Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var det ferie igjen…


RSKFarsbo

Recommended Posts

Vet ikke helt om dette er rette plassen å legge dette emnet, men jeg prøver...

Jeg og sambo skal på road trip (ferie) med bilklubben i 14 dager(juli), og jeg vet ikke helt om jeg synes så veldig om å ha Shira i en varm bil(vet jo ikke sikkert med været, meeen..) så nå funderer vi på hvor hun skal være…

Selv synes vi at det kanskje vil være best for Shiralille og få være på setra hos svigermor mens vi er på tur, men samtidig så er jeg også skeptisk til det..

Der vil hun stå i en lang løpestreng, mulighet til å gå i hundehus for litt skygge, og bur når hun er inne.

Men denne damen er ikke akkurat det jeg vil kalle hundevant, og Shira kan være litt stri å ha med å gjøre inni mellom…

Ellers så er det et hundepensjonat og en kennel ikke langt unna hvor hun, det er:

- Strømsås Hundepensjonat

- Sølnkletten Kennel (ikke funnet noen hjemmeside)

Men jeg har ingen kjennskap til disse, de jeg har pratet med som bor der sier litt forskjellig. En har anbefalt det ene, men ville ikke hatt sin hund på det andre.. Også sier en annen det stikk motsatte…

Så nå lurer jeg da vet dere, er det noen her som har noen kjennskap til disse stedene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vår grønnlandshund var på Strømsås en gang i tiden (tror det var i 1985!). Hun var der 10 dager. Da vi hentet henne hadde hun stått i hundgården hele tiden, spist opp båndet sitt (som de ikke hadde tatt av). Hun hadde stått å ult/hylt fra vi dro til vi kom, da var hun så hes at hun nesten ikke laget lyder. Var full av dritt i pelsen (ikke rengjort i uteområdet i det heletatt siden vi leverte henne dit). Men det kanjo være at de er flinkere nå??? (selv om jeg ikke vil ha noen av mine hunder der nå).

Vi har brukt Pias Hundepensjonat i Haltdalen for våre tre hoffer. Vel, strengt tatt var det kun fra fredag til søndag da vi var i bryllup. Der hadde iallefall våre hunder det helt toppers! Men det blir vel kanskje litt langt unna?

Kan sende pm om du ønsker mer info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår grønnlandshund var på Strømsås en gang i tiden (tror det var i 1985!). Hun var der 10 dager. Da vi hentet henne hadde hun stått i hundgården hele tiden, spist opp båndet sitt (som de ikke hadde tatt av). Hun hadde stått å ult/hylt fra vi dro til vi kom, da var hun så hes at hun nesten ikke laget lyder. Var full av dritt i pelsen (ikke rengjort i uteområdet i det heletatt siden vi leverte henne dit). Men det kanjo være at de er flinkere nå??? (selv om jeg ikke vil ha noen av mine hunder der nå).

Vi har brukt Pias Hundepensjonat i Haltdalen for våre tre hoffer. Vel, strengt tatt var det kun fra fredag til søndag da vi var i bryllup. Der hadde iallefall våre hunder det helt toppers! Men det blir vel kanskje litt langt unna?

Kan sende pm om du ønsker mer info :)

Nei, huff! Det hørtes ikke bra ut! Vet det er nye eiere nå, men alikevel kan jeg ikke si at frister å skulle ha min kjære lille jente der...

Jeg håper vel mest å kunne ha henne på setra, vi skal være der noen dager før vi tar fatt på road trip'n, så hadde jo bare vært for henne å være igjen når vi drar og jeg vil da tro det må være bedre for henne der.. Det vil stort sett alltid noen sammen henne, og jeg tror ganske sikkert at det er to til som kommer til å være der mye, og de er vant med hund(har en selv som Shira forøvrig går veldig bra sammen med).

Er jo fremdeles en stund til enda, men samtidig så går siste tiden plutselig så alt for fort.. Plutselig vår, så sommer også er ferien her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Bra at de har nye eiere da... Men jeg er fortsatt betenkt, jeg forbinder plassen med de vi opplevde den gangen (selv om det er 23 år siden ... wow, SÅ lenge siden!).

Edit: Er det ikke en kennel litt oppi veien mellom Alvdal og Folldal også? Var iallefall der vi hadde hunden året etter (foreldrene mine feiret sølvbryllup og hele familien dro på tur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at de har nye eiere da... Men jeg er fortsatt betenkt, jeg forbinder plassen med de vi opplevde den gangen (selv om det er 23 år siden ... wow, SÅ lenge siden!).

Edit: Er det ikke en kennel litt oppi veien mellom Alvdal og Folldal også? Var iallefall der vi hadde hunden året etter (foreldrene mine feiret sølvbryllup og hele familien dro på tur).

Det blir jo sånn, slike opplevelser henger alltid friskt igjen i minnet... Hehe, tiden flyr fort vet du :)

Jeg vet bare om de to, men jeg vet ikke helt.. Vil egentlig ikke ha henne på kennel i det hele tatt.. Hun var på kennel bare noen dager for ca et halvt års tid siden, og da ble hun skikkelig dårlig i lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg satset på setra :) Eller Pias i Haltdalen :)

Vi satser nok på setra ja :D

Hvorfor ikke prøve Bærum Kennel? Ville anbefalt Trofast, men der er det fullt.

Grunnen til at vi ikke har sett noe rundt her vi bor, men der oppe er p.g.a. at det ikke er så langt fra setra, så svigers har sagt at da kunne hun hvertfall bare stikke innom for å se at alt sto bra til siden jeg er så skeptisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
*klippe*

Grunnen til at vi ikke har sett noe rundt her vi bor, men der oppe er p.g.a. at det ikke er så langt fra setra, så svigers har sagt at da kunne hun hvertfall bare stikke innom for å se at alt sto bra til siden jeg er så skeptisk..

Vi også hadde seter ikke langt unna Strømsås :) Tror foreldrene mine hadde den på åremål sammen med noen andre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også hadde seter ikke langt unna Strømsås :) Tror foreldrene mine hadde den på åremål sammen med noen andre...?

Denne ligger i Magnilldalen, kjører inn ved Lonåsen litt etter Tynset... Det tar maks 10min etter er kommet dit før er helt avslappet og bare nyter stillheten. Ingen biler, ingen mobil som ringer eller det tikker inn mld på(mobil dekning, hva er det?), rett og slett bare helt herlig og få koblet heeelt ut!

Alvdal059.jpg

EDIT; Her er ett bilde :) Må jo bare vise frem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hærlig!

Plassen vi var på ligger rett mot Trontoppen, høyt oppe. Kunne kjøre skogsbilvei over til Savalen :D Har ingen bilder derfra, men kanskje jeg finner om jeg leter gjennom "SøttenHundreOgØrti" album :) Tror vi kjørt av mot Strømmen, men husker ikke helt (begynner å bli gammel og glemsk :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig!

Plassen vi var på ligger rett mot Trontoppen, høyt oppe. Kunne kjøre skogsbilvei over til Savalen :D Har ingen bilder derfra, men kanskje jeg finner om jeg leter gjennom "SøttenHundreOgØrti" album :) Tror vi kjørt av mot Strømmen, men husker ikke helt (begynner å bli gammel og glemsk :) )

Tror jeg skjønner hvor det blir henne... Der også er det jo kjempe fint.. Det er igrunn fint over alt oppi der(på sommer sant nok da) men ikke så fint at jeg vil flytte tilbake dit igjen men... Litt for langt unna, og jeg er og blir ei by-jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...