Gå til innhold
Hundesonen.no

Uling


Birk

Recommended Posts

Jeg har et problem med ulvehundvalpen min på 4 måneder: han uler! Litt uling hadde jeg regnet med, men ikke så mye! Han uler hver gang han våkner, når han kjeder seg osv.. Og til alle døgnets tider! Av og til kan det være nok å snakke rolig til han, men ofte så er det ingenting som får han til å slutte! Jeg blir sprø når han begynner kl. 5 om natta, og ikke slutter. Jeg har til og med sjekka han hos veterinær for å være sikker på at det ikke er noe som feiler han.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem med ulvehundvalpen min på 4 måneder: han uler! Litt uling hadde jeg regnet med, men ikke så mye! Han uler hver gang han våkner, når han kjeder seg osv.. Og til alle døgnets tider! Av og til kan det være nok å snakke rolig til han, men ofte så er det ingenting som får han til å slutte! Jeg blir sprø når han begynner kl. 5 om natta, og ikke slutter. Jeg har til og med sjekka han hos veterinær for å være sikker på at det ikke er noe som feiler han.

Kan noen hjelpe meg?

kanskje det er fordi han får masse oppmerksomhet når han uler?

Hva med å overhøre ulingen,ikke prate til,se på eller ta på uansett liksom...?

Det kan jo hende at etter en tid valpen forstår at den ikke har noe gjenn for denne ulingen og slutter.

Husk da også masse ros om han er stille lenger enn fem sekunder.Ros stillheten og overhøre ulingen.

Det var mitt tips :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvehunde er meget sociale hunde, og nogle engagerede avlere anbefaler ikke at have dem som alenehund.

Han kan have svært ved at vænne sig til at han er alene, efter at have været sammen med sine søskende, nogle kommer over det andre ikke, men du kan prøve at give den nogle aktiviserings legetøj, så den må bruge sit hoved på at tænke på noget andet, så den måske ikke behøver at involvere dig, hver gang den keder sig.

Nogle gange kan de føle sig mindre alene hvis de har tøjdyr i deres kurv, der ligner en hund.

kan din valp klare hele natten uden at skulle ud at tisse?

Kan være den måske prøver på at øre dig opmærksom på at den skal ud, men er svært, når man ikke ser hvilke situationer det sker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg går for full ignorering, og har gjort det en stund, og roser når ha slutter, men det har ikke gitt resultat..

Han er dessverre en alenehund (foreløpig), men han har ikke gjort noe av å være alene før. Mulig jeg har skjemt han bort med for mye oppmerksomhet, og at han uler når jeg går ut av rommet. Han holder seg hele natta ja, så jeg vet jo at han ikke må ut..

Fikk høre fra et familiemedlem at store hunder kan ha voksesmerter, og det kan være grunnen. Har dere hørt noe lignende?For det er jo ikke før i senere tid han har tatt helt av med ulinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt at de kan have voksesmerter i forbindelse med hurtig vækst, der må du næsten høre med dyrlægen, hvad de anbefaler.

Flere veninder af mig har xxl racer, og holder deres hvalpe/unghunde i ro hvis de kommer ind i sådan en periode, giver dem heller lidt mental stimuli end en gåtur, og lader dem ellers gå ud, lige uden for deres haver og lader dem gøre sit.

Fodrer du med hvalpefoder til gigantracer?

Hvis ikke bør du gå over til det, da det er beregnet på store racers vækst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får valpefor som er beregnet for store hunder, Labb vekst stor.

Valpen kan ule når jeg er i samme rom, ja.. Valpen sover i stua, alene. Men nå har han sluttet med ulinga si om natta, HURRA! ;) Så nå gjenstår det ulinga om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...