Gå til innhold
Hundesonen.no

Habitrail Safari


MinnieMus

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om det er noen lesere av dyresonen sin gnageravdeling som vet hvor jeg kan få tak i ekstra utstyr til mitt habitrail bur.

Jeg har et grønt habitrail safari bur som var i bruk til min forrige hamster.

Hamsteren likte labyrintburet sitt veldig godt så jeg vil gjerne bruke det på nytt til en annen hamster.

Når jeg hadde buret framme for å se på det kom jeg til å tråkke på en av delene. :oops:

Derfor har jeg vært over alt i dyreforretninger i Oslo og på nettet for å finne en erstatning.

"Hagen" sine Habitrail-sider på nett forteller at det bare er å notere artikkelnummer og få dyreforretningen til å bestille.

Det har jeg prøvd siden før jul, men ingen bestilte deler kommer til dyrebutikken her jeg bor.

Så gikk jeg til verks for å kjøpe et helt nytt bur.

Det gikk det heller ikke an å få tak i.

Dyreforretningen har sluttet å prøve å bestille fordi det aldri kommer noen ting fra Habitrail.

Så da gikk jeg på nettet for å bestille fra en nettbutikk eller ebay eller Finn.no

Men det er ikke mulig å få bestilt fra noen som sender til Norge, eller så er de utsolgt. :lol:

Finn og ebay har ikke hatt det jeg trenger i noen annonser.

Jeg trenger en ny dør til buret.

Er det noen der ute som har et habitrailbur de ikke trenger, eller som kan hjelpe meg å få tak i en dør?

Jeg betaler selvsagt.

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i nytt bur på Finn.no og funnet en nettside som heter hippo.co.nz så da ble det orden med habitraillabyrinten min igjen:o)

Men forøvrig så hørte jeg noe jeg egentlig synes er veldig flott. Og det var at det var så vanskelig å få tak i habitrail safari fordi det er kommet regler i EU mot alt for små hamsterbur :ahappy:

De som importerer habitraill til Norge får dem stort sett gjennom en importør i Sverige- som jo er med i EU.

De som lager Habitrail Safari har sluttet å sende til Europa på grunn av forbudet.

Derfor er det bare brukt utstyr å få tak i nå, dersom man ikke får tak i noe som importøren eller en dyrebutikk har liggende.

Nå er min labyrint endel større enn bare habitrail-buret alene. Det er flere bur som er koblet sammen, slik at hamsteret skal få så stor plass som mulig.

Men jeg synes altså det er flott å høre at dyreeiere i Europa må kjøpe større bur til dyrene enn det som var lovlig før :ahappy:

Det er jo ikke forbud i Norge, men det ville ikke vært dumt med en regel om minstemål på bur her heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...