Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammel hund som tisser inne


tohorn

Recommended Posts

Hei!

Vi har en 12 år gammel Kerry Blue Terrier som den siste tiden har begynt å tisse inne. Dette har han aldri gjort før og jeg lurer på om det er noen som har vært borti samme problemet og hva det eventuellt kan komme av.

Han er stort sett alene på dagtid da vi er på jobb, men tissing inne har aldri vært noe problem før. Nå kan han godt tisse inne mens vi er hjemme. Samtidig må han også ut hver natt. Hunden er ellers sprek og synes ikke å være syk på noen måte. Har lurt på om det kan være diabetes, ureinveisinnfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en sykdom ja, eller det kan ganske enkelt være alderdommen. Best å snakke med dyrlegen om dette, for det finnes mange alternativ til å måtte tørke opp og vaske mye inne. Medisiner, både vanlige og alternative, eller kanskje en form for bleie. Noen hannhunder fungerer også med hannhundbånd, sånn som går rundt magen og tissen og hindrer de fra å tisse inne. Hva du velger må jo selvsagt tilpasses årsaken til at hunden tisser inne. :| Er det urinveisinfeksjon så behandler man det, da bruker man selvsagt ikke hannhundbånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være forstørret prostata, min AH begynte å tisse inne når han var 9 år (tror jeg det var), og det var vissnok pga forstørret prostata. Uansett, ta en tur til veterinær og sjekk. Urinveisinfeksjon og prostata krever ikke rare undersøkelsen, for diabetes må man vel ta en blodprøve :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...