Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt Ringtrening/Treff!

Nikki72

Recommended Posts

Skrevet

Syntes vi kan ta et ringtrenings treff kanske snart igjen jeg. :)

Flere som har lyst?

Noen forslag til tid å sted?

Jeg kan de fleste dager uten om søndag.

Skrevet

Jeg og Blondie kommer :) Bare et lite forbehold... Jeg lurer på om urinveisinfeskjonen hun har hatt ikke er helt borte, skal til vet med urinprøve senere i dag. Så hvis hun ikke er frisk og det regner og er vått ute, så får vi ikke kommet... Våt valpemage gjør i grunn ikke saken så mye bedre :D

Skrevet

Blondie hadde ikke urinveisinfeksjon, så da kommer vi uansett :)

Lenge pleier det å være da? Jeg får bussen herfra så jeg er i Nes parken rett før fire, men hvis jeg må ta bussen hjem så må jeg ta en buss som går 17.05, og det er jo bare en time :D Men kan høre om kjæresten min har mulighet til å hente meg altså...

Skrevet
Blondie hadde ikke urinveisinfeksjon, så da kommer vi uansett :ahappy:

Lenge pleier det å være da? Jeg får bussen herfra så jeg er i Nes parken rett før fire, men hvis jeg må ta bussen hjem så må jeg ta en buss som går 17.05, og det er jo bare en time :ahappy: Men kan høre om kjæresten min har mulighet til å hente meg altså...

du vil nok rekke det :P jegpleier ikke være så mye lenger enn en time :P

jeg og Thoe kommer kanskje også hvis jeg ikke er for fylleskyk ;) neida...

Skrevet

Kan jeg ta med ei som ikke er her på sonen også? Ble kjent med ei jente som bor rett ved siden her på hundetreninga i går.. Hun har en langhåret dachs hannhund, hun hadde litt lyst til å bli med i dag.. Er det bare for oss soniser eller kan hun være med?

Skrevet

Da har jeg fått lagt ut noen bilder. De ligger i bloggen min, og jeg er lat og ikke gidder å putte de inn her i dag.

Ble veldig begrensa med bilder denne gangen faktisk, og en haug med hunder som mangler.... Får ta av de neste gang.

www.iskonirm.com

• 1 year later...
Skrevet

Skal lage et nytt avatar gallery. Har laget en del avatars selv, og skal lage enda flere. Alle er laget spesielt for dette forumet.

Det nye galleriet skal være et eget forum, med en del underforum for forskjellige ting, når det blir flere avatars. Vil helst at ingen poster i dette forumet, hvis dere har noen avatars, kan dere PM meg, sende e-mail, eller laste de opp på siden vår.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...