Gå til innhold
Hundesonen.no

Drittbikkjer


Pocoangelo

Recommended Posts

HVA er det med noen bikkjer??? HVA er så deilig med andre dyrs dritt??

Vi hadde med oss alle de små og Shadow ned i skauen her å lot dem springe villmann. Vi bruker GÅ med hundene i bånd på aktivitetsturer men i dag var det så nydelig vær og vi tenkte dem skulle få friheten i "gave" i dag. Etter å ha sprunget villt i en god stund (vi har god oversikt i området) så pludselig blir det heeelt stille og jeg må over haugen for å kikke på dem. Hva ser jeg? Fire bikkjer, alle med trynet trykket ned i en gresstust.

Jeg fikk en ekkel følelse og begynnte å rope på dem men ingen reaksjon, så da jeg kommer bort ser jeg en stor deilig "kake" med gele lignende dritt! Skikkelig sånn gørre!

Hele haugen stinket av verdens undergang og jeg ville aldeles spy!

Jeg fikk koplet alle sammen på å dro dem med meg avgårde, Chilli er den eneste jeg ikke fikk hektet fast i koppelet med en gang og da presterer jo klart Shadow å pisse over hele henne! Joda så når vi endelig fkom oss hjem var det tid for fullbad for hele gjengen.

Endelig ferdig og alle mann lå rolig og nybadet i sofaen mens vi inntok en god middag, begynner den ene etter den andre å spy ut den samme DRITTEN dem nettopp så lystig og ivrig inntok over hele den hvite sofaen og utover gulvteppet. Det luktet mildt sagt LEKKERT og matlysten forsvant riiimelig kjappt. :lol:

HVA er det som gjør at bikkjer eeeelsker å ete dritt???

Hilsen oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle hunder spiser sin og andres dritt. Det jeg fikk tips fra oppdretteren vår var

og gi hunden banan en gang dagelig. Del det opp i små biter for det er litt seigt og spise.

Det virker på noen hunder, ikke på alle. Det virket på kaisa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn til at de eter møkk kan også være at de har mangel på noe vitaminer el stoffer i kroppen.

Hmm.. Hørte også dette av en bekjent, og snakket med veterinæren.. Han sa det ikke fantes hold i. Hadde ingenting med det å gjøre sa han.. Men hvem vet..

Nesten alle hunder spiser sin og andres dritt. Det jeg fikk tips fra oppdretteren vår var

og gi hunden banan en gang dagelig. Del det opp i små biter for det er litt seigt og spise.

Det virker på noen hunder, ikke på alle. Det virket på kaisa

Fikk høre ananas jeg, og prøvde det.. Hjelp en liten periode også begynnte den igjen... (har bare ei som gjør dette regelmessig, de andre har ikke gjort dette sånn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hørte også dette av en bekjent, og snakket med veterinæren.. Han sa det ikke fantes hold i. Hadde ingenting med det å gjøre sa han.. Men hvem vet...

ok.. Jeg har vel og bare hørt dette, ikke noe som jeg vet 100% sikkert heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle hunder spiser sin og andres dritt. Det jeg fikk tips fra oppdretteren vår var

og gi hunden banan en gang dagelig. Del det opp i små biter for det er litt seigt og spise.

Det virker på noen hunder, ikke på alle. Det virket på kaisa :lol:

Min hund liker banan :lol: .

Men har aldri opplevd at hunder spiser sin egen dritt, eller andre hunders dritt for dens saks skyld. Kan ha litt med at her har vi utvalg i både hestemøkk og kudritt :D (Og eventuelle andre sorter dritt visst det skulle falle i smak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart, hvor mye hundene vil ha denne skiten. Hunden min liker hestebæsj godt, og vi som trener i ridehall plages mye pga dette. Hunden konsentrerer seg bare om bæsjen og så snart hun får sjangsen (feks innkalling,) løper hun rett bort til nærmeste skithaug og fråtser dette i deg så fort hun kan. Og hjelper det å straffe? neida. Det bryr hun seg ikke om. Vi prøvde å ta tobasco på alle skithaugene vi fant, men det hjalp ikke så mye det heller :rolleyes: Ble bare ekstra krydder det..

Huff, det er mye ekkelt hunder gjør. Vi gleder oss over at vinteren er straks over og vi får begynne å trene ute igjen! uten bæsj! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle hunder spiser sin og andres dritt. Det jeg fikk tips fra oppdretteren vår var

og gi hunden banan en gang dagelig. Del det opp i små biter for det er litt seigt og spise.

Det virker på noen hunder, ikke på alle. Det virket på kaisa :icon_redface:

Men ikke gi hunden en hel banan, bare sann ca. 1 3 del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla spiser egentlig både katte- og heste-bæsj. Nå for tiden går hun på homeopati-piller som bla hadde den virkningen (blant mange) at hunden ikke skulle spise så mye bæsj. Det er ikke derfor hun får de, men det er jo fint at det virker; hun går nå nemlig omveier rundt hestebæsjen hun tidligere kastet seg over! :icon_redface: Kattebæsj møter vi heldigvis sjelden på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla spiser egentlig både katte- og heste-bæsj. Nå for tiden går hun på homeopati-piller som bla hadde den virkningen (blant mange) at hunden ikke skulle spise så mye bæsj. Det er ikke derfor hun får de, men det er jo fint at det virker; hun går nå nemlig omveier rundt hestebæsjen hun tidligere kastet seg over! :icon_redface: Kattebæsj møter vi heldigvis sjelden på..

Mine bryr seg heldigvis lite om hestemøkk, så det er greit nok... Det er menneskemøkk vi har problem med <_< Det er ikke sånt der dere bor eller? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bryr seg heldigvis lite om hestemøkk, så det er greit nok... Det er menneskemøkk vi har problem med <_< Det er ikke sånt der dere bor eller? *flir*

Yuk! Nei det har jeg heldigvis ikke lagt noe særlig merke til! Har hørt det skal være ille i jaktsesongen, men da er jo skogen litt skummel, så vi holder oss på stier og sånt vi, og unngår de verste "dassene". Men jobber med ei som hadde vært på tur med boxerne sine på den tiden, og da hun skulle kalle de inn da de forsvant over en liten haug, kom de ikke. De hadde nemlig forsynt seg godt av noe "jeger-avfall" og rullet seg deilig inn i det etterpå. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuk! Nei det har jeg heldigvis ikke lagt noe særlig merke til! Har hørt det skal være ille i jaktsesongen, men da er jo skogen litt skummel, så vi holder oss på stier og sånt vi, og unngår de verste "dassene". Men jobber med ei som hadde vært på tur med boxerne sine på den tiden, og da hun skulle kalle de inn da de forsvant over en liten haug, kom de ikke. De hadde nemlig forsynt seg godt av noe "jeger-avfall" og rullet seg deilig inn i det etterpå. :icon_redface:

Hos oss liker tydeligvis folk å gjøre fra seg i skogen hele året.. Utrolig irriterende, spesielt de gangene det ligger midt i gangveien :whistle: Det eneste positive er at mine stort sett bare spiser det, og det er egentlig bedre enn at de ruller seg i det.. Orry har "badet" i det et par ganger, blant annet en morgen vi gikk morgentur før utstilling. Festlig å bade bikkjedyret 10 minutter før man skal sette seg i bilen *snøft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en som spiser godsaker han kommer over... Hundebæsj, sin egen inkludert, holder han seg unna, men det meste annet er veldig smaskens tydeligvis...

Men, jeg sier som Anette, tak og pris for at han spiser det fremfor å rulle seg i det... Jeg passet engang en "ruller", og det var ingen trivelig biltur hjem fra skogen når hun hadde rullet seg i menneskemøkk... (det var ganske så kvalmt å se det i jekslene på Snorre og, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg prøver nå å jobbe med "sladretrening" i forhold til hestemøkk også, jeg nå da!

(Lærte en gang for alle, for en to-tre hunder siden, at det å kjefte for at de prøvde å ta godsaker var dumt - da bare prøver de å løpe så raskt og så langt unna for å rekke frem i passe tid før deg, så de får forsynt seg med en munnfull eller to.)

Så nå er vi entusiastiske i møtet med hestemøkk og klikker og ordner - selv om det ser en tanke pussig ut ja! :rolleyes:

PS. For den som synes det er ille å sette hunden i BILEN etter et møte med "joggermøkk"... vel, jeg husker før jeg fikk lappen og hadde en entusiastisk ruller, var langt hjemmefra, og "måtte" ta banen hjem. Selv etter fire "dytte hunden utfor den lengste flytebryggen i vannet og la den svømme til land"-runder så var det en umiskjennelig eim i vognen vi satt i gitt. Hunden gjorde det ikke igjen forøvrig, det var en særs kald opplevelse for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...