Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobber du?


ipadda

Jobber du?  

114 stemmer

  1. 1. Jobber du, eller jobber du ikke ?

    • Ja
      80
    • Nei
      34


Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Ja jeg er så heldig at jeg har en jobb å gå til. Men må si at jeg blir provosert over det du hentyder til her om at man er en feit taper om man ikke har jobb. (men det er vel bare for å få en diskusjon med "snert" i tenker eg)

Er ikke alle som er så heldige at dei får jobb sjøl om dei så gjerne vil ha det.

Ps: Jobber du selv eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig teit poll!

Nei, jeg jobber ikke. Er snrt under attføring. Dette betyr ikke at jeg er en feit taper av den grunn! Jeg var uheldig å få revet at nerver under en operasjon i magen, derfor er det UMULIG for meg å jobbe akkurat nå. Tro det eller ei, enkelte som ønsker å jobbe har ikke fysisk mulighet til det. I tillegg har jeg tre barn, hvorav jeg går hjemme med minstemann på tre år fordi jeg ikke fikk barnehageplass før til høsten.

Dessuten finnes det mange feite tapere i arbeidslivet også. Jeg har møtt mange av dem opp igjennom.

Hvordan definerer trådstarter seg som da? I følge profilen er det du 16 år gammel. Få deg noen år "på baken" før du stempler folk uten jobb som feite tapere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ironisk :lol:

Den er egentli ment til tråden litt lengre nede, hvor det står : Er utstilling for feite tapere uten jobb?

Så jeg tenkte jeg skulle lage en avstemming osv.. men jeg kan ta det vekk hvis noen føler seg "krenket" av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,jeg har jobb og har hatt den jobben i ti år. Jeg er lastebilsjåfør.

Er for tiden sjukmeldt.Legen sa jeg får ikke gå tilbake til samme jobb...

Jeg har kronisk betennelse i kroppen som herjer litt rundt.Jeg har også tre barn som jeg er aleneforsørger for så dagene har ofte litt lite timer.

Har fått beskjed om å roe ned.Da kom Bajas og reddet meg faktisk.Nå må jeg være ute på lange turer i skogen,ved sjøen og fjellet ....der finner jeg ro.

Livet er slett ikke så værst.

Nå håper jeg på å få gå skole .Da har jeg et ønske om sosialhøgskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke og har ikke abejdet siden jeg flyttede hertil, og en af grundene til det er nok mange nordmænds frygt for muslimer, da de spørger spørgsmål rundt om det, men kan ikke spørge direkte når jeg er til jobsamtaler, og at man i DK ikke giver referancer fa job længere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke og har ikke abejdet siden jeg flyttede hertil, og en af grundene til det er nok mange nordmænds frygt for muslimer, da de spørger spørgsmål rundt om det, men kan ikke spørge direkte når jeg er til jobsamtaler, og at man i DK ikke giver referancer fa job længere.

Er du muslim? Kan du ikke bare si til de som intervjuer deg at du har hund? Jeg tror mange nordmenn kan være litt skeptiske til muslimer, men jeg tror skepsisen er mindre hvis man har hund, da er man mer "normal", i mangel på et bedre ord. :lol: I følge Islam er vel hunder urene dyr, eller har jeg hørt feil? Det at du i så fall ikke er så "ekstrem" muslim som de kanskje kan tro, gjør de kanskje mer positive til deg? Misforstå meg rett nå, jeg synes det er helt forkastelig at de skal utelukke deg som medarbeider bare fordi du er muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du muslim? Kan du ikke bare si til de som intervjuer deg at du har hund? Jeg tror mange nordmenn kan være litt skeptiske til muslimer, men jeg tror skepsisen er mindre hvis man har hund, da er man mer "normal", i mangel på et bedre ord. :lol: I følge Islam er vel hunder urene dyr, eller har jeg hørt feil? Det at du i så fall ikke er så "ekstrem" muslim som de kanskje kan tro, gjør de kanskje mer positive til deg? Misforstå meg rett nå, jeg synes det er helt forkastelig at de skal utelukke deg som medarbeider bare fordi du er muslim.

Uhm jeg er ikke muslim, er medlem af den danske folkekirke ligesom mine forældre som forresten er dansk/norsk og dansk, som forresten "hænger" sammen med den norske, men idet jeg er mørk, så spørger de først om jeg er grønlænder, hvilket er meget fonærmende for en dansker, derefter går de til alle de andre spøgsmål, med hvad jeg sige til julebord, om mine holdninger til alkohol, om jeg kan være i rom med en der drikker alkohol, om jeg kunne have lyst til at gå med i byen med kollegaer, om jeg selv kunne finde på at drikke en øl, og om jeg har noget mod svinekød.

Det er standard spørgsmål jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på skole (vgs) og har for øyeblikket 1 jobb, men får 3 jobber fra 3.mai og utover :lol:

vaskejobb- hele året

jobber på besøksgård/park- sesonger

Butikkmedarbeider på BR leker- foreløbig sommerhjelp, men håper på å bli fast ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...