Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund savnet siden lørdag

Elin

Recommended Posts

Skrevet

Vet ikke om dette er rette plassen å sette inn denne linken.

Rop ut om det finnes en bedre plass.

Er hunden til ei venninne av meg dette gjelder. Send gjerne vidre til andre om du bor i nærheten. Kommer vistnok annonse i morgen i papirutgave.

Er vinter enda her nord å surt å kaldt...

http://www.ht.no/incoming/article147011.ece

Skrevet

Huff..stakkars lille hund !

Håper noen finner henne, så ho kan komme hjem til eieren sin igjen.

Hold oss oppdatert om hvordan letingen går, om det er sett spor etter henne osv...og selvfølgelig når ho kommer tilbake.

(Man må jo være optimist..)

Skrevet

Uff dette må føles tungt ut for eierne å ikke vite hvor hunden er. Håper så innerlig at noen har tatt hunden til seg å kontakter eierne med en gang de ser annonsen.

Skrevet

Var ingen som hadde tatt kontakt med eieren i dag selv om det var oppslag i avisa...

De skal vistnok ta kontakt med synske i kveld...

Kan jo hende hunden kom for nært elgen eller noe...

Skrevet

Får håpe at de synske kan få opp noe om situasjonen slik den er akkuratt nå. Får inderlig håpe at hunden fortsatt er i live ennå. Mitt hjerte er med eierne som sitter i uvissthet.

Skrevet

Jeg syns det er merkelig at hunden ikke har kommet til rette enda. Det er jo utrolig mange folk og hunder som fartes i akkurat det området. Men hun kan jo ha kommet ganske langt siden lørdagen da siden det er skaresnø og en så lett hund kan fartes utenom skiløypene og veiene. Krysser fingrene for at hun har snart kommer til rette, stakkars.

Skrevet
Ny artikkel om Tara i Harstad Tidene

http://www.ht.no/incoming/article148905.ece

Står også litt om de synske i artikkelen

Uff får bare mere vondt av hele denne saken her jeg. Skjønner at det kan være forvirrende for eierne å få varsel om at hunden kan være død,men når man ikke kommer over kroppen på hunden hadde jeg nok stusset litt på det selv. Hadde nok ikke gitt opp håpet heller. Håper så innerlig at hunden fortsatt er i live. Om jeg så bodde merkere skulle jeg ha hjulpet til i leteaksjonen.

Har det vært sporhunder som har hjulpet til i leteaksjonen? Kanskje det hadde funket med å komme på sporet av hunden? Eller nå spom det er så lenge siden unden forsvant er det kanskje like håpløst... :icon_redface:

Skrevet

Kjemptrasig for både eier og hund.

Håper de finner den frisk og like hel.

Om det nå er sånn at hunden er død, er det likevel bedre om den blir funnet enn om de aldri får vite.

I hvertfall tenker jeg sånn i forhold til mine hunder.

Blir nok å se litt mer nøe rundt meg når vi lufter hundene mellom klassene i helgas utstilling i Harstad.

Huff, de komentarene man kan lese under den siste artikkelen altså.

Den vitner om liten forståelse blandt folk altså!

Hva er problemet med å bare la være å lese om saken da?

Blar jammen gjennom mange sider i avise som ikke interesserer meg daglig, uten at jeg føler trang til å komentere det på en heller stygg måte.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...