Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra helvete til himmels på to dager


jaktlykke

Recommended Posts

Lørdag gikk vi blodsporkonkurranse på Os og det endte rett i myra. Amigo jobba som en helt i sporet men han gav for aller første gangen opp :) Makan - jeg fatter ikke hva som skjedde, men han fant ikke ut av det i alle fall. Så det ble en 0 og kritikken var som følger: "en hund som ikke hadde dagen".

I dag var vi på nok en blodsporkonkurranse. Jeg får vite at det er en vanskelig terreng med MYE vilt og jeg kjenner at nervøsiteten er tilstede mer enn noen annen gang. Jeg har fått samme dommer som under NM og hun er streng som fy.

Jeg fokuserer kun på Amigo og prøver å drite i dem som går bak og ser på. Vi SKAL finne skanken i dag har jeg bestemt meg for. Det er fullt av ferske hjortetråkk overalt og det river i nesa mi av dyr. Feiemerker er det hvor jeg enn ser og jeg tenker heeeerregud - hvordan skal dette gå???

Men jeg lar gutten jobbe i vei og jeg føler han er på spor. Brått stiller han seg opp med fullt fokus på en liten bakketopp. Der er det dyr, sier jeg til dommeren. Amigo har bestemt seg - dit opp skal han - og jeg lar ham gå ut lina. Han blir stående litt og speide for deretter å avbryte og gå tilbake til blodsporet. Flinkeste gutten sin det!

Vi kommer til sporslutt etter 25 minutter og dommer og sporlegger er meget imponert. Han er den første hunden som har klart å gjennomføre et spor der; alle andre forsvinner over på ferskspor. Og ingen av deres hunder hadde klart dette sier de - for dette var vanskelig!

5 hunder får 1 premie og Amigo er blant dem - han blir nr. 4 totalt av 16 ekvipasjer.

Kritikken:

"En meget god ekvipasje som starter bra. Kommer inn i et terreng med MYE vilt. Ekvipasjen er mye av sporet men jobber seg på igjen. En ærlig hund. Finner klov etter 25 min".

1 premie :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens; det kjennes herlig ut!

Vi var også så heldige at vi vant et gavekort på svømming i basseng for hund hos AquaDog i Bergen - det skal jeg pinadø benytte meg av engang det har seg slik at vi er i Bergensområdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...