GAULAHÆLGA
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Dette har funket i alle år for meg og mine hunder. Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper. Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere. Mindre plagsomt for hunden.
-
Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
-
Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
-
Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛 Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september
-
Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på. Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere. Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut. Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg. Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts