Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bil

29a

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle dele denne lille filmsnutten med dere. Mange er sikkert klar over det allerede, noen har kanskje sett den, og det har nok vært diskutert flere ganger.

Det er på tysk, men for dem som ikke forstår språket, så skjønner man alt sammen ved å se filmen, demonstrasjonene er veldig bra!

http://www.adac.de/adactv/test_technik/Tie...cePageID=213582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig var det som forventet, bortsett fra den hunden som var sikret med selen.

Det synes jeg var skummelt å se, hvor dårlig sikret den faktisk var, og hvor galt det gikk.

Når jeg i tillegg har sett hvor populære disse selene har blitt, da blir jeg litt betenkt...

Bra link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å sett tilsvarende test av de burene som blir regnet for trygge feks Variocage ( som vi har bestemt oss for å kjøpe ) og Herkules.

Samt en test av disse spinkle, gjerne sammenleggbare burene de fleste dyrebutikker selger som bilbur.

Den sistnevnte kategori har jeg ingen tro på i grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen er på tysk men man trenger vel egentlig bare å få med seg det som skjer på selve videoen og ikke "bablinga" ...

Jeg vet hva jeg ønsker meg så snart vi får bil med plass til ordentlige bur iallefall. Men jeg også funnet ut at jeg skal få kjøpt et lite bur til den minste hunden så hun kan ligge i bur på gulvet midt i bilen. Den større hunden blir det værre med, og jeg hadde planlagt å bruke sele på henne... Men etter å ha sett denne videoen så ble jeg brått VELDIG usikker!

Se under krasjet mens "hunden" sitter fastspent i sele. Den fyker rett inn i setet som står foran, og hadde det vært en ordentlig hund ville den neppe overlevd. Festet (i metall??) på bilselen ryker tvers av under "kollisjonen" ! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen er på tysk men man trenger vel egentlig bare å få med seg det som skjer på selve videoen og ikke "bablinga" ...

Jeg vet hva jeg ønsker meg så snart vi får bil med plass til ordentlige bur iallefall. Men jeg også funnet ut at jeg skal få kjøpt et lite bur til den minste hunden så hun kan ligge i bur på gulvet midt i bilen. Den større hunden blir det værre med, og jeg hadde planlagt å bruke sele på henne... Men etter å ha sett denne videoen så ble jeg brått VELDIG usikker!

Se under krasjet mens "hunden" sitter fastspent i sele. Den fyker rett inn i setet som står foran, og hadde det vært en ordentlig hund ville den neppe overlevd. Festet (i metall??) på bilselen ryker tvers av under "kollisjonen" ! :flowers:

Ikke kjøp tysk kvalitet hvertfall..

Min hunde-bilsele er av samme type som brukes på mennesker, holder ikke den så holder den heller ikke på mennesker og da er det game-over uansett!

Latterlig dårlig illustrasjon av metall-vegg i bilen også. Var jo ikke festet i det heletatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Jeg kan være med i klubben, med bruksrase hann på 8.5 mnd. ..men for tiden er min veldig snill og god gutt. Det vil antakelig endre seg snart. 
    • På mandag ble faktisk Shero hele 12 år gammel. Han mener at gamle hunder ikke trenger å høre mer enn de vil. Han har også, i tillegg til å bjeffe på alt, begynt å bjeffe på ingenting. Men fremdeles ung i sinnet og elsker å leke.
    • Spurte aldri etter tips jeg luftet frustrasjon 😅 han begynte just læringen når jeg skrev og det var bare starten av turen med en unghund😅 men ja han lærte fort på under en uke kanskje når jeg bare dreit litt i naboen og trente. Må legge til at han heller ikke har bodd her lenge da han er omplasseringshund så man må ikke bare tenke ting før man vet alt 😊 har trent flere hunder til og gå i bånd og det er imidlertid hva de lærer av og det var det som funket på han. Min gamle hund lærte ikke sånn men det er jo personlig 😊 setter pris på dere tar dere tid til og skrive så masse uansett da! Vist dere har tips til kattejaging tar jeg det i mot 😂 det er våres store prosjekt i livet 😂 prøver og rose han når han er rolig men med engang belønningen er borte er også hunden rett med katten 😅  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...