Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund savnet siden lørdag


Elin

Recommended Posts

Vet ikke om dette er rette plassen å sette inn denne linken.

Rop ut om det finnes en bedre plass.

Er hunden til ei venninne av meg dette gjelder. Send gjerne vidre til andre om du bor i nærheten. Kommer vistnok annonse i morgen i papirutgave.

Er vinter enda her nord å surt å kaldt...

http://www.ht.no/incoming/article147011.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..stakkars lille hund !

Håper noen finner henne, så ho kan komme hjem til eieren sin igjen.

Hold oss oppdatert om hvordan letingen går, om det er sett spor etter henne osv...og selvfølgelig når ho kommer tilbake.

(Man må jo være optimist..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er merkelig at hunden ikke har kommet til rette enda. Det er jo utrolig mange folk og hunder som fartes i akkurat det området. Men hun kan jo ha kommet ganske langt siden lørdagen da siden det er skaresnø og en så lett hund kan fartes utenom skiløypene og veiene. Krysser fingrene for at hun har snart kommer til rette, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny artikkel om Tara i Harstad Tidene

http://www.ht.no/incoming/article148905.ece

Står også litt om de synske i artikkelen

Uff får bare mere vondt av hele denne saken her jeg. Skjønner at det kan være forvirrende for eierne å få varsel om at hunden kan være død,men når man ikke kommer over kroppen på hunden hadde jeg nok stusset litt på det selv. Hadde nok ikke gitt opp håpet heller. Håper så innerlig at hunden fortsatt er i live. Om jeg så bodde merkere skulle jeg ha hjulpet til i leteaksjonen.

Har det vært sporhunder som har hjulpet til i leteaksjonen? Kanskje det hadde funket med å komme på sporet av hunden? Eller nå spom det er så lenge siden unden forsvant er det kanskje like håpløst... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemptrasig for både eier og hund.

Håper de finner den frisk og like hel.

Om det nå er sånn at hunden er død, er det likevel bedre om den blir funnet enn om de aldri får vite.

I hvertfall tenker jeg sånn i forhold til mine hunder.

Blir nok å se litt mer nøe rundt meg når vi lufter hundene mellom klassene i helgas utstilling i Harstad.

Huff, de komentarene man kan lese under den siste artikkelen altså.

Den vitner om liten forståelse blandt folk altså!

Hva er problemet med å bare la være å lese om saken da?

Blar jammen gjennom mange sider i avise som ikke interesserer meg daglig, uten at jeg føler trang til å komentere det på en heller stygg måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...