Gå til innhold
Hundesonen.no

dårlig hundehold

Rabalder

Recommended Posts

Skrevet

Nå klarer jeg bare ikke se på denne stakkars hunden mer, men hvor skal jeg henvende meg for å melde fra? Noen som vet?

Eierne ser ikke ut til å forstå hvor vondt hunden har det og det nytter ikke å prøve å snakke med dem.

Skrevet
Nå klarer jeg bare ikke se på denne stakkars hunden mer, men hvor skal jeg henvende meg for å melde fra? Noen som vet?

Eierne ser ikke ut til å forstå hvor vondt hunden har det og det nytter ikke å prøve å snakke med dem.

Hva er det som er galt? Du kan jo prøve dyrevernet, kanskje politiet og. Om politiet ikkje gjer noko så kan dei sikkert gi deg råd om kva du kan/bør gjere.

Skrevet
politiet kommer til å si du skal ringe dyrevernet

Eller de har andre råd.... :D her så har vi en vetrinær som ofte tar seg av slike saker.

Skrevet

Takk for svar :D

Denne personen gjør ingenting, det er det som er problemet :D Hunden springer rundt for seg selv 24 timer i døgnet, bjeffer på unger og virker ustabil(dement?)Kan finne den sovende midt i veien midt på natta langt hjemmefra o.l MEN det største problemet er at hunden ikke kan gå normalt om du kan kalle det å gå i det hele tatt, den sjangler og faller og hopper sidelengs med bakbeina og for å klare å stå i ro noen sekund så står hunden nermest i spagat med bakbeina. Ser skikkelig grusomt ut. Eieren bare flirer av hunden når den sjangler og faller. Hunden er gammel, de har hatt den så lenge jeg kan huske. Vet at de har blitt meldt to? ganger tidligere angående andre hunder, men denne gamle har de på en eller annen måte alltid fått beholdt.

Skrevet

Vet hvordan du har det rabalder, bor en narkoman med en blanding av schæfer/rottweiler som halter 3 hus ned siden av meg. Tror hun har hd...politiet er der ganske ofte men de ser ikke på hunden de. Jeg er litt redd for og annmelde han pga jeg har nettopp flytta hit og ingen andre naboer har tørt og melde han.Har snakket med de. Er vondt og se på hunden går og halter. Er litt redd for og få de folka på nakken...hva synes dere jeg kan gjøre...si fra til vetten. Han kommer til og skjønne at det er meg er jeg redd for.

Skrevet

uff :D det der er ikke lett.... jeg ville ringt og bedt om å være anonym... da skal de sjekke det iløped av en mnd

Skrevet

Mattilsynet er de som skal ringes når detgjelder dårlig dyrehold! Så ring de du.. En gang for mye er bedre enn en gang for lite

Skrevet

jeg tror det er viking som tar inn hunder på ville veier. hvis du finner den ute alene igjen så ringer du til dem og de henter den, ringer til eieren som må hente den og betale en bot for å få den tilbake ellers blir den omplassert eller avlivet(hvis hunden er så syk som du sier)

Skrevet
jeg tror det er viking som tar inn hunder på ville veier. hvis du finner den ute alene igjen så ringer du til dem og de henter den, ringer til eieren som må hente den og betale en bot for å få den tilbake ellers blir den omplassert eller avlivet(hvis hunden er så syk som du sier)

Viking som driver id-brikke systemet i allefall... Så de kan sikkert også hjelpe... :wink:

Men hvis du tar hunden inn, å tar den med til veterinæren eller politiet og sier at du ikke aner hvem den tilhører, og har sett den lenge må de vel ta seg av den.?? Da skjer det iallefall noe...

Noen som har sett dyrepolitiet serien som går på animal planet.?

Skulle vært noe slikt i norge også, det er jo ingen fast sted man skal henvende seg for slikt...

Skrevet

Ja det skulle absolutt ha vært noe sånnt. Betalt jobb for folk som skal kunne ta vankjøtelse og ha makt til å ta ifra folk dyr. I samarbeid med politiet, og gi bøter og straffer.. men Norge prioriterer ikke sånnt.

Skrevet
Ja det skulle absolutt ha vært noe sånnt. Betalt jobb for folk som skal kunne ta vankjøtelse og ha makt til å ta ifra folk dyr. I samarbeid med politiet, og gi bøter og straffer.. men Norge prioriterer ikke sånnt.

allså. alle er i mot dyremisshandling. Det er ingen som liker det. Men samtidig er det ingen som vil betale mer skatt for at vi skal få dyrepoliti heller...

Skrevet

Skulle i d minste ha vært EN bestemt plass man skal hendvende seg...

Når vi hundefolk ikke vet så vet ingen andre heller vil jeg tro...

Den delen av skatten hadde vel ikke vært noe verre en enkelte andre skatter vi betaler..

Bibliotek for de som ikke bruker det...

Vei for de som ikke har bil.. osv..

Men norge er et vanskelig land å gjennomføre det i, når vi er så jævli langstrakt, men storbyer hadde vert forbedring, bare en politibetjent som hadde hatt nødvendig opplæring i slike saker... Så man kunne ringt politiet i alle tilfeller...

* Fantasere Modus... *

Skrevet

Du bør annmelle det. Hvis det ikke sjer noe kan det henne at hunden går rundt å lider lenge. Det hadde vært bedre om den hadde fått et nytt hjem. Ikke bry deg om hva de som eier den vil tenke, det kan jo være anonymt. Det beste er at hunden får det gått.

Hilsen heidi

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...