Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på 17. mai


Elinhe

Recommended Posts

Jeg tror mine hunder likner på meg, vi trives bedre i skogen eller ved sjøen på sånne dager. Pippin hadde nok taklet det, men Symra synes bråk er noe tull for tiden. Ingen av oss hadde direkte trivdes med 17-maiblåser og korpsmusikk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Om man bør/kan ha med hunden kommer veldig an på hunden. For det første om hunden takler det bra (ikke bare greit, da kan den like gjerne være hjemme). Det andre er hvordan den oppfører seg ute blandt folk. Selv en velmenende vilter og voldsom hund syns jeg bør være hjemme med tanke på hensynet til andre mennesker. Står hunden å hopper mot folk, lager lyd osv så syns jeg ikke man bør ta den med på en sånn dag selv om den bare er snill og glad. En annen ting er hundens størrelse. Jeg hadde vært skeptisk til å ta med en veldig liten hund i svære folkemengder av den enkle grunn at den kan bli tråkka på. Men holder man seg i utkant og passer på, går det gjerne greit.

Bernerfrøkna var alltid med i både tog og feiring etterpå. Hun var både trygg og rolig rundt folk. Hun hoppa ikke opp mot folk eller lagde noe styr. Var bare med og var snill og grei. Om jeg vil ta med neste hund? Det kommer helt ann på hunden. Men det er ingen grunn til å utsette hverken hund eller andre folk for det hvis hunden ikke takler det bra og oppfører seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt hundene med på 17 mai ,men det er blitt mer i perioder nå...drar de ikke med time på time..

Gjorde det med akitaene,men de tar det mer med ro..

Corso skal være med på alt,og se på alt og hilse på alle..

Akitaene brydde seg ikke om noen og fikk fred..

Blir nok ikke noe av det nå som jeg er eldre og ikke er ute og farter like mye på 17 mai som før...

Da jeg var ung hadde jeg dem med hakk ihjel hver eneste dag uansett hvor jeg skulle,mens nå har jeg mer "på tapetet" som ikke kan inkludere hund,eller bør inkludere hund..Så vi tok hundene med oss i bilen på 17 ifjor og hadde dem med oss i en times tid,så byttet vi til 2 nye(hadde 4 da) og gikk litt med dem og,og så gikk vi hjem..De var helt avslappet og la seg ned de minuttene vi stod i ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er hjemme på 17. mai, men hun pynter seg:

IMG_4979.jpg

Hvis jeg gidder det, altså. Hehe. Ellers veit jeg at hun ikke ville hatt noe problem med å bli med - den største utfordringen hadde nok blitt å holde henne unna is, pølser, sveler og sukkerspinn - hun har vært med på en god del tog hele livet sitt - 1. mai, 8. mars og diverse andre tog for enkeltsaker, og hun har alltid tatt det med knusende ro. Korps er gøy og det er mennesker som bare må klå på henne også, men jeg gidder ikke å dra henne med ned til byen på 17. mai, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...