Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund savnet siden lørdag

Elin

Recommended Posts

Skrevet

Vet ikke om dette er rette plassen å sette inn denne linken.

Rop ut om det finnes en bedre plass.

Er hunden til ei venninne av meg dette gjelder. Send gjerne vidre til andre om du bor i nærheten. Kommer vistnok annonse i morgen i papirutgave.

Er vinter enda her nord å surt å kaldt...

http://www.ht.no/incoming/article147011.ece

Skrevet

Huff..stakkars lille hund !

Håper noen finner henne, så ho kan komme hjem til eieren sin igjen.

Hold oss oppdatert om hvordan letingen går, om det er sett spor etter henne osv...og selvfølgelig når ho kommer tilbake.

(Man må jo være optimist..)

Skrevet

Uff dette må føles tungt ut for eierne å ikke vite hvor hunden er. Håper så innerlig at noen har tatt hunden til seg å kontakter eierne med en gang de ser annonsen.

Skrevet

Var ingen som hadde tatt kontakt med eieren i dag selv om det var oppslag i avisa...

De skal vistnok ta kontakt med synske i kveld...

Kan jo hende hunden kom for nært elgen eller noe...

Skrevet

Får håpe at de synske kan få opp noe om situasjonen slik den er akkuratt nå. Får inderlig håpe at hunden fortsatt er i live ennå. Mitt hjerte er med eierne som sitter i uvissthet.

Skrevet

Jeg syns det er merkelig at hunden ikke har kommet til rette enda. Det er jo utrolig mange folk og hunder som fartes i akkurat det området. Men hun kan jo ha kommet ganske langt siden lørdagen da siden det er skaresnø og en så lett hund kan fartes utenom skiløypene og veiene. Krysser fingrene for at hun har snart kommer til rette, stakkars.

Skrevet
Ny artikkel om Tara i Harstad Tidene

http://www.ht.no/incoming/article148905.ece

Står også litt om de synske i artikkelen

Uff får bare mere vondt av hele denne saken her jeg. Skjønner at det kan være forvirrende for eierne å få varsel om at hunden kan være død,men når man ikke kommer over kroppen på hunden hadde jeg nok stusset litt på det selv. Hadde nok ikke gitt opp håpet heller. Håper så innerlig at hunden fortsatt er i live. Om jeg så bodde merkere skulle jeg ha hjulpet til i leteaksjonen.

Har det vært sporhunder som har hjulpet til i leteaksjonen? Kanskje det hadde funket med å komme på sporet av hunden? Eller nå spom det er så lenge siden unden forsvant er det kanskje like håpløst... :icon_redface:

Skrevet

Kjemptrasig for både eier og hund.

Håper de finner den frisk og like hel.

Om det nå er sånn at hunden er død, er det likevel bedre om den blir funnet enn om de aldri får vite.

I hvertfall tenker jeg sånn i forhold til mine hunder.

Blir nok å se litt mer nøe rundt meg når vi lufter hundene mellom klassene i helgas utstilling i Harstad.

Huff, de komentarene man kan lese under den siste artikkelen altså.

Den vitner om liten forståelse blandt folk altså!

Hva er problemet med å bare la være å lese om saken da?

Blar jammen gjennom mange sider i avise som ikke interesserer meg daglig, uten at jeg føler trang til å komentere det på en heller stygg måte.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
    • Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...