Gå til innhold
Hundesonen.no

Tekstilbur


Recommended Posts

Noen som har et tekstilbur å anbefale? Er det noen som har erfaring med tekstilburene de selger hos felleskjøpet?

http://burexperten.no/contents/media/l_por...me%20yellow.jpg

Har sett på dette, (bra pris)

http://www.zooprodukter.no/images/Hundebur...pg__[300px].jpg

dette (ganske dyrt)

http://shopimg.w3.no/15/Portable%20Pet%20H...ntermediate.jpg

og dette. (ganske dyrt)

Er det noen andre som burde sjekkes ut, og hvilke erfaringer har folket med de ovenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt det midterste buret i den største størrelsen. Det er bare genialt! Metallburet vårt er ganske stort og tungt å ta med seg.. og jeg er ganske svak i armene så jeg fikk liksom ikke helt til det der.

Dette nye buret kan jeg bære med meg som ingenting.. og det er utrolig praktisk med den bærevesken også som følger med. Det er lett å slå opp og igjen. Veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer llitt an på bruken av buret.

For de er ikke like gode alle sammen.

Jeg har hatt dette canvasburet ( som vel er bortimot det samme som det midterste i første innlegg ) i bilen i påvente av bilkjøp og nytt bur og på utstilling.

Det har ordentlige stenger, men den ene knakk ganske så kjapt, samt at det faktisk ble hull i stoffet.

Betalte nesten 1000 kroner for det...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Kjøpte nye til å bruke på utstilling.

Da trenger man liksom ikke tykke stenger, men det er viktigere at man kan pakke buret helt flatt, at det er lett å bære og å montere, samt at man kan lukke vinduene.

Valgte dette: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...7cbaYo1hQ113049 som er identisk med Portable home til en brøkdel av prisen...

Man får 4 stk til samme pris som et Partable home på denne nettbutikken.

De har også disse canvasburene til hyggelige priser:¨

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...7cbaYo1hQ113049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å kjøpe et som ikke trenger å være så sinnsykt bra men som tåler å bli brukt på kurs og sånn utover mot høsten. Da tenkte jeg å kjøpe et nytt og større bur, og hvis det forrige enda "står" så kan den eldste (og minste) hunden overta det buret. Hun har aldri ødelagt "noe" og hun er også så lita og lett at hun kunne nok fått et hvilket som helst tekstilbur men valpen er det kanskje litt værre med.

Hvordan er det inni burene? Masse åpne sømmer som kan tygges istykker? :lol: Valpen her klør noe forferdelig i tenna for tiden og hun elsker å tygge på sømmene ved glidelåser for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...

Om valpen tygger på det meste er det sikkert mulig for den å ødelegge alle disse tekstilburene.

Da Hampus var valp, løste jeg dette ved å gi han andre ting å tygge på om han var i buret.

Tyggeleker han likte godt og sånt.

Og med tyggeglad valp i tankene, hadde jeg nok styrt unna de dyreste burene, for jeg tror ikke de er sterkere i stoffet.

Det er surt å få tygget sund ting.

Men bedre å få ødelagt et bur til 250 kroner enn et til 1000 kroner liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bedre å få ødelagt et bur til 250 kroner enn et til 1000 kroner liksom...

Godt sagt!

Jeg tror jeg bestiller et jeg, valpen blir fort sliten og hun kan fint slappe av i bilbur osv. så etter litt trening på å ligge i tøybur med masse deilige tyggebein å tygge på tilgjengelig så må vi da klare å holde et "billigbur" i live iløped av sommeren til vi får kjøpt et nytt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det midterste og kunne ikke vært mer fornøyd. Har hatt det nederste også, men tungvint med bæreveske og glidlåser. Dyrehuset har billige av de i midten...

Hvilken størrelse har du?

My veier snart 9kg og er nok 40cm høy om ikke så lenge. Men jeg vil jo at hun skal kunne vokse i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse har du?

My veier snart 9kg og er nok 40cm høy om ikke så lenge. Men jeg vil jo at hun skal kunne vokse i det.

XXL, det er fordi på stevner og trening blir det mye bur, så det er mye større enn hva som trengs. Noen ganger har jeg begge inni der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det midterste buret, som du vet. Kjøpte det i helga, så jeg har ikke fått testet det så veldig mye enda, men det virker å være bra. Lyng har allerede stått oppå det, så det har tålt en 20kg aussie oppå, selv om det er noe jeg skal prøve å fohindre framover :rolleyes: Ellers virker det veldig stabilt og fint hittil.

Jeg har ikke brukt tøybur på noen av mine fram til jeg var sikker på at de ikke tygget på de. Lyng kunne nok fått tøybur for mange år siden, men det har ikke vært prioritert. Zima får ikke lov til å ligge i tøybur før jeg er sikker på at hun ikke tygger. Min erfaring er at hvis de først lærer seg at de kan komme seg ut av bur (tygging, skraping o.l.) så er det veldig stor sjanse for at de gjør det som voksne også om de plutselig finner det for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to på Plantasjen da de solgte. Vet ikke om de selger ennå? De funka i alle fall til sitt bruk og kosta 300kr eller noe sånt :)

Jeg også, kjøpte til kaninen min å betale 119 eller noe sånn?

De er jo helt grei de ! Blir helt sjokka når prisen på ett sånn er noen tusen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten likt det i midten. Det er kjempe greit å ha. Jeg kjøpte det i stavanger på en låve :) Arwen elsker det og det er enkelt å slå opp/ned! Det er også stabilt og går supert i bil synes jeg iallfall. :lol: Jeg kan iallfall anbefale deg det, for det er ett veldig bra bur som du kan bruke til alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det nederste, kjøpte det til under 500kr på en genial, lokal (nå nedlagt dessverre) butikk. Bruker jo ikke bur som oppbevaring akkurat, men jeg har da hatt det med på diverse ting og tang. Veldig enkelt å sette opp og ta ned, lett å bære. Men siden jeg har en hund som fungerer best utenfor buret, og sammen med meg, blir det ofte til at det står (tomt og) åpent. Man må jo passe på så hunden ikke graver seg ut, for det er jo fullt mulig. Det buret jeg har er ikke like stødig som de to andre du har bilde av. De har vel store stenger innvendig, det har ikke mitt. Ikke at det faller sammen (med mindre hunden hopper på det, som Tulla gjør innimellom), men de andre burene er mye mer..tja..robuste? stødige? kraftige? Og sikkert endel tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...