemet de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv brukt finn.no to ganger, en gang for å hjelpe til med å finne en hund til mora mi og den siste gangen for å finne Harley (må innrømme at jeg også kontaktet 6 oppdrettere - med miiiilelange ventelister, noe som gjorde Finn.no ganske uimotståelig)

Finn funker, men vær konsekvent. PRAT med selgeren, vær sikker på at bikkja er frisk og at den har stamtavle. Kommunikasjon og kontakt er veeeeldig viktig. Dra og hils på valpen før du bestemmer deg (hvis det er muligheter til det). Still spørsmål, vær pirkete med svarene oppdretteren gir. Valpen skal tross alt bli turkameraten din de neste 12 årene (forhåpentligvis).

Det fins mye bra der, og mye som ikke er verdt å nevne. Vær kritisk, så skal det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Tibia

Som potensiell valpekjøper så må jeg innrømme at en av oppdrettrene jeg hadde på "listen" min ramlet nedover når jeg så at de annonserte et helt kull på finn. Har fulgt med på raseklubbens valpeliste og har fått inntrykk av det er svært få valper tilgjengelig. Derfor ble jeg overrasket over at kull dukker opp på finn i stede.

Trenger ikke å ha noen betydning. Men når det dukker opp kull/raser på finn som kunne vært annonsert på raseklubben sine sider, så indikerer det for mange valper eller et kull som ikke er helt "kurrant" for min del.

Når det er sagt så er det som mange nevner en grei måte å komme i kontakt med mange potensielle kjøpere, og det kan jo være positivt for selger som dermed kanskje får flere "gode" kjøpere å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er nok kanskje slik at mange oppdrettere holder til i områder hvor det er begrenset hvor mange valper en kan selge lokalt, slik at da må en nødvendigvis ut av skogen, ned fra fjellet, ut av dalen osv for å få solgt disse valpene. Når en først da skal annonsere eksternt, er nok Finn.no et sted hvor en når fryktelig mange mennesker, og er ikke egentlig poenget at en skal gjør nettopp det?

Hos Finn.no får en der i mot ikke lov til å linke videre til sin hjemmeside, slik at en må nødvendigvis legge ut fryktelig mye informasjon, i stedenfor å gi den korte versjonen og oppfordre mennesker til å ta en tur innom en hjemmeside dersom de er interessert.

Hvor en annonserer er av mindre interesse, det som betyr noe er kvaliteten på valpene. Og det er neppe noen sammenheng mellom Finn.no og valpenes psykiske/fysiske arvemateriale :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...