Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstra utstyr til canon eos 400d

borderen

Recommended Posts

Det er en del utstyr jeg føler jeg mangler til kamerat mitt - canon eos 400d.

Til det ene objektivet (sigma 55-200mm) har jeg klart å miste lokket som beskytter linsa! Er det noen som var hvor jeg kan få kjøpt et nytt lokk?

Jeg ønsker også å kjøpe uv-filter (?) (gjennomsiktig glass/plast som man setter fast på objektivet. På den måten er det ikke så farlig om det blir riper!). Noen tips?

Jeg opplever også at når jeg skal ta mange bilder etterhverandre (både med og uten blitz), går det ikke, fordi kameraet er "Busy"!! Det er VELDIG irriterende, så jeg lurer på om noen vet hva man kan gjøre med det? Hjelper det f.eks med batterigrep?

Og tilsutt: Er det noen som mener de har god nytte av ekstern blitz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det ene objektivet (sigma 55-200mm) har jeg klart å miste lokket som beskytter linsa! Er det noen som var hvor jeg kan få kjøpt et nytt lokk? Jeg ønsker også å kjøpe uv-filter (?) (gjennomsiktig glass/plast som man setter fast på objektivet. På den måten er det ikke så farlig om det blir riper!). Noen tips?

Fort gjort å miste den... Her kan du finne nye:

http://www.scandinavianphoto.no/product/li...spx?sid=6291383

Du finner også UV-filtre her, men det er brått ikke sikkert du trenger det for å beskytte den fremre linsa. Husk at jo flere lag lyset må gå gjennom før det treffer bildebrikken, jo dårligere vil bildet bli. Jeg har hatt objektiver uten UV-filter lenge uten å ha problemer med riper på linsa. Det skal ganske mye til før de ødelegges :icon_redface:.

Jeg opplever også at når jeg skal ta mange bilder etterhverandre (både med og uten blitz), går det ikke, fordi kameraet er "Busy"! Det er VELDIG irriterende, så jeg lurer på om noen vet hva man kan gjøre med det? Hjelper det f.eks med batterigrep?

Dette går sannsynligvis på skrivehastigheten til minnekortet ditt og har ikke noe med batterigrep å gjøre. Kjøp deg et minnekort som er litt kjappere enn det du har kanskje ? Sandisk Extreme III skal være veldig bra - jeg har Sandisk Extreme VI og Extreme Ducati og de lagrer veldig fort de bildene som tas. Nå er det jo også sånn at når du tar mange bilder på rad, så fylles bufferen i kameraet opp, og det er den som må tømmes over på minnekortet for at nye bilder skal kunne tas (om jeg har forstått riktig da).

Og tilsutt: Er det noen som mener de har god nytte av ekstern blitz?

Det kommer veldig an på hva du ønsker å fotografere, men eksterne blitzer er jo langt bedre enn den innebygde selvsagt og har mange flere valgmuligheter enn man har med den innebygde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det hjalp meg en god del :icon_redface:

Hvordan tømmer man bufferen egentlig? Har aldri hørt om at det finnes noe sånt...

Det er noe som skjer automatisk fra kameraet det :ahappy:. For å kunne ta mange bilder på en gang, så må kameraet lagre bildene litt midlertidig fordi det tar for lang tid å lagre hvert bilde før et nytt kan tas. Derfor har man en sånn buffer der kameraet lagrer bildene før de skrives til minnekortet. Man merker det godt noen ganger når man tar mange bilder på rekke og rad. Det går bra med de første bildene (hvor mange kameraet kan lagre i bufferminnet er avhengig av kameramodellen), men så blir bufferen full, og kameraet må skrive bildene over på minnekortet. Dette skjer som sagt helt automatisk og er ikke noe du kan gjøre stort med :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...