Gå til innhold
Hundesonen.no

Habitrail Safari

MinnieMus

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om det er noen lesere av dyresonen sin gnageravdeling som vet hvor jeg kan få tak i ekstra utstyr til mitt habitrail bur.

Jeg har et grønt habitrail safari bur som var i bruk til min forrige hamster.

Hamsteren likte labyrintburet sitt veldig godt så jeg vil gjerne bruke det på nytt til en annen hamster.

Når jeg hadde buret framme for å se på det kom jeg til å tråkke på en av delene. :oops:

Derfor har jeg vært over alt i dyreforretninger i Oslo og på nettet for å finne en erstatning.

"Hagen" sine Habitrail-sider på nett forteller at det bare er å notere artikkelnummer og få dyreforretningen til å bestille.

Det har jeg prøvd siden før jul, men ingen bestilte deler kommer til dyrebutikken her jeg bor.

Så gikk jeg til verks for å kjøpe et helt nytt bur.

Det gikk det heller ikke an å få tak i.

Dyreforretningen har sluttet å prøve å bestille fordi det aldri kommer noen ting fra Habitrail.

Så da gikk jeg på nettet for å bestille fra en nettbutikk eller ebay eller Finn.no

Men det er ikke mulig å få bestilt fra noen som sender til Norge, eller så er de utsolgt. :lol:

Finn og ebay har ikke hatt det jeg trenger i noen annonser.

Jeg trenger en ny dør til buret.

Er det noen der ute som har et habitrailbur de ikke trenger, eller som kan hjelpe meg å få tak i en dør?

Jeg betaler selvsagt.

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i nytt bur på Finn.no og funnet en nettside som heter hippo.co.nz så da ble det orden med habitraillabyrinten min igjen:o)

Men forøvrig så hørte jeg noe jeg egentlig synes er veldig flott. Og det var at det var så vanskelig å få tak i habitrail safari fordi det er kommet regler i EU mot alt for små hamsterbur :ahappy:

De som importerer habitraill til Norge får dem stort sett gjennom en importør i Sverige- som jo er med i EU.

De som lager Habitrail Safari har sluttet å sende til Europa på grunn av forbudet.

Derfor er det bare brukt utstyr å få tak i nå, dersom man ikke får tak i noe som importøren eller en dyrebutikk har liggende.

Nå er min labyrint endel større enn bare habitrail-buret alene. Det er flere bur som er koblet sammen, slik at hamsteret skal få så stor plass som mulig.

Men jeg synes altså det er flott å høre at dyreeiere i Europa må kjøpe større bur til dyrene enn det som var lovlig før :ahappy:

Det er jo ikke forbud i Norge, men det ville ikke vært dumt med en regel om minstemål på bur her heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...