Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker barnehage som hundedo


Krelise

Recommended Posts

Er nok av hundeeiere som ikke tar ansvar for "avfall" etter hundene sine. Skikkelig ekkelt!

Var i helgen oppom å kikket på utstillingen på Bønes, og fikk et lite sjokk da jeg gikk oppover veien der. Har aldri sett så mye hundedrit langs veien før, og der var vel "hundeeliten" som var på utstilling?

Fysjom, skamme seg alle som hadde "glemt" å ta med poser...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj!

Jeg skal selv innrømme at det er ikke alle bæsjene jeg tar opp. Det er de nedi ei grøft eller oppi skogen. Men når vi er i byen og på turstier tar jeg ALLTID opp !

I dag skulle jeg gå over til byen, og det var nesten så jeg fikk angst: tomt for hundeposer!

Tok med meg noen brødposer. puh. Jeg går ikke tur uten pose. Det er utrolig pinlig når folk ser hunden din bæsje og du har ikke med pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det er så kjipt at det faktisk er så ille at det kommer slike artikler. Jeg føler meg stolt hver gang jeg går rundt med en bæsjepose i hånda. I vårt boligområde virker det som om alle er flinke til å plukke opp. Ser masse hunder, men ingen bæsj, kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok av hundeeiere som ikke tar ansvar for "avfall" etter hundene sine. Skikkelig ekkelt!

Var i helgen oppom å kikket på utstillingen på Bønes, og fikk et lite sjokk da jeg gikk oppover veien der. Har aldri sett så mye hundedrit langs veien før, og der var vel "hundeeliten" som var på utstilling?

Fysjom, skamme seg alle som hadde "glemt" å ta med poser...!

nett det der reagerte eg og på. masse dritt over alt.

Er ikkje rart visst de ikkje ønsker oss tilbake neste år pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedi gaten her hvor vi bor (Bergen sentrum) er det et lite tun med en gressflekk, fontene osv.. Her går jeg ofte forbi og hunden min bæsjer gjerne på gressflekken men jeg plukker ALLTID opp.. det er det derimot ikke alle andre som gjør og sist jeg gikk forbi der var det tett i tett med bæsj der nede! Utrolig!

Jeg fikk en del stygge blikk fra forbipasserende, de trodde sikkert det var meg som ikke hadde plukket opp <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Har aldri vært så rød i toppen noen gang som jeg var i dag. Bonita måtte selvfølgelig gjøre stort flere ganger på den 1 time lange turen vi gikk midt på dagen. For å si det så har jeg alltid en rull med doposer liggende i hver jakke. Så jeg er 100% sikker at jeg alltd har med poser på tur. Er så ergelig å finne ut at man mangler poser når man har fått på sko, og posene ligger i skuffen til Bonita. Etter et par slike runder har jeg alltid ruller i jakkelommene.

Meen i dag så hadde jeg på meg jakken jeg har brukt mest den siste tiden, og det vil si at rullen inneholdt mindre og mindre poser. Det vil si jeg hadde tre igjen i lomma. Første og andre gangen gikk det greit å ta opp. Men den tredje gangen var det noe som ikke stemte; det var hull tvers gjennom posen. Og selvfølgelig masse folk som stirret på bikkja og mæ. Hadde heller ikke med noe penger så jeg kunne kjøpt en rull heller. Uff. Tenkte som så at jeg må gå forbi her om en kort tid siden jeg skulle å besøke min mor. Så jeg gikk videre på turen, og gikk raskt hjem. Hørte folk mumle høyt, og kjente dem så etter meg. Men dem kommer ikke til å finne noe møkk om dem går der fremover. Jeg plukket det opp på vei hjem til mor.

Men det er ikke noe særlig å tråkke i hundemøkk. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir nevnt her, nedi grøfter og skogen er det ikke alltid jeg tar opp, men her i nabolaget (med masse unger) gjør man det såklart. Noen som ikke gjør det, men heldigvis legger naboene merke til hvem som gjør det da. Naboen satte opp en stort skilt på gjerdet i fjor "Vær vennlig å plukk opp etter hunden. Det er ikke delikat å få dette i gressklipperen hver gang" Det første han gjorde var å gå over til oss å si "dette er såklart ikke til dere, for jeg vet dere alltid plukker opp" Og slike tilbakemeldinger er faktisk veldig koselige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er jeg den der altid plukker op efter mine hunde, men kan engang imellem godt blive træt af de reaktioner der kommer fra folk, folk der plukker op efter sin hund får lige pludselig lyst til at være provokativ i stedet for, har flere gange set folk stå og huje, klappe og råbe af mig så alle indenfor en radius af 50 meter kan høre at jeg plukker op efter min hund, og det er sarkastisk ment når de råber det, det kan gøre mig pisse irriteret.

De skulle hellere råbe efter dem der ikke plukker op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her jeg bor er det mange som har hund og jeg ser dem går tur hver dag , både ti log fra. Men dem kommer aldri med en hundepose i hånden. det er ingen søppelbøtte i nærheten heller. Og hvor ser jeg bajsen når jeg er uten med maia? jo.. i veikanten. så irritabelt og måtte dra Maia unna hele tiden så hun ikke skal tråkke i det. Er bæsj poser dyrt nå til dags? 10kr for 30 poser.. nei takke meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille når man ikke orker å plukke opp dritten etter egen hund :ahappy: Men - det viser jo også at det er et stort behov for hundeparker i byene også. Friområder er flott det, men det hadde vært deilig om kommunen(e), spesielt i de større byene, kunne koste på seg noen gjerder på disse friområdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...