Gå til innhold
Hundesonen.no

Habitrail Safari

MinnieMus

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om det er noen lesere av dyresonen sin gnageravdeling som vet hvor jeg kan få tak i ekstra utstyr til mitt habitrail bur.

Jeg har et grønt habitrail safari bur som var i bruk til min forrige hamster.

Hamsteren likte labyrintburet sitt veldig godt så jeg vil gjerne bruke det på nytt til en annen hamster.

Når jeg hadde buret framme for å se på det kom jeg til å tråkke på en av delene. :oops:

Derfor har jeg vært over alt i dyreforretninger i Oslo og på nettet for å finne en erstatning.

"Hagen" sine Habitrail-sider på nett forteller at det bare er å notere artikkelnummer og få dyreforretningen til å bestille.

Det har jeg prøvd siden før jul, men ingen bestilte deler kommer til dyrebutikken her jeg bor.

Så gikk jeg til verks for å kjøpe et helt nytt bur.

Det gikk det heller ikke an å få tak i.

Dyreforretningen har sluttet å prøve å bestille fordi det aldri kommer noen ting fra Habitrail.

Så da gikk jeg på nettet for å bestille fra en nettbutikk eller ebay eller Finn.no

Men det er ikke mulig å få bestilt fra noen som sender til Norge, eller så er de utsolgt. :lol:

Finn og ebay har ikke hatt det jeg trenger i noen annonser.

Jeg trenger en ny dør til buret.

Er det noen der ute som har et habitrailbur de ikke trenger, eller som kan hjelpe meg å få tak i en dør?

Jeg betaler selvsagt.

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i nytt bur på Finn.no og funnet en nettside som heter hippo.co.nz så da ble det orden med habitraillabyrinten min igjen:o)

Men forøvrig så hørte jeg noe jeg egentlig synes er veldig flott. Og det var at det var så vanskelig å få tak i habitrail safari fordi det er kommet regler i EU mot alt for små hamsterbur :ahappy:

De som importerer habitraill til Norge får dem stort sett gjennom en importør i Sverige- som jo er med i EU.

De som lager Habitrail Safari har sluttet å sende til Europa på grunn av forbudet.

Derfor er det bare brukt utstyr å få tak i nå, dersom man ikke får tak i noe som importøren eller en dyrebutikk har liggende.

Nå er min labyrint endel større enn bare habitrail-buret alene. Det er flere bur som er koblet sammen, slik at hamsteret skal få så stor plass som mulig.

Men jeg synes altså det er flott å høre at dyreeiere i Europa må kjøpe større bur til dyrene enn det som var lovlig før :ahappy:

Det er jo ikke forbud i Norge, men det ville ikke vært dumt med en regel om minstemål på bur her heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...