Gå til innhold
Hundesonen.no

Småspist?

RaW_DeNiM

Recommended Posts

Maia har forsåvidt alltid vært veldig småspist av seg og av og til bryr hun seg fint lite om maten. da spyr hun heller pga hun ikke har spist. Er det normalt at hunder er småspiste? Har aldri sett en før som er det liksom. Hun får mat 2 ganger om dagen. morgen og kveld. Og det er tørrfòr med noe attåt. Og bajser gjør hun 1-3 ganger pr dag. Avføringen er kjempefin i farge og smak skulle jeg til og si.. iallefall i farge:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt; ja, noen hunder er småspiste. Man kan til en viss grad forebygge ved å ikke ha maten stående fremme, og ved å ikke tilsette noe godt for å få hunden til å spise mer. Hvis hunden er for tynn, kan man gi et mer næringsrikt fôr, sånn at den får mer energi/kalorier pr gram den spiser. Men så lenge hunden er i fint hold, sprek og frisk, så er det ingen krise. Det er bedre at hunden er litt for tynn enn litt for tykk også, og noen hunder regulerer matinntaket selv faktisk. Hvor mye de spiser kan også variere i løpet av oppveksten, og i forhold til løpetidssyklusen og andre ting, som varme, mosjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som alltid har vært mat gal.. Spiste alltid opp maten sin med en gang..

Nå spiser hun bare litt nå og litt da.. så skal begynne å ta bort maten etter en stund hvis hun ikke spiser..

gjordet det en periode.. men da ble det til at hun spiste mat annenhverdag.. så vet ikke.. Tror det kan være litt at hun ikke liker den nye maten. For jeg får ikke brukt det som belønning når vi trener heller.. <_<

Kiipt.. for var greit når hun digga maten.. kunne bruke det til treninga. så ville hun ikke få så mye utenom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstehunden min har alltid vært veldig småspist, og var i sine yngre dager rimelig spinkel. Han spiser når det passer han, så jeg har sluttet med å stresse for at han ikke spiser hver gang han får mat. Nå spiser han riktignok som han skal, men det er nok fordi det er en hund til her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...