Gå til innhold
Hundesonen.no

Ufrivillig fostermor til 4 skogsmus-unger

nikita73

Recommended Posts

Hei

Det har seg slik at vi dro for å tømme en tilhenger med diverse søppel som hadde stått på hengeren hele vinteren. Kom på søppelfyllinga og begynte å tømme hengeren. Oppi hengeren lå det en madrass som da en liten skogsmus familie hadde slått leir. Dette visste ikke vi før vi tok ut madrassen og det datt 4 små babyer ut, og mamma musa pilte avgårde!

jeg kunne ikke bare la disse små nøstene være, for de er ikke store nok til å overleve uten melk ennå. Tok disse med meg hjem, og leste det jeg kom over av info på nett.

Har hatt de i snart 2 døgn, alle spiser og enn så lenge ser det greit ut, men man kan aldri vite. De får melkepulver for kattunger og synes det er godt.

Jeg håper jeg kan klare å fostre de opp, så de kan slippes ut igjen. Med det samme de tar til seg fast føde slutter jeg å håndtere de så de ikke skal bli for tamme.

post-3249-1207086034_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med museoppdragelsen?

Wow , det syns jeg er beundringsverdig!

Har du tenkt på å faktisk beholde de siden de vil bli særdeles tamme siden du mater dem for hånd?

Eller det kan bli litt dumt siden du sikker har forskjellige kjønn!

Lykke til :-)

Synes nå at ville dyr bør forbli i naturen hvis mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Wow, så flott gjort av deg :wub:

Jeg smelta helt av det bildet :ahappy:

Hadde aldri greid å gi dem fra meg ;)

Men jeg skjønner jo at de får det best i det fri, om de da ikke blir for vant til menneskehåndtering.

Kjempebra gjort av deg, jeg er imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...