Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på 17. mai


Elinhe

Recommended Posts

Nå har jeg lett her i kjellern etter et emne om dette, men kunne ikke finne noe.

Og siden dette er høyaktuelt nå: Hva gjør dere på 17. mai?

Er det greit å ha med hunden til byen når dere skal se på togene eller har den det bedre hjemme?

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre i år. I fjor var hun hjemme mens vi så på barnetoget og var hos noen andre da vi var i byen på kvelden. Men jeg har litt lyst til å gå i toget sammen med hundeklubben.

Hva synes dere? Skal man ha med hunden til byen på 17. mai? Kjør debatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på bikkja. Jeg hadde glatt tatt med eldstefruen her - hun hadde storkost seg. Jeg hadde nok tatt med lillemor også, men da hadde jeg måttet være forberedt på å avbryte siden jeg ikke er sikker på hvordan det hadde gått. Hun har vært med i hovedgata på lørdags ettermiddag med dertilhørende mye folk og leven og det gikk helt fint så da hadde jeg nok prøvd.

Men jeg vet om hunder jeg ikke hadde prøvd med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk tenkt tanken på å ta med meg Bajas i barnetoget men vet ikke helt enda.Jeg vet han kommer til å takle det for vi har vært med på store arangemang tidligere,han er rolig og synes det er morro.Men nå går ikke vårt barnetog i byen da...litt roligere der vi går.Vet ikke om jeg hadde orket å kjøre slalom mellom alle menneskene nede i byen med hunden nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har ei goldenjente så blir hunden med på 17.mai. Tror hun er hellig overbevist om at alle sammen er der for å feire henne. Oppmerksomheten hun får av alle barna er midt i blinken for en golden.

Men man må opplagt se an hunden. Noen stortrives 17.mai, noen bryr seg lite, andre får nok etter en time og atter andre mistrives bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Linkr sier, så kommer det helt an på hunden. Jeg hadde glatt kunne tatt med meg bernerne, og kommer nok til å gjøre det også hvis jeg rekker det før/etter arbei. Både Albin og den forige tispa vår har vert med ut på 17. mai flere ganger og begge har storkost seg med å hilse på masse folk, få seg hver sin is og generelt få være med flokken sin på det som skjer.

Tyson derimot hadde nok ikke trivdes noe spesielt, så han ville jeg ikke tatt med ut, iallefall ikke under den verste feiringa.

Men dette er sjelden en problemstilling for oss, da både jeg og mamma jobber stort sett hver 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie blir med oss. .Hun har vært med overalt fra dag 1 og kjørt tog, gått igjennom Oslo S mange ganger, opp og ned Karl Johan og vært på valpeshow mm uten at hun har brydd seg i det hele tatt. .Så regner ikke med at hun kommer til å reagere. .men skulle hun gjøre det så får vi bare kjøre henne hjem så hun kan slappe av i fred :P Mulig vi bir med å gå i borgertoget for hundeklubben med henne også hvis alt går bra med henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hjemme med bikkjene jeg :P

Hunden(e) har nå i fire år vært unnskyldning for å slippe unna 17.mai. Hehe

Men, jeg ville nok ikke tatt noen av mine bikkjer med til byen på 17mai. Ikke for det, min eldste ville fint tålt folkemengden sånn sett, er bare det at de er så små at de bare ville blitt tråkket på, og å gå rundt å bære på ei/to skittne bikkjer i finstasen er absolutt ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt redd for at Theo skal bli tråkket på :S :P dessuten er jeg russ i år, så da får han nesten bli hjemme :P å vente på at resten av familien kommer hjem fra toget. :P

Men han har en kjempe søt matros genser han skal ha på seg, så han får være med å feire dagen med å pynte seg han også :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt redd for at Theo skal bli tråkket på :S :P dessuten er jeg russ i år, så da får han nesten bli hjemme :P å vente på at resten av familien kommer hjem fra toget. :P

Men han har en kjempe søt matros genser han skal ha på seg, så han får være med å feire dagen med å pynte seg han også :P hehe

Jepp, jeg og er redd for at Kaizer skal bli tråkket på. :P Slitsomt nok å ha han med i byen når det er hverdag liksom.

Både Kaizer og jeg holder tradisjonen fra i fjor og blir hjemme. Jeg liker ikke 17. mai, og jeg vet at Kaizer ville bare blitt stressa av å være i byen med hundrevis av bråkete folk rundt ham. Det er ingen vits i Vi skal kose oss ute hvis det er fint vær og bare slappe av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ha med meg Chino til byen på 17.mai. I fjor storkoste han seg - vi traff masse andre hunder og alt gikk kjempe fint.

Men jeg går ikke i tog lenger, så det har jeg hverken prøvd eller kommer til å prøve med hund. Synes det er hyggelig å bare sitte i en park eller på et torv og spise is og nyte dagen:)

Forresten - pynter dere hundene på 17.mai? Og i så fall med hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - pynter dere hundene på 17.mai? Og i så fall med hva da?

sånn 'bånd' som vi bruker i håret med norge fargene på er søt og ha på halsbåndet eller rundt halsen :P

Pusen bruker rødt silkebånd med sløyfe på til jul også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lett her i kjellern etter et emne om dette, men kunne ikke finne noe.

Og siden dette er høyaktuelt nå: Hva gjør dere på 17. mai?

Er det greit å ha med hunden til byen når dere skal se på togene eller har den det bedre hjemme?

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre i år. I fjor var hun hjemme mens vi så på barnetoget og var hos noen andre da vi var i byen på kvelden. Men jeg har litt lyst til å gå i toget sammen med hundeklubben.

Hva synes dere? Skal man ha med hunden til byen på 17. mai? Kjør debatt:)

Spørs hvordan hunden er synes jeg. Enkelte hunder vil nok synes det er kjempe kjekt å få være med på 17.mai . Mens andre vil trives best hjemme.

Forresten - pynter dere hundene på 17.mai? Og i så fall med hva da?

Hvis Timo er her på 17.mai kan det være han blir pyntet ja. Tar nok på han en 17 mai sløyfe og eventuelt et fint dekken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt; det kommer an på hunden. Orry kan fint være med i ståkete Oslo sentrum på 17. mai uten å lette på et øre, mens Norma antakelig hadde besvimt av skrekk. Selv har jeg ikke sansen for 17.mai-bråket, så jeg holder meg GJERNE hjemme :P

Angående pynting så har Orry av og til pyntet seg litt han, forfengeligheten lenge leve! *flir*

I fjor:

17mai3.jpg

2003:

17mai2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel var med på byen i fjor.. Da var han bare valpen og lusket etter oss. Fikk kos av mange folk og han trivdes tross folk og 'bråk'. Hadde seff på seg sløyfe :P

Tar han sikkert med over en tur i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi tur klokka seks om morgenen og etter barnetoget i byen, men før ettermiddagstoget her. Scilos skal få være med opp på korpsets marsjtreninger en gang, men mest for å se at det ikke dreper ham. 17. mai skal han få holde Fibi med selskap og hun skal definitivt ikke gå i tog. Men slufser som Orry sin, skal de ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Flatene jeg har hatt har altid syntes det har vært kjempestas å være med på 17 mai. Og bråket fra stortromma måtte sjekkes hvert år da vi sto og så på toget. Det var faktisk gjeve saker hihi. Vorsteh har vært på skogen den. HVa som skjer i år vet jeg ikke, det kommer vel litt ann på om jeg har noen kjente i toget eller om det blir en tur på skogen. Skal jeg ned og se så blir det med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillejenta skal få lov til å være med, nuffen er jeg ikke helt sikker på enda. han hadde kommet til å syntes det var dritkult, og alle menneskene er jo selvfølgelig der for å klappe han.meeeen han rekker opp til unger som spiser pølser..... :P så jeg veit ikke helt hvor populære vi blir når han har spist en ti-tolv pølser fra intetanende barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med å ta med Mona, det er ikke så mange som klarer å tråkke på henne eller gå på henne akkurat. Og hun tåler sånne happenings veldig, veldig bra. Testet henne med demonstrasjonstog i påsken med 2000 stk som gikk og brølte, knirkefritt.

Men, vi får jo valp 16. mai i år (WOHOHOOOO!!!!!!!) så vi blir hjemme :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...