Gå til innhold
Hundesonen.no

Clean Run nettbutikk


Recommended Posts

Jeg har siklet på utrolig mange ting hos clean run, og nå har jeg fått tjent opp en del penger. Så jeg tenkte jeg skulle skeie ut med litt skikkelig utstyr, som holder lengre enn 1 uke. Aysha har et ekstremt forbruk i draleker. De blir ødelagt med en gang. Men de hos clean run så en god del bedre ut.

Men så kom jeg på den teite portoen. Jeg tenkte å bestille en god ladning med produkter (filmer, bøker, leker ++) Hvor mye porto kan jeg regne med? Også toll? Er det noe jeg må tenke på?

Positive/negative erfaringer mottas også gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porto regner de ut for deg i kassen. Tror jeg betalte rundt 500,- i toll sist jeg bestilte derfra.

Oi, 500,- i toll var litt mer en det jeg hadde regnet med :) Kommer tollen ann på hvor mye du bestiller? Eller er den "fast"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pakke fra Clean Run som ligger og venter på meg på postkontoret nå og den må jeg betale 160 kr i toll for(varene kostet ca. 800).

Okey. Jeg tror ikke jeg kommer til å handle for veldig mye mer enn 800 kr. Det kan hende jeg slenger ut en tusenlapp, men det tror jeg blir det meste. Jaja jeg får handle det jeg har lyst på å håpe på at tollen ikke blir skyhøy.

Hvis jeg kan spørre: Hvor mye handlet du for MartineH?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tollen er på 25% av det du bestiller :)

Som Jeanette nevne i en annen tråd, så er det ikke så mange varer det er toll på, men man må betale MVA på varene som kommer, dersom de ikke koster under 200 kr da - da er det gratis. Jeg har mottatt varer fra Hong Kong for både over og under 200 kr-grensa uten å måtte betale noe ekstra for det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre om de vil merke pakken din som gift og sette verdi på 20 dollar. Da glir du greit gjennom tollen:) Gjør dette selv når jeg bestiller spill og utstyr fra utlandet.

Altså gift som i medisin? Det hørtes litt rart ut.

Pakken har en samlet verdi (med porto) på ca. $ 100 så det ble jo mye billigere enn jeg trodde. Men jeg lurer på en ting til. Dere som har bestilt: når jeg kommer til der hvor det blir beregnet porto. Hvilken av de forskjellige "sende mulighetene" skal jeg velge? Det står en liste over forskjellige (express, worldwide osv.) Kan se om jeg får limt den inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare be dem PAKKE INN det dere bestiller da? Mange nettbutikker gjør det, og hvis jeg ikke tar helt feil, så blir pakken automatisk stemplet som "gave" siden den er innpakket. Det er vel litt vanskelig å fortolle noe som er innpakket og ikke har så masse hvite, stygge klistremerker på seg med innholdsfortegnelser?

Jeg vil å ha clean run-duppeditter! De har jo små tennisballer jo... MED pip! Himmel for Emma og My det.

Noen som vet om det er sånn at jeg kan bestille varer for opptil 200KR uten å måtte betale toll? Det er KRONER det er snakk om? Og er det dyrt å få varene sendt til Norge fra clean run?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift som i gave :)

Åååå...da så :blush:

Om du bestiller opp til 200(+ frakt i tillegg) så glir de rett igjennom i tollen. Hvertfall slik det har gått for meg når jeg har bestilt fra utenlandske butikker før.

Alt jeg skal kjøpe koster tilsammen ca. 800 - 900 kr. Kan jeg dele det opp i 4-5 pakker da? Da slipper jeg jo toll. Eller er jeg bare teit nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper jo toll, men spørs om ikke fraktkostnadene da blir mange ganger høyere enn tollen ville ha vært.

Jeg ville som sagt sendt en mail før jeg bestilte og spurt om de ikke ville merket pakken med gift og satt ned verdien. i tillegg til også pakket inn innholdet som andre foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper jo toll, men spørs om ikke fraktkostnadene da blir mange ganger høyere enn tollen ville ha vært.

Jeg ville som sagt sendt en mail før jeg bestilte og spurt om de ikke ville merket pakken med gift og satt ned verdien. i tillegg til også pakket inn innholdet som andre foreslo.

Okey. Da gjør jeg det nå. Også sjekker jeg frakten hvis jeg bestiller alt i 4 pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...