Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

Men til dere som åpenbart vet mye mer enn det som står i avisen - er det noen som vet årsaken til at hun skal få beholde (få tilbake) 4 stykker, da?

Hvis det stemmer det jeg har lest, så er det vel en 'kontorrotte' som egentlig ikke har kjennskap og grunnlag for det som har avgjort dette. Håper dette ikke stemmer.

Det som er tragisk er at uansett vedtak, så hindrer ikke dette personer til å skaffe nye hunder hvis man vil det. Tror det er kun retten som kan bestemme framtidig hundehold skal bli lov eller ei for slike personer. Dermed gjelder all styret og kampanjen kun noen hunder. Arrester meg hvis jeg tar feil her nå. (håper jeg tar feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

men en ting til som jeg også har tenkt litt på... Folk "forsvarer" damen her med at mennesker har skutt hundene sine bak låven i mange 100 år, og at det er en måte å drepe hundene på, og at å lempe dem i møkk kjellern er en måte å bli kvitt liket på... Ja, vi har vel selv kastet kattunger i møkk kjellern hjemme på gården, som er blitt skutt eller drept på annen forsvarlig måte, MEN det er VESENTLIG forskjell på at en jeger gjennom x antall 10 år tar med seg sin trofaste elghund på 13 år bak låven og gir den et dødelig skudd på en velrettet plass, enn en dame som skyter 4 hull i hodet på et dyr som fortsatt ikke dør!!

Dette er en sak som IKKE KAN SAMMENLIGNES! (og ja, jeg vet jeg roper, fordi jeg føler at noen her inne er rimelig tunghørte når det gjelder visse ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, det snakkes om heksejakt og uthegning på nettforumer... Den damen det er snakk om, har jo gjort en helsikkes god jobb i å reklamere for seg selv! I flere år har hun sittet på nett og diskutert frem og tilbake, og det har ikke BARE vært "koseprat" fra henne selv heller såvidt jeg har fått med meg. Hun har IKKE gjort noe for å holde seg selv anonym, og da får man faktisk leve med at "alle vet hvem en er" ...

og som noen andre også påpekte, hundenorge er alt for lite til å kunne skjule så alt for mye. Dette mennesket er kjent fra nederst i sørnorge til øverst oppi nord, og mye av skylden har hun selv.

Jeg syns oppropet er helt på sin plass, man KAN ikke sitte å se på det som skjer lengre. Når damen skal få tilbake 4 hunder og får medhold på det fra "de høyere makter" så må jo NOEN prøve å gjøre noe... Jeg syns dyrene fortjener all hjelp de kan få i denne saken! Damen også, forsåvidt, men da UTEN tilgang på husdyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forsvare denne damen utifra det vi vet/har fått vite fra media er etter min mening også feil, på lik linje med de som angriper denne personen.

og som noen andre også påpekte, hundenorge er alt for lite til å kunne skjule så alt for mye. Dette mennesket er kjent fra nederst i sørnorge til øverst oppi nord, og mye av skylden har hun selv.

Jeg syns oppropet er helt på sin plass, man KAN ikke sitte å se på det som skjer lengre. Når damen skal få tilbake 4 hunder og får medhold på det fra "de høyere makter" så må jo NOEN prøve å gjøre noe... Jeg syns dyrene fortjener all hjelp de kan få i denne saken! Damen også, forsåvidt, men da UTEN tilgang på husdyr!

Damen har ikke deltatt i et av de foraene jeg har sett. Hva folk har gjort før i forum eller ei bør man ikke dømme folk på. Hennes oppførsel er heller ingen grunn til at andre skal oppføre seg som de gjør - å unnskylde det på henne hva de selv gjør er lite lurt. Alle får stå til ansvar for seg selv.

At vedtak blir endret gjelder bare disse hundene, ikke det om hun kan skaffe seg nye - så da hjelper det lite dessverre. Så hvis det har vært rettet mot systemet istedet, SÅ kunne vi reddet endel dyr da presset og kravene har vært saklige og konkrete. Kampanjen her i sin form har litt nytteverdi - dessverre.

Edit: Ser de oppdatere underveis med "OPPDATERING!(0:30 23 juli 2008)Vi vil igjen presisere at det er mot Mattilsynet denne kampanjen er rettet mot og ikke en enkelperson"

Det er noe sent og de tar jo noe feil også, for "vil igjen presisere" betyr at man må ha fått fram dette tidligere og det er ikke gjort. Det er nå først etter at de fleste har skrevet under dette kommer fram og da kan man bare tenke seg grunnen til hvorfor endel har skrevet under. Samtidig er det jo folk som har skrevet under, som ikke ville ha gjort det idag pga hvordan det har blitt. Så da er det bare å lure på hvor mange reelle underskrifter det egentlig er idag. Selvfølgelig teller alle, men håper de som startet kampanje (ære være de med initiativ) og andre nå skjønner hvor viktig det er å utnytte engasjement på riktig måte. Vi har så mange saker å ta av som grunnlag for en god kampanje for å bedre forholdene og dyrevernet her i Norge.

Bare SÅ synd at slike initiativ blir ødelagt av folk som ikke kan oppføre seg sivilisert.

*Dobbelpost, bruk siterings- og redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen har ikke deltatt i et av de foraene jeg har sett. Hva folk har gjort før i forum eller ei bør man ikke dømme folk på. Hennes oppførsel er heller ingen grunn til at andre skal oppføre seg som de gjør - å unnskylde det på henne hva de selv gjør er lite lurt. Alle får stå til ansvar for seg selv.

Damen det er snakk om deltok faktisk på et forum og var med på å diskutere saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste jeg ikke og det var lite smart av henne kanskje. Men samtidig kan jeg jo forstå at hun har ett overlevelsesinstinkt og vil forsvare seg.

Damen sto selvfølgelig ikke fram som den oppdretteren det var snakk om, men uttalte seg som nøytral forumsdeltaker. Hun avfeide oppslagene som tabloidisering for å selge flere aviser. Innleggene slettet hun etter at det ble klart at det var henne det var snakk om, noe som selvfølgelig ikke tok lang tid siden det ikke akkurat kryr av oppdrettere på KO i Solør.

Og hadde hun sittet på denne siden av "gjerdet" som vi andre gjør, så hadde vel ikke hun vært så nådig mot de som hadde gjort slik hun nå anklages for, husker jeg henne rett:-))

Nei, hun hadde vel gått oss alle en høy gang vil jeg tro. I alle fall ikke hvis det hadde vært noen med innvandrerbakgrunn. Det kan man jo finne eksempler på her på forumet om de ikke har blitt slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Damen det er snakk om deltok faktisk på et forum og var med på å diskutere saken.
Hvordan vet man det? Det er ikke så mange i hennes situasjon som ville ha indentifisert seg som oppdretter av rasen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat som at du kan også være denne oppdretteren hundfoross..

Ja, kanskje jeg heller ikke er personen bak siden i sigg - hvem kan vite det.

Så lenge man ikke vet noe som kun denne personen(og du) kunne vite og denne opplyser om det, så kan man aldri vite. Derfor er det veldig farlig å tro alt man ser på nett. Det kan som sagt vært et forumtroll med kun som hensikt å skape mere blest og diskusjon - enten for å sverte personen eller andre grunner. Men det kan jo også ha vært denne personen, det er det vel bare enten hun eller forumtroll som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som kjenner til denne dama og har møtt henne og diskutert med henne i flere år, så er det ikke vanskelig å kjenne igjen vedkommende på de forum hun har vært innom.... tro du meg.

Nei, man trenger nesten ikke sjekke profiler engang faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som kjenner til denne dama og har møtt henne og diskutert med henne i flere år, så er det ikke vanskelig å kjenne igjen vedkommende på de forum hun har vært innom.... tro du meg.
Da er det heller ikke veldig vanskelig for en av disse å utgi seg for å være henne eller, er det vel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR skulle noen gjøre det? Dette blir for teit.

Syns du, da er du nok litt blåøyd. Du skal huske det er ganske så mange, spesielt inne hundemiljøet som har reagert ganske så kraftig og tildels veldig personfokusert. De har da også sett seg blind på at hun skal ta's virker det som. Det har blitt en heksejakt som sagt.

Tror du virkelig ingen av disse er istand til å prøve å sverte denne personen ? Tror du alle andre er engler utenom denne personen?

Teit er å se seg blind mener nå jeg, man kan tenke litt fordi man kanskje er engasjert.

HVORFOR driver enkelte med dyremishandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man det? Det er ikke så mange i hennes situasjon som ville ha indentifisert seg som oppdretter av rasen.

Vi som har vert her på sonen en stund veit kven ho er Per Olav, og vi har og hatt en god del diskusjoner med henne opp igjennom tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Vi som har vert her på sonen en stund veit kven ho er Per Olav, og vi har og hatt en god del diskusjoner med henne opp igjennom tiden.

Det tror jeg nok. Jeg er ikke sikker på hvor lenge PsychoLynx og jeg var på samme gruppe med henne. Fra rundt midten/slutten av 1990 og fram til 2005 eller deromkring tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det veit Per Olav også, om han bare vil være med på det :)

Det tror jeg nok. Jeg er ikke sikker på hvor lenge PsychoLynx og jeg var på samme gruppe med henne. Fra rundt midten/slutten av 1990 og fram til 2005 eller deromkring tror jeg.

ja, slutten av 90 tallet, eller 2000 tenker jeg for min del :) (vi er gamle og drevne vi PO :))

*Dobbelpost, bruk siterings- og redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du, da er du nok litt blåøyd. Du skal huske det er ganske så mange, spesielt inne hundemiljøet som har reagert ganske så kraftig og tildels veldig personfokusert. De har da også sett seg blind på at hun skal ta's virker det som. Det har blitt en heksejakt som sagt.

Tror du virkelig ingen av disse er istand til å prøve å sverte denne personen ? Tror du alle andre er engler utenom denne personen?

Teit er å se seg blind mener nå jeg, man kan tenke litt fordi man kanskje er engasjert.

HVORFOR driver enkelte med dyremishandling?

Ja, veit du hva - DET har jeg lurt på og.. Hvorfor driver enkelte med dyremishandling?

En annen ting jeg har lurt på, er hvorfor du stadig beskylder folk for å bedrive heksejakt, og nå også at man skal utgi seg for å være vedkommende for å "sverte" henne? Hvorfor skulle man ville det, hundfoross? Tror du virkelig det er nødvendig å sverte denne damen ytterligere? Har du ikke sett bildene fra gården?

Nei, noen heksejakt er det ikke, og damen er ikke "uskyldig dømt", som du og roper varsko om - så paranoid får man bare ikke være at man tror at det er fabrikkerte bevis, disse bildene, eller?

Hun er revnende likegyldig for mitt vedkommende - og ja, jeg vet du syns jeg er en ond person som velger å ikke ta hensyn til det stakkars mennesket bak. Hun er dog et menneske, og vil få all det hjelp hun trenger den dagen hun innser at hun trenger det og ber om det (kjenner jeg henne rett - etter uttallige diskusjoner med henne på nettforum - er hun dog helt overbevist om at hun ikke har gjort noe galt, og at hele verden er ute etter å ta henne, uskyldige mennesket.. Så du kan forsåvidt være henne, dere kjører den samme forsvarsrekka).

Hundene hennes derimot, vil ikke få noe hjelp. Det har vært forsøkt å gjøre noe med tilstandene der i MANGE år. Det har vært flere involvert, mennesker som har vært der, som har førstehåndskunnskap om hva slags hundehold det har vært snakk om. At du bagatelliserer andre menneskers erfaringer med denne damen, irriterer meg både her og på canis (hvor du så høflig tilbyr CindyA. din hjelp - til å takle sitt sinne, antar jeg?). Kan man virkelig kalle det heksejakt når bevisene er så overveldende? Hun er ikke uskyldig, det er bare tåpelig å avfeie bilder, vitnemål og lignende som heksejakt.. En svertekampanje..

Og Per Olav - jeg driter i om Mattilsynet og Landbruksdepartementet ikke vil gjøre om vedtaket sitt, du kan sitte og si at de har mer innsyn i saken til du blir blå i trynet og mene at de har rett - det BURDE ha vært kjørt sak, det burde vært prøvd i en rettsak.. Om ikke en sånn sak er nok til å miste det privilegiet det er å eie dyr, så er **** meg ingenting det! Jeg HÅPER dama kjører sak for å få igjen hundene sine, det hadde vært ****** interessant å se hvor riktig avgjørelsen i saken er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...