Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelskåpe gis bort


Guest Per Olav

Recommended Posts

Den så ikke mye ekte ut nei.... Og ville forbause meg veldig om annonsen var noe annet enn lagd for å provosere.. Den var faktisk så lite overbevisende at jeg kjenner jeg ikke ble provosert på en flekk...

Hadde personen som la ut annonsen vært litt smartere så hadde han (helt sikkert en han!!) skrevet at den var av et spesielt type skinn, men unlatt å dra inn at det var dalmatiner og bla bla bla om personlig forhold til mink og rev. Da hadde det hele vært litt mer "subtle" og også smarte folk kunne greid å engasjere seg.... kanskje...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hentet fra et annet diskusjonsforum: Pelskåpe gis bort.

Jepp det var jeg som la ut annonsen, og det var ment som et lite eksperiment for å vekke noen reaksjoner og skape refleksjon iforhold til vårt lands pelsproduksjon der mink og rev står innelåst i små bur, der minken blir gasset i en liten kasse og der reven får en elektrode ført opp i anus og ned i halsen med strøm. Vi reagerer når hunder og katter blir misshandlet til døde i asia for å bli pels mens de fleste sitter på gjerdet og lukker øynene for pelsproduksjonen her i Norge. En industri som lever av og tjener på dyrs lidelser. Håpet med annonsen var å skape refleksjon i forhold til dette, og utifra reaksjonene som kom på mail tror jeg at jeg klarte å skape noen..

Mvh

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsproduksjon er grusomt og horribelt. .Jeg klarer bare ikke å forstå poenget med det ;):lol: Vi lever ikke i steinalderen og er avhendige av pels.. Vi har da mer en nok av syntetiske varme stoffer og vi har sist men ikke minst ULL... Tror den eneste måten å stoppe disse på er å slutte å kjøpe pels.. Tjener de ikke penger på det må de bare legge det ned. men så var det vel det med export og sånn da :rolleyes: Og man ser jo fremdeles mange rike gamle damer med pels enda. .Synd at pels skal være så statussymbol.. Jeg personlig ville aldri gått med døde dyr på kroppen uansett hvor rik jeg ble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det var jeg som la ut annonsen, og det var ment som et lite eksperiment for å vekke noen reaksjoner og skape refleksjon iforhold til vårt lands pelsproduksjon der mink og rev står innelåst i små bur, der minken blir gasset i en liten kasse og der reven får en elektrode ført opp i anus og ned i halsen med strøm. Vi reagerer når hunder og katter blir misshandlet til døde i asia for å bli pels mens de fleste sitter på gjerdet og lukker øynene for pelsproduksjonen her i Norge. En industri som lever av og tjener på dyrs lidelser. Håpet med annonsen var å skape refleksjon i forhold til dette, og utifra reaksjonene som kom på mail tror jeg at jeg klarte å skape noen..

Mvh

Robert

Jeg tar poenget ditt, og jeg er helt enig.

Folk eksploderer når det er snakk om hund, katt og andre kjæledyr vi holder. Pelsproduksjon på de dyra er helt uaktuelt og reaksjonene her viser jo også hvor sterkt folk reagerer på det. Men hund og katt er ikke mer verdt enn rev, mink og chinchilla, allikevel skaper det langt mindre reaksjoner. Det syns jeg er fryktelig urettferdig og egoitisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar poenget ditt, og jeg er helt enig.

Folk eksploderer når det er snakk om hund, katt og andre kjæledyr vi holder. Pelsproduksjon på de dyra er helt uaktuelt og reaksjonene her viser jo også hvor sterkt folk reagerer på det. Men hund og katt er ikke mer verdt enn rev, mink og chinchilla, allikevel skaper det langt mindre reaksjoner. Det syns jeg er fryktelig urettferdig og egoitisk.

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...