Gå til innhold
Hundesonen.no

Bunad ?


Lollipopp

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Bestemoren min holder på å sy bunad til meg til konfirmasjonen min. Er fra Geiranger, så da blir vel bunaden en Sunnmørsbunad.

Begge foreldrene mine kommer fra Geiranger.

Googlet, og dette bildet stemmer ganske bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Nordfjordsbunad :P Eg kjem frå Nordfjord, og det gjer også mine besteforeldre. Min mor har akkurat same bunad som Wheatentass, eller ho helde på å skal få seg :flowers:

Eg også Googla, og dette bildet stemmer bra, bortsett frå at eg har ikkje same veske og eg har keep og sølvbelte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke bunad, og kommer neppe til å få meg det heller :flowers:

Slenger meg på den :P Fikk 15 000 eller bunad, så det var vel ingen tvil hva jeg skulle velge. Synes ikke bunad er så fint, så hadde nok aldri brukt den utenom den ene dagen jeg konfirmerte meg på uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fanabunad, som jeg fikk til 18-årsdagen min :flowers:

Fant ikke noe godkjent bilde på nett, så skal vurdere å legge ut bilde av bunaden min senere. Har nemlig hverken skrekkblå bånd eller oransjerød stoff, slik som alle bunadsbildene jeg finner, har.

Min far er fra Fana, men min mor er utenlandsk, og har dermed ingen bunadstradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blå nordlandsbunad. Hadde det ikke vært for at jeg arvet den hos min gudmor, så hadde det nok blitt en annen type, har ikke noe tilknytning til nordland. Bunaden min er noe av det fineste jeg kan kle på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke egen bunad, men kommer til å arve både bestemor sin, moren min sin og tanten min sin (jeg er altså eneste jente i den delen av familien). En er fra bergens området, en er fra vestfold og den siste er jeg usikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bunad, men har veldig veldig lyst på...

Dessverre har hele familien tilhørighet i Oslo, og Oslo-bunaden synes jeg ikke noe om... Jeg synes man bør ha en eller annen form for tilhørighet til stedet bunaden er fra, så da gjenstår festdraktene, og jeg har i grunn funnet flere som kunne vært aktuelle, men det sitter litt langt inne...(DYRT!)

Min svigerinne har en kjempefin beltestakk fra Telemark som jeg har lånt ved en anledning, og jeg stortrivdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i vestfold og har vestfoldbunad. Den sorte gammle om det sier noen noe. Ville enkli ikke ha den, men når mormor kunne sy den og jeg fikk alt av dem, kunne jeg jo ikke si nei, og det er jeg glad for. Blitt veldig glad i den. Fant ingen bra bilder på google. men har to hvor den synes delvis:p

http://i70.photobucket.com/albums/i102/bio.../17mai06008.jpg

http://i70.photobucket.com/albums/i102/bio.../17mai06001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bunad, men har veldig veldig lyst på...

Dessverre har hele familien tilhørighet i Oslo, og Oslo-bunaden synes jeg ikke noe om... Jeg synes man bør ha en eller annen form for tilhørighet til stedet bunaden er fra, så da gjenstår festdraktene, og jeg har i grunn funnet flere som kunne vært aktuelle, men det sitter litt langt inne...(DYRT!)

Min svigerinne har en kjempefin beltestakk fra Telemark som jeg har lånt ved en anledning, og jeg stortrivdes.

Helt enig. Du har ikke noen besteforeldre fra utenfor da? Begge mine foreldre er fra Oslo, men jeg har besteforeldre fra både Bergen og Vestfold. Vestfolddrakten er kjempefin, den har mamma. Jeg ble født i Trondheim og bodde der til jeg var syv år, så selv om jeg synes både Bergensdrakten og Vestfolddrakten er utrolig flotte var det bare Trønderbunaden jeg følte var "meg".

EDIT: oh my god, skrev Østfold- mente Vestfold:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...