Gå til innhold
Hundesonen.no

Lureste måte å flytte alt fra en pc til en annen på

Aussieglis

Recommended Posts

Skrevet

Har fått ny pc med kortleser og mer hardiskplass men gruer meg sånn til å legge alt av bilder osv. fra denne pc'n og over på den andre. Hva blir egentlig letteste måte å gjøre noe sånt på? Jeg har ikke mye utstyr men typen har en kompis som er nerd av verste sort og jeg tror egentlig man finner alt man trenger der hvis man bare spør pent nok :)

Skrevet

Er det mye så lønner det seg å brenne en CD, alternativt kan du bruke USB-minne eller rett og slett sende filene til deg selv.

• 4 weeks later...
Skrevet

Du kan Zipe mapper, slik at de ta mindre plass, også legge dem over på en ekstern hardisk. Hvet du ikke hvordan man zipper filer så kan du søke på google. lett men gidder ikke forklare :lol:

• 3 months later...
Skrevet

Har du nettverkskort på begge maskinene noe som har vært standard de siste 10-15 åra så kan du kjøpe deg en kryssa kabel til maks 150kr. og koble maskinene direkte sammen. Når du har gjort det så deler du alt på den maskinene filene du skal flytte ligger på og legger det inn på den andre maskinen. Da blir alt ferdig av seg selv. Eksterne hardisker er ofte trege og hvis du ikke har så koster det fort noen tusen for en skikkelig ekstern hardisk når du bare kan bruke en krysset nettverks kabel til 150kr.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...