Gå til innhold
Hundesonen.no

Diaré


Recommended Posts

Borderen min har fått diaré. Startet mandag kveld, og har flere grøtete avføringer daglig, og også vanntynne. Aner ikke hva det kommer av, og har prøvd å gi Canikur tabletter. Gir også litt kokt ris. Nå for litt siden måtte han ut igjen, og da var avføringen helt gul og tynn. :oops:

Noen som vet hva dette kommer av, og ikke minst hvordan kan jeg bli kvitt det fortest mulig? Vi skal nemlig på kurs til helgen, og da er det en fordel å slippe diaré! Veldig fint om noen kan hjelpe meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast hunden; ikke gi den mat. Fortsett med Canikur. Supplèr med Zoolac (reseptfritt). Sørg for at den får nok væske, tilsett gjerne pulver for sånt som du får kjøpt hos dyrlege, elektrolytter, var det det het?. Begynn forsiktig med ris og fiskeboller og cottage cheese når hunden er blitt tom i magen og ikke bajser mer. Men spørs om du blir kvitt det til helgen, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode råd!

Torsdag gikk vi til dyrlegen, og det var ingen vanlig diare. Det var tykktarmsbetennelse. Vet ikke helt hva som har utløst det, men med fôrbytte og pro-kolin gikk det heldigvis over. Han har vært frisk og rask hele tiden, så vi dro på kurs uten diare...

Takk alle sammen! Gulrota skal jeg huske på - det var nytt for meg. Hvor mye gir dere forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...