Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisu's Little brevehart! Ny kanin :D

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Takk :ahappy: !

Da er det besemt!

Tisu's Little breveheart!

Fult Navn: Tisu's little breveheart.

Kalle Navn: Lewis.

Rase: Løvehode

Farge: Svart/ broket

Født: 10 Mars 08.

Oppdretter: Tisu

Eier: Heldige meg ! :ahappy:

Bilder kommer etter hvert nå !

Skrevet
Ta et sånt bildet foran ansiktet hans som du gjorde på siden før :whistle:

Det var bare nydelig<3 ( :

Yes, skal bli :drool:

Ska ut og ta en photoshot med kaninene nå! Bilder kommer senere idag.. :)

Skrevet

Takk for masse hyggelige komentarer! :)

Her kommer noen nye bilder tatt for en times tid siden:

DSC01108.jpg

DSC01109.jpg

DSC01115.jpg

Oops: Den kanin-sela er i størrelse S, så du skjønner vel hvor lita hun egentlig er?:)

mindre-3.jpg

DSC01139.jpg

Prøvde meg på et hodebilde som var etterlyst her :D

DSC01140-1.jpg

Såå stor er jeg!

DSC01146.jpg

DSC01149.jpg

DSC01154.jpg

Det var de 'få' bildene jeg hadde :D

Skrevet

Første møte med Pia !

Før den stor timen !

DSC01058.jpg

Hvem er du ?

DSC01068.jpg

Svar da ..

DSC01070.jpg

DSC01071-1.jpg

Hva gjør du, Pia ? (lol, tok akkurat bilde når hun løfta føttene )

DSC01069.jpg

okei! Du er godkjent så lenge du ikke tar gulerota mi ! ..

DSC01072-1.jpg

Synes litt synd på lewis siden han hadde funnet seg en gulerot bit, men Pia kom og tok den fra han så de fikk en bit hver.

DSC01064.jpg

det var alt :P

Skrevet

aww<3 SØT! :P Ser ut som Pia tråkker på Lewis på det tredje bildet <3 :P

Begge er bare kjempe søte assa :P

Skrevet

Ting går ikke så bra ..

Lille nøste mitt er syk. Datt konstant til Høyre i morgest og det ventre øyet gikk til høyre ..

Tok ingen sjanser og dro til dyrlegen etter skolen. JEg fikk høre at det KUNNE vær mellomørebetennelse, men det har ikke påvirket øynene (som styres av hjernen). Det kun være både og. Men det er noe som forstyrrer nervesystemet i hjernen. Kan være: Slag, Hjerneblødning, Medfødt/på ført hjerne-skade. :/ Fikk beskjed om vis han ikke klarte gå i morgen, var det beste og la han slippe. Vis han var i samme form som idag skulle vi vente til over helgen, men vis han ikke var bedre da var det best og la han sovne :)

Han er så søt, mens vi sto og snakket med dyrlegen satt Lewis i hånden hans og bare kosa (sleika) ..

Foreløpig går han på en antibiotika kur, dyrlegen mente det var best i tilfeltet det var mellomørebetennelse.

Noe som var merkelig var at han synes antibiotikan var god! :o

Lille raringen min! :P

Skrevet

Å neeii :) Håper det kommer til å gå bra! Stakkars lille han er jo så søt! Du må fortelle videre om hva som skjer når du vet noe mer!

Skrevet

Joda, ting går bedre med Lewis heldigvis!

Men sprøyte nedi munnen morgen og kveld er ikke så veldig stass

DSC_0479.jpg

Veldig nysgjerrig på det nye Carmeraet mitt også da :P

DSC_0509.jpg

Og en veldig god nusser er han også ;)

DSC_0518.jpg

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...