Gå til innhold
Hundesonen.no

Klonet narkohund.


Gabriella

Recommended Posts

WOW!Aå like de var alle sammen,og de gikk og var helt opptatt av han der treneren...De var søte..Nå må jeg innrømme at jeg ikke kjenner bakdelene med kloning,men synes det virker spennende,samtidig som det er sprøtt/sykt..

Lurer på hvordan det vil gå i fremtiden med valpene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot kloning. Trenger ikke ha så mange grunner. Men jeg liker gennerelt ikke at vi tukler for mye med naturen og ting. Jeg tror at om vi forsetter så vil vi nok "trigge" grensene hele tiden og til slutt vil det komme noe katastrofalt ut av det hele.. Jeg er veldig fordomsfull mot nye ting. Ja

EDIT:

Sinnsykt like de valpene var.. Hadde nok ikke greid å skille dem fra hverdandre nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo helt ærlig si at jeg slår ikke tanken fra meg med en gang..

En narkohund er ett verktøy (lets face it), og om dette faktisk kan redde mange menneske liv, både hos dem som bruker stoff og dem som er involvert i alt rundt.

Jeg må jo da si at jeg veier litt ting mot hverandre....

Men jeg er spent på om hundene faktisk vil bli lik sin Pappa i alle egenskaper eller ikke? Det resultatet kunne jeg gjerne tenkt meg å se, spesiellt siden måten hunden jobber på ofte ligger mye hos fører. (+utvelgelse av hund pg opplevelser i oppveksten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det kloning jeg så et program om på TV? De hadde klonet en sau, og sauen ble syk på mange rare måter.. Den levde noen år og fikk faktisk et lam, men det var som om sauen ble eldre mye raskere enn den skulle syns jeg å huske. Og til slutt døde hun av et eller annet som skjedde inni kroppen hennes pga den raske aldringen.

Jeg tror det må være en eller annen bakdel med kloning, og den er kanskje ikke så hyggelig.. Men hvis 8 narko/bombe/whateverhunder kan hjelpe til i 5 år før de dør så er jo verdt det(?)

On February 14, 2003, Dolly was euthanised because of a progressive lung disease.[10] A Finn Dorset such as Dolly has a life expectancy of around 12 to 15 years, but Dolly lived to be only six years of age. An autopsy showed she had a form of lung cancer called Jaagsiekte that is a fairly common disease of sheep and is caused by the retrovirus JSRV.[11] Roslin scientists stated that they did not think there was a connection with Dolly's being a clone, and that other sheep in the same flock had died of the same disease.[10] Such lung diseases are a particular danger for sheep kept indoors, and Dolly had to sleep inside for security reasons.

However, some believe a contributing factor to Dolly's death was that she could have been born with a genetic age of six years, the same age as the sheep from which she was cloned. One basis for this idea was the finding that Dolly's telomeres were short, which typically is a result of the aging process.[12][13] However, the Roslin Institute have stated that intensive health screening did not reveal any abnormalities in Dolly that could have come from advanced aging.[14]

Her er forresten info om den klonede sauen. Hun het Dolly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sauen du så om var sikkert Dolly. Hun døde etter noen år ja. Hun var det første dyret som ble klonet.

Valpene kommer til å være lik sin far, men med forskjell på hvordan de vokser opp/miljøet de vokser opp i og hvordan de blir trenet.

Er egentlig imot kloning, av etiske grunner. Men som JeanetteH sier så er jo hundens jobb å være narkotika hund. Syns likevell at de kunne fått valper må normalt vis, og ikke ved kloning. (som er å tukle med naturen. ikke at vi ikke tukler med naturen på andre måter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo helt ærlig si at jeg slår ikke tanken fra meg med en gang..

En narkohund er ett verktøy (lets face it), og om dette faktisk kan redde mange menneske liv, både hos dem som bruker stoff og dem som er involvert i alt rundt.

Jeg må jo da si at jeg veier litt ting mot hverandre....

Men jeg er spent på om hundene faktisk vil bli lik sin Pappa i alle egenskaper eller ikke? Det resultatet kunne jeg gjerne tenkt meg å se, spesiellt siden måten hunden jobber på ofte ligger mye hos fører. (+utvelgelse av hund pg opplevelser i oppveksten).

Jeg må egentlig si meg litt enig med deg, selv om `kloning` ikke akkurat er det jeg liker aller best her i verden, og syns det er etisk/moralsk diskutabelt til tider.. Men du har helt rett; narkohunder er et verktøy, og så lenge vi holder oss til å klone dyr, og ikke mennesker, så er det likevel greiere, på en måte..

Og om ikke annet, så må jo dette være en ypperlig mulighet til å studere gener og miljøet påvirkning på individer! Jeg kjenner det kribler en liten forsker inni meg nå, haha.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er spent på om hundene faktisk vil bli lik sin Pappa i alle egenskaper eller ikke? Det resultatet kunne jeg gjerne tenkt meg å se, spesiellt siden måten hunden jobber på ofte ligger mye hos fører. (+utvelgelse av hund pg opplevelser i oppveksten).

Og om ikke annet, så må jo dette være en ypperlig mulighet til å studere gener og miljøet påvirkning på individer! Jeg kjenner det kribler en liten forsker inni meg nå, haha.. :whistle:

Ja, det kjenner jeg og at jeg syns er litt interessant. En ypperlig mulighet til å se hva som er arv og hva som er miljø. Håper det går an å følge dette prosjektet på en eller annen måte fremover :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det kloning jeg så et program om på TV? De hadde klonet en sau, og sauen ble syk på mange rare måter.. Den levde noen år og fikk faktisk et lam, men det var som om sauen ble eldre mye raskere enn den skulle syns jeg å huske. Og til slutt døde hun av et eller annet som skjedde inni kroppen hennes pga den raske aldringen.

Jeg tror det må være en eller annen bakdel med kloning, og den er kanskje ikke så hyggelig.. Men hvis 8 narko/bombe/whateverhunder kan hjelpe til i 5 år før de dør så er jo verdt det(?)

Det er rett og slett ikke noen god grunn for å klone noe i den hensikt at de skal gjøre en jobb for oss. Er det slik at det medfører sykdom eller annet med denne kloningen, som forkorter livet- så klarer jeg iaf ikke å rettferdiggjøre det.

Målet helliger IKKE middelet.

Nei, mekk en narkohund gjennom trening- ikke kloning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloning av dyr synes jeg rett og slett blir helt feil. Synes at teknologien noenganger går litt for langt å overstyrer ting som dette til å bli unaurlig. Det neste blir å klone mennesker,gud veit om det ikke er allerede i prosess. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...