Terry&Monty Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Om ca to måneder kommer vi til å få en liten Norfolk terrier i huset. Men noe jeg lærte da vi fikk den forrige hunden vår, var at det å finne navn tar oss veldig lang tid... Så denne gangen begynner jeg navne-letingen ganske tidlig... Absolutt alle navneforslag er velkommen (Det er alstå en hann valp)
Ricco Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Skal navnet begynne på en spesiell bokstav i alfabetet, eller er det "fritt frem"?
12345 Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Kibo, Druja. Også syntes jeg Leo er et veldig fint navn. Jeg aner ikke, det er sikkert noen fine navn på canis top ti eller en annen link. Her er topp ti hannhund navn på canis: Dennis Pepper Rex Ruff Balder Bamse Marco King Max Nero Du finner flere navn på denne linken: klikk her Dobbeltpost brug siteringsfunktionen moderator Einstein&Charlie
Isabel Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Hmm.. Fänger (en som fanger) Mond (mäne) Kleiner (den lille) Kirmes (tivoli) Sonne (solen) Alle tyske navn, hehe..
starlight Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Ajax Pepsi Kaizer (skal jeg ha hannvalp en gang, så blir det det ) Bajas Balto Aiko King Kimo Tommy haha, ekstremt dårlig navnehumør i dag *ler*
Kristiin Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 -Zorba (Heter hunden min!) -Balder -Diesel -Tassen -Rotaks -Vegas -Burre -Laffen -Lewis -Marco -Mike (Gammel hund vår het det og uttales 'Maik') -Rocky ! (digger det navnet ! Rocky balboa) -Ola (haha ) Kommer ikke på noen flere i farta!
bardmand Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Her er stamtavla til hertugene av Norfolk, kanskje noen navn å hente der? "Fitzalan" er jo et stilig navn? http://en.wikipedia.org/wiki/Dukes_of_Norfolk_family_tree
bardmand Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 Hva med Normal? "Normal for Norfolk" er visstnok et engelsk uttrykk som henspiller på at alt skal være veldig rart i Norfolk - det som er normalt der er med andre ord veldig sært alle andre steder: http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_for_Norfolk
Jane Skrevet 1. Mai 2008 Rapporter Skrevet 1. Mai 2008 The Top Twenty boy dog names in the USA 1. Max Derivative: Maxwell, Maximillian Means: Large spring Inspired by: Max Mara - fashion designer label. Famous because of The German Shepherd dog of ‘The Bionic Woman’. 2. Jake Derivative: Jacob Means: To fill the place of another Inspired by: Boxer, Jake La Motta Famous because of Character in "Melrose Place" Jake – one of the Blues Brothers Actor, Jake Gyllenhaal 3. Buddy Derivative: Bud, Budd, Buddie Means: The welcome messenger. Inspired by: Singer Buddy Holly (1938-1959) Famous because of Story of a New Yorker who raised a gorilla called "Buddy" (1997 film). 4. Bear Means: Large mammal Inspired by: Bear Bryant, football coach 5. Bailey Derivative: Bailie Means: A trusted guardian of other peoples’ property Inspired by: The Old Bailey, a criminal court in London. 6. Shadow Means: A dark image cast by something blocking light. Famous because of a Golden Retriever in Film, "The Incredible Journey" (1993). 7. Sam Derivative: Samuel, Samson, Sambo Means: Heard by God 8. Lucky Means: Having good luck. Inspired by: Dog of President Ronald Reagan. 9. Rocky Means: An area with lots of rocks Famous because of Films of the same name with actor, Sylvester Stallone. Rocky the Flying Squirrel in the cartoon "Rocky and Bullwinkle". 10. Buster Derivative: Busta Means: Extraordinary one Famous because of Actor, Buster Keaton (1895-1966) 11. Casey Derivative: Cassey, Caysi, Kasey Means: The brave and watchful warrior who never slept Inspired by: Australian country singer, Kasey Chambers - Baseball player and manager, Casey Stengel - Song Casey Jones about the engineer of the Cannon Ball Express. 12. Cody Derivative: Codi, Codie, Means: A cushion Inspired by: Buffalo Bill, Wild West pioneer, born William Cody Famous because of Cody - actor Robin William's son. 13. Brandy Derivative: Brandi, Brandee, Brandie Means: An alcoholic drink distilled from wine Inspired by: Brandy the American R 'n' B pop star. Brandy used to flavour Christmas Cakes, Puddings and Custard. 14. Duke Means: Leader or highest nobleman Inspired by: Duke Ellington, jazz pianist. Famous because of Nickname of actor John Wayne (1907-1979) Dog in "The Beverley Hillbillies" (1962-71). 15. Charlie Derivative: Charles Means: Strong and manly Inspired by: Charlie Watts – drummer from The Rolling Stones. Famous because of Lead character Charlie Brown from "Peanuts" Actor Charlie Sheen. Actor, Charlie Chaplin. Prince Charles, heir to the throne. 16. Bandit Means: An outlaw or robber Famous because of Movie - Smokey and the Bandit. 17. Jack Derivative: John, Jacko Means: God's gracious gift Inspired by: Fairy story, Jack and the Beanstalk – Actor, Jack Nicholson. Actor, Jack Palance. Jack Osbourne - son of Sharon and Ozzy. Actor, Jack Lemmon. 18. Harley Means: From the meadow of the hares Inspired by: Harley Davidson motorcycle. Harley Street, street of private Doctors in London. 19. Rusty Derivative: Rusti Means: Covered in rust Famous because of The cat belonging to Elly May in "The Beverley Hillbillies" (1962-71). 20. Winston From a surname derived from an English place name, which was in turn derived from the Old English given name Wynnstan meaning "joy stone". Famous because of Winston Churchill (British prime minister during World War II).
Boubou Skrevet 2. Mai 2008 Rapporter Skrevet 2. Mai 2008 Digget Normal, hele ideen var så kul. Fra Norfolk familien ville jeg kanskje heller plukket Mowbray, Howard, eller Thomas...rett og slett. Den ideen likte jeg også. Fitz som forstavelse betyr "sønn av" så FitzAlan er sønn av Alan. Men Fitz alene kunne vært kult? Eller blir det litt Fritz? Gamle bikkja vår het Alfred, Lord Tennyson (Tennis til daglig) fordi han så så trist og fornem ut som valp...så det er litt i samme gata her. "Thomas de Mowbray, duke of Norfolk" - da har dere litt å velge i som daglignavn... Andre rett ut av hodet mitt... Orson Alfie Will Vigo Vasco Ozzy Hugo Victor Earl(y)
Synnikken Skrevet 2. Mai 2008 Rapporter Skrevet 2. Mai 2008 Boris (som min heter og det betyr "lille ulv" ) Kompis (syns det er så søtt med tanke på at det er jo en kompis gjennom hele livet dens) Ellers så slenger jeg bare inn. Bocca Mikkel Reidar Ravn Varg Willy Rambo Pumba Kanskje noe som passer til de andre hundene dine hadde vært kult?
12345 Skrevet 2. Mai 2008 Rapporter Skrevet 2. Mai 2008 Emil, Herro, Exon, Jesse, Dennis, Cito, Aron.
Terry&Monty Skrevet 2. Mai 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mai 2008 Jeg digget egentlig Rambo og Rocky Den ene hunden vår heter Monty, så det har vært foreslått Pyton (som i Monty Python) men det navnet er liksom ikke like fint alene
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar